• Vi spelar NES tillsammans | 047: The Legend of Zelda

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 47?

Super Mario Bros. 3
3
16%
George Forman's KO Boxing
6
32%
The Legend of Zelda
10
53%
 #852864  by Ampullah
 
Är i valet och kvalet om jag ska ge mig på andra varvet (fixade det för 1,5 år sedan) eller om jag ska köra en speedrun på första varvet.
Hursomhelst, grabben (5 år) sitter just nu och lirar, är på första bossen nu
 #852953  by Lirod
 
Då var Ganon ett minne blott (första gången sedan 90-talet)! Fy Fabian vilket bra spel, så tidlöst. Mina tankar fördes hela tiden till Breath of the Wild och inspirerat det spelet är av originalet.

:good:

Image
Image
 #852986  by Martin
 
Jag har haft otroligt mycket att göra senaste tiden, annars hade jag gärna spelat. Klarade inte Zelda i ung ålder, kom till sista borgen och fick slut på bomben. När jag köpte tillbaka NES:en senare halvan av 90-talet så spelade jag Zelda igen och klarade det då. Hade varit kul att köra en omgång igen, fruktansvärt bra, verkligen "open world" före"open world" var ett uttryck. :)
Last edited by Martin on 07 Apr 2019, 14:56, edited 1 time in total.
 #853089  by SCHNEIER
 
Sådär! :D

Image

Det gick faktiskt riktigt smärtfritt. På Level 9 lyckades jag gå direkt till röda ringen, sen direkt vidare till silverpilen och till slut rakt på Ganon. Låste bara upp halva kartan. Brukar irra omkring ganska mycket, hade väl maximal flyt.

Dog faktiskt inte en endaste gång. Vet inte om det någonsin har gått så smärtfritt. Rutin..? ;)

Väl värt en genomspelning. Var många år sedan sist. Får se om jag kör ett andra varv.
 #853132  by SCHNEIER
 
Tänkte spela andra varvet på Switchen. Eftersom jag redan klarat första varvet på NES:en, tänkte jag påbörja andra varvet på Switchen genom att döpa karaktären till 'Link'.

Döm av min förvåning - det fungerar inte! :o

EDIT: Aha... Zelda skulle man visst skriva. :lol:
 #853230  by SCHNEIER
 
Fasen vad smisk jag får på andra varvet. Spelar på Switchen nu (bärbart) och tycker styrningen känns jobbig.

Springer ofta fel med den analoga styrspaken. Knapparna som ska bilda ett styrkors känns inte heller bra. Sen är spelet bra mycket svårare andra varvet också. Dålig kombo = Link ramlar av pinn ofta!
 #853303  by Sonefors
 
Kämpa på! Kör den vanliga taktiken, hämta några hjärtan, fixa lite cash, köp blå ringen, klara de första grottorna - sen är det en baggis! Eller inte ;)

Är det någon mer som spelar på andra varvet? Tre veckor och en dag sedan jag klarade andra varvet, hur länge ska den här omgången hålla på? :-k :lol:
 #853639  by Sonefors
 
Fantastiskt! Den där måste jag testa någon gång. Jag freestylar mig alltid genom första varvet, har aldrig någon taktik. Vore roligt att försöka en speedrun-light, dvs en sådan som imponerar på polarna men inte betyder något i riktiga spelsammanhang. Med andra ord: vara mycket bättre än genomsnittet men ändå mycket sämre än de som är bra på spelet.
 #855140  by Ufouria
 
SuperGamer wrote: 25 Apr 2019, 07:40 En guide genom hela första varvet på ett och samma papper. Det är någon på forumet som har gjort den, men jag kommer inte på vem.

Image
Vilken fantastisk karta! Den ska jag använda nästa gång jag spelar Zelda.

Kan det vara WERY som har gjort den?

Instagram #sndb.se