• Triathlon Del 3 BC4´s Tävling nr 51 (27 okt - 8 nov) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #206606  by BelfegorC4
 
Tre spel, ta er till slutbossen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng.

Spellista
Bionic Commando
Bart vs. The Spacemutants
Castlevania 2: Simons Quest

Inställningar
Tre olika spel, tryck bara på start vid startskärmen

Nya Regler
Ställningen presenteras i Scoreboard tråden.
viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra honom/henne/den) Varje spel ger ett poäng. Max 3 poäng.
Koder, warps, continues får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie, save stats, autofire kontroller eller andra tråkigheter
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Sanna - Castlevania 2: Simons Quest, Bionic Commando avklarat
pinge80 - Bionic Commando avklarat
 #206617  by Pinge
 
Nu ska det fan spelas från början av mig! :yes:
får spela lungt och försiktigt för att inte få game over i Simons Quest!
Bart har jag aldrig spelat mkt... Bionic blir inga problem!
 #206621  by Ufouria
 
Bionic Commando utan continues kan eventuellt bli svårt. Man har väl bara två liv eller nått sånt.. Tror inte ens jag kommer att ge det en chans.
Simon's Quest däremot! :good: Passar ypperligt bra nu när jag läser boken oxå. Blev sugen på att spela det igen.
 #206635  by Pinge
 
shadowgate kan man väl spela igenom utan att spara... eller du menar att det blir för lätt med en guide?!
 #208109  by Ufouria
 
Nä, cockpiten var den sista fienden. Sedan var det bara att klättra uppför... Hoppas någon utav dessa bilder duger.

Image

Image

Image

Trodde det skulle bli svårt utan continues men det blev det inte. Det enda momentet som kan gå illa är area 11 när man ska slänga sig längst taket och så sista skottet på cockpiten (träffade på andra försöket).

Edit: Ska bli skoj att läsa klart boken Bionic Commando. Började läsa igår och den är riktigt spännande!
 #208126  by Pinge
 
det är ingen bild på sista fienden [-X

vi spelade igenom BC i fredags här... med continue, efter cokcpitten så har man ju en minut på sig att klättra upp, då är det en fiende där! :yes:
 #208150  by Ufouria
 
Fiende ja, men ingen slutboss. [-X
Han behöver man ju inte döda. Definition på en slutboss måste väl ändå vara en fiende som man ska döda för att klara spelet.
BelfegorC4 wrote:Tre spel, ta er till slutbossen i varje spel och ta kort.
 #208157  by Ufouria
 
Men han är väl inte bossen utan något "bihang" :lol: (som inte behöver dödas) till maskinen som man ska skjuta sönder.
Vad är det för maskiner man skjuter på egentligen och varför skjuta sönder dem? Ser ut som en generatorer.

Edit: Hur stavas egentligen skjuta? :$
 #210027  by Pinge
 
Blev bara ett spel för mig denna gången... i onsdags fixade jag BC... började med Simons Quest igår men orkade inte köra färdigt... ](*,)
Image
 #211471  by Lakanman
 
Jag ska också ge det ett seriöst försök nästa vecka. Men man måste alltså ta kort när man kommer till slutbossen. Hmm om man inte vet att det är sista bossen då?

Instagram #sndb.se