• Belfegor´s Tävling Sommar Special =D V. 27 - v.35

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #170490  by BelfegorC4
 
Dags för en lång tävling :yes:

Reglerna är ganska simpla, slå det gamla rekordet (eller få precis lika mycket) från tävlingarna 1 till 36 och belönas med ett poäng. Det är alltså poängen på korten som ska slås, och ja man får slå sina egna rekord =)
Tävlingarna 2008: http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=3470
Tävlingarna 2009: http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=5343

Alla tävlings trådarna ska vara kvar så man kan läsa reglerna där.
Bildbevis är såklart ett krav och zapperspel får endast spelas på NES eller famicom hårdvara.
(inga gamla bilder får användas)

Dessa poäng kommer inte att räknas in på scoreboarden utan är en separat tävling med ett pris till vinnaren. Priset hålls hemligt 8)

Highscore
Sanna: 7
pinge80: 4
Smygarn: 1
BelfegorC4: 1
 #170896  by Ufouria
 
Yes, slog high-scoret i Yoshi's Cookie. :D

27,130

Fick för mig att high-score låg på över 30,000 och tänkte stänga av skiten och inte göra något mer försök.
Tur jag tog kort innan jag stängde av.
 #170928  by Ufouria
 
3,907,400 på Probotector men mitt tidigare high-score var 3,932,300. Image
Orkar inte spela Probotector igen på ett bra tag.

Edit: Det slutar att trilla in extraliv efter 3 miljoner verkar det som... Annars hade man nästan kunnat hålla på i en evighet.
 #171110  by Ufouria
 
Så här ska det se ut! :D

Probotector: 6,137,500
Blev 10 varv någonting. Var ordentligt ofokuserad sista varven. Enorm lättnad när jag fick Game Over.

Image

Yoshies Cookie: 27,130

Image

2 poäng till Sanna. :yes:
 #172835  by Pinge
 
viewtopic.php?f=15&t=5487 turtles II regler

Reverse: sorry mannen, men du kommer iaf bli publicerad av NNN i hiscoredelen av forumet :good:
 #172847  by reverse
 
Hahaha, damn!

Tack för omtanken, men jag ska vara ärlig. Jag spelade bara för nöjes skull härom veckan och tänkte på denna tävlingen under spelets gång. Men jag tror att jag kör en gång till snart och förhoppningsvis slår rekordet.
 #173857  by Ufouria
 
Försökte mig på Snake Rattle N roll häromdagen men det gick inget vidare. Rush n Attack är jag inte särskilt sugen på att ge mig an igen. Då kan jag inte spela något annat på några dagar. :roll:
 #175352  by nes_nerd_no_1
 
pinge80 wrote:Reverse: sorry mannen, men du kommer iaf bli publicerad av NNN i hiscoredelen av forumet :good:
Absolut! Men då gäller det (precis som för alla er som vill få era rekord publicerade i Highscore-avdelningen)
att han postar sitt resultat i den här tråden:

http://nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=20&t=5250

Kom ihåg att även posta bildbeviset, eller skicka det i ett PM till mig! :)

MVH
NNN1
 #175377  by Pinge
 
NNN: fan vad lazy du har blivit då! är det ändå inte ditt "jobb" som moderator att läsa alla trådar...då ser du ju nya Hiscores :yes:
 #175568  by Pinge
 
ja mitt förra rekord var bara 1,775,390

undra om jag ska komma över 2mille på nes ngngång... på arkad har jag gjort det

Instagram #sndb.se