• Belfegor´s Tävling Sommar Special =D V. 27 - v.35

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #175657  by Pinge
 
spelade bubble bobble igen.... klarade inte 2mille... men däremot 1980310 så jävla störigt... dog precis när jag tog en flaska som fyllde hela skärmen med blommor.... lätta 100k trode jag... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
 #176487  by Ufouria
 
Sådär då var det slutspelet för mig när det gäller Tale Spin.
Slog mitt gamla rekord med ungefär det dubbla. :) Fortfarande går det att få mer poäng. Missade några perfect bonusar och en eller ett par bonusbanor. Klarade hela spelet utan att dö. Man får inga poäng av att döda slutbossen.

Image
 #176719  by Pinge
 
Nu har jag orkat ta tag i uppladdningen av mobilbilderna, nedan följer några nya hiscores:

Tetris: tog typ 20 seriösa försök, gäller att få Tetrisar på dom höga nivåerna! :yes:
Image

SMB: tokmånga försök här också! Man får inte missa alltför mkt fyrverkeri!
Image

SMB3: andra försöket! :good: detta är ett rekord som ngn ganska lätt kan slå tror jag!
Image
 #177065  by Ufouria
 
Ja just ja, man behöver ju inte slå det nya rekordet utan det gamla som var i tävlingen.
Då kanske jag gör ett helhjärtat försök någondag.

Hur långt ungefär måste man komma för att komma upp i de där summorna? Är det typ 4-5 världar så orkar jag inte. Brukar ledsna efter ungefär 2 världar.
 #177194  by Ufouria
 
Usch vad dumt alltså... fick 392,000 på SMB 3 på det första helhjärtade försöket. :cry:
Ett litet snedsteg och man är out. Kom till slutet av 3:e världen. Höll på att dö på mittersta palatset för jag hittade inte rätt dörr. Den sista av de ca 10 dörrarna jag testade var förstås den rätta. Tiden höll på att ta slut. Kanske gör ett nytt försök en annan dag.
 #177614  by Ufouria
 
Kunde inte låta bli att spela en omgång Mario 3. Det var ju rätt skoj trots allt, iaf när man försöker få så mycket poäng som möjligt och samtidigt inte får begå något misstag så man skärper sig mer när man spelar.

Fick en något högre poäng denna gång (567,260). Dog på sista banan (skeppet) på tredje världen.
Bör tilläggas att jag farmade lite poäng genom att hoppa på några Goombas på bana 1-2 men det var tillåtet enligt reglerna. Poäng minus farmingpoängen är ca 500,000.

Image
 #177943  by Ufouria
 
Yes, slog rekordet i Duck Tales. :D

Poäng: 12,643,000

Hade jag haft lite mer is i magen hade jag kunnat få några diamanter till på bl a the Moon. Var osäker på hur lång tid det skulle ta att ta sig från de röda bläckfiskarna till bossen på den banan. Vågade inte chansa att tiden skulle ta slut.

Image
 #178374  by Pinge
 
håller på med Ice climber... klart frustrerande.. har varit över 1,2 milj 5ggr nu.. och det bästa landade 25k under rekordet...men vetifan om jag orkar mer.... fågeljävlarna går ju tokfort efter bana 20 ](*,)
 #182317  by Pinge
 
om ingen annan börjar lira så blir dedt nog tyvärr så kankse hinner ngt försö på ngt nästa vecka...
 #185445  by Pinge
 
Ja grattis!!

jag hann slå två rekord till men orkade inte ladda upp bilderna eftersom det redan var kört!
 #185449  by Ufouria
 
Tackar! :)

Denna tävling var skoj. Fick man lov att nöta många utav spelen igen. Trodde aldrig jag skulle slå tidigare poängen i bl a Bubble Bubble och Probotector.

Rush n Attack orkade jag verkligen inte köra igen, hade isf lätt fått maxpoäng även i den andra "poängräkningsgrejen". 8)

@ pinge80: Vilka två spel slog du tidigare rekord i?
 #185459  by Pinge
 
Excitebike och Ice climber tror jag det var.... om jag redan postat IC så var det ngt annat :P

ska se om jag orkar skicka upp dom ikväll i hiscore tråden
 #188502  by Ufouria
 
Yey, jag har fått ett finfint pris. :D Tusen tack Belfegor!
NES spelet hade jag inte så det var bra. Famicom spelet var läckert. Kunde inte lista ut titeln men kollar man i instruktionsboken så ser det iaf ut att vara skoj.

Instagram #sndb.se