• Wizards & Warriors BC4´s Tävling nr 41 (25 maj - 31 maj) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #161693  by BelfegorC4
 
Inställningar
Tryck på Start

Nya Regler
Anti-sniper skydd är aktiverat (om ett highscore presenteras i tråden som tar första placering efter kl 19:00 på slutdatumet, kommer tävlingen förlängas med 24 timmar)
Placeringarna 1,2,3 i tävlingen får poäng, som presenteras i Scoreboard tråden.
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Inga continues får användas
Får spelas på NES, Famicom, Emulator (NES)
Inga fusk får användas som gamegenie eller andra tråkigheter
Högst poäng vinner
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs 1,2 och 3:e placeringen nu :yes:

Highscore
Sanna - 999,999
Hollywood Hairspray - 612,765
wazztand - 107,850
BelfegorC4 - 23,885
 #162247  by Hollywood Hairspray
 
Visst fasen det tänkte jag inte på att man kanske inte får gå den vägen 8-[ Tar den mest för att spara tid :$
Men blir poängen högre på det längre sega hållet så måste jag ju ploppa i spelet igen & göra nya försök.
Ser ganska kört ut för mig ändå för din score där Sanna går inte av för hackor, hur fasiken fick du ihop den? Bra jobbat :good:
 #162267  by Ufouria
 
Jodå, du kan få bättre poäng. Jag tror på dig. ;)
Jag plockade så gott som alla kristallerna på alla banor. På näst sista banan måste man ha 300 eller 400 kristaller för att komma till skelettbossen. Hade strax över 400 där. Om jag bara fått ner bossen så hade jag fått minst 100,000 poäng till. Borde inte vara så svårt att klara hela spelet och få 999,999 poäng. Sista banan och slutbossen är inte så svår har jag för mig?
 #162280  by Hollywood Hairspray
 
Precis det var för att slippa samla alla dom kristallerna som det andra hållet kändes som ett snabbare sätt att få ihop poängen, det finns väl inte ens så många kristaller på den banan utan man måste stå & samla på fiender har jag för mig?
Ne sista bossen (Malkil) är enkel, finns ett ställe nere till vänster man ska stå på så kommer han inte åt dig ;) Däremot är skelett killen lite knepigare.
 #162296  by Ufouria
 
Ja, skelettgrabben var svår. Nästan så man borde ta sig dit utan att bry sig om att få så många kristaller och om man dör eller inte och öva på honom, för att sedan spela igenom det på riktigt.
På allra sista banan så måste man döda fiender för att få ihop tillräckligt med kristaller. Riktigt drygt. Så borde det inte vara tycker jag.

Instagram #sndb.se