• Triathlon Del 5 BC4´s Tävling nr 53 (1 feb - 14 feb) 2010

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #238205  by BelfegorC4
 
I denna tävling är det ok att använda sparfiler och lösenord som MAN FÅR UNDER

DENNA TÄVLINGEN. Inga gamla saves eller lösenord får användas.
Första varvet på The Legend of Zelda är ok =) Så ni behöver inte klara av andra varvet också.

Tre spel, ta er till slutbossen/slutskärmen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng.

Spellista
Faxanadu
Goonies II
The Legend of Zelda

Inställningar
Tre olika spel, tryck bara på start vid startskärmen

Ställningen presenteras i Scoreboard tråden.
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php ... 78&start=0

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra

honom/henne/den) Varje spel ger ett poäng. Max 3 poäng.
Koder, warps, får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie, save stats, autofire kontroller eller andra

tråkigheter.
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Erik.L - The Legend of Zelda, Goonies II och Faxanadu avklarat
Frassni - The Legend of Zelda, Faxanadu avklarat
goguran - The Legend of Zelda, Goonies II avklarat
loopdevil - The Legend of Zelda, Goonies II avklarat
Sanna - The Legend of Zelda, Faxanadu avklarat
pinge80 - The Legend of Zelda avklarat
 #238239  by Ufouria
 
Är det ok om man dör sjuttioelva gånger på Zelda bara man kämpar sig fram till Ganon eller vad han heter?
Finns väl iofs något sätt att spara utan att ta livet av sig eller är det i Zelda 2 bara. :-k

Ser även att mördarspelet är med i mitten. Har funderat några gånger på att köpa upp ALLA Goonies 2 (för att utrota dem) och utsätta dem för olika sorters tortyr. :twisted:
Typ slänga in i tvättmaskinen, lägga under en truck, slänga ut från eiffeltornet, slänga in i käften på en haj osv.
 #238369  by Ufouria
 
Jag hoppas verkligen det här är sista bossen för jag har inte sparat sedan palats 6. Precis när jag tog det andra kortet (när han är brun), gick fram till TVn så hängde sig spelet och titelbilden kom fram. Snacka om röta att jag hann få en bild.

Image

Image

Har fått för mig att Zelda är både svårt och långt men det var det ju inte direkt även om jag sprang omkring som en idiot och letade efter "grottorna" och hjärtana. Så himla nöjd att jag hittade alla hjärtana. :D Har inte spelat Zelda så många gånger (5-10 ggr totalt under min livstid kanske) jmf med många andra.
Jag har för mig att man kunde få tag på en vit/blå sköld (den hittade jag inte) men det kanske inte finns någon sådan? Dessutom hittade jag inte det där armbandet som gör att man kan flytta stenar men det verkar ju vara totalt onödigt att ha.
 #238373  by Ufouria
 
](*,) ;)
Nu fick jag ingen sparfil till andra varvet men det är väl samma om man kommit dit genom att klara första som om man skriver in Zelda?

Faxanadu blir tufft. Det är rätt svårt tycker jag, och långt ffa! Men det är ju två helger kvar.
 #238853  by Erik.L
 
sååja har jobbat natt 2 dagar på raken så vad finns det annars för bättre tidsfördriv på dagen än att spela nes? har klarat både zelda 1 som var lika roligt som vanlig och även goonies 2(första gången) som var timmar av våldsam tortyr :evil: . Får se om jag orkar klara ut faxanadu var länge sen jag spelade det och kommer ihåg att det var låååångt och rätt så tråkigt.

zelda:
Image

goonies 2(tog en bild när sjöjungfrun döljer brösten så ni har nåt att se fram emot :DOG )
Image
 #238914  by Ufouria
 
Kul när det är fler som är med och spelar. :good:

Faxanadu är skoj men det är så långt (känns som det iaf). Tror inte jag orkar ta mig igenom det en gång till men man vet aldrig. Dessutom måste man väl spela igenom spelet utan att stänga av konsolen. Har för mig att man förlorar pengar och allt om man stänger av och sedan knappar in lösenordet. :/

Tycker att hjälten man spelar i Faxanadu påminner om Tawny. Det är väl delvist pga att jag vet att han gillar det spelet.
 #238940  by Pinge
 
Fyra nyanser av brunt - The videogame!

gillar verkligen spelet, han går tufft (stort självförtroende i dom kliven) och det e bra musik!
 #239151  by Smart Cat
 
Lakanman wrote:Det är jag en fredagkväll...
Lakanman wrote:Ska klappa till någon på käften.
Hittade en skön jazzig version av Eolis:
http://www.youtube.com/watch?v=eNhOIlNt ... re=related
Eftersom det är Jazz så kommer de ju självklart inte igång med detsamma men sen så.
 #239229  by Lakanman
 
Får ta och ringa Jesus Gonzalez och fixa lite jazztobak nu tror jag =)

Fan så schysst om det fanns en jazzklubb som bara köra spel musik på detta sätt. Sitta och smutta på något starkt i en helt inrökt i lokal ;)
 #239890  by Ufouria
 
:good:
Faxanadu är skoj, iaf i början när man ska återuppliva fontänerna. Gillar dock inte när man är inne i "dimman". Så mörkt och trist. Jag kommer inte dra igenom Faxanadu en gång till hursomhelst, sååå kul är det inte.
 #240412  by goguran
 
Hade en ledig söndag så jag spelade lite jag med, tog 2 av spelen iallafall.

goonies va precis lika irriterande som jag kom ihåg det. hade varit ett riktigt bra spel om man inte hade behövt testa 10 saker så fort man gick in i ett rum samt att man inte gick vilse hela tiden..

Image

Image

Image

Instagram #sndb.se