• Golf (SS) BC4´s Tävling nr 39 (11 maj - 17 maj) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #157979  by BelfegorC4
 
Dags för Golf (Svarta Serien) \:D/

Image

Inställningar
Spela 1 player stroke play

Nya Regler
Anti-sniper skydd är aktiverat (om ett highscore presenteras i tråden som tar första placering efter kl 19:00 på slutdatumet, kommer tävlingen förlängas med 24 timmar)
Placeringarna 1,2,3 i tävlingen får poäng, som presenteras i Scoreboard tråden.
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Poängen i tävlingen är hur många slag under (eller över) par ni lyckas göra under en 18 håls bana ex( -5 eller +4)
Får spelas på NES, Famicom, Emulator (NES)
Inga fusk får användas som gamegenie eller andra tråkigheter
Högst poäng vinner
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs 1,2 och 3:e placeringen nu :yes:

Highscore
loopdevil -6
Smart Cat -5
goguran -4
Javel -1
pinge80 +6
Tawny +22
 #158003  by Pinge
 
Måste man få slag under par? neeeeej... om den som är bäst landar på +5 så är väl det okej?? 8-[

Nu krävs väl bildbevis från dom tre översta btw?!
 #158776  by Javel
 
+10

Svårt när de inte berättar hur långt man har kvar till flaggan (som i alla andra vettiga golfspel), ofta man gör felbedömningar och hamnar långt åt helsike ut i skogen bakom green.

Jag tog inget kort, tvivlar på att poängen är aktuellt för en tredjeplacering, och skulle den vara det så får det vara.
 #158803  by loopdevil
 
Jag tog inget kort, tvivlar på att poängen är aktuellt för en tredjeplacering, och skulle den vara det så får det vara.
Du kan ju i och för sig spela ytterligare en gång. Förhoppningsvis kapas resultatet en del om du inte går i samma fälla igen. :lol:. Nej nu är det nog dags att damma fram spelet o spela något varv. :yes:
 #158967  by Lakanman
 
FASEN.. jag är mitt i flytt så har inte möjlighet att vara med i tävlingen. Fast att det inte ger något så måste jag ändå säga att jag har haft +2 eller +3 som bästa resultat =)
 #159412  by Smygarn
 
Gjorde ett försök igår kväll utan att det tillfredställde mig ett dugg, så spelet stängdes av efter 2min :)
Last edited by Smygarn on 16 May 2009, 21:41, edited 1 time in total.
 #159518  by loopdevil
 
Nu ger jag mig in i leken. Efter ett par katastrofala rundor i början fick jag snabbt in snitsen. Svårt o veta hur långt man slår med klubborna till att börja med. Resultatet blev till sist -6.
Image
Innebär ju åtminstone att det krävs -resultat för att hamna på pallen :good: .
 #159536  by Smart Cat
 
ASCH!
Jag som trodde jag låg bra till med mitt +2 resultat.
Image


:o
BelfegorC4 wrote:Dags för Golf (Svarta Serien) \:D/

En massa bla bla bla

Regler
Högst poäng vinner
Jag trodde det var lägsta poäng som vann :-k
 #159547  by Pinge
 
+6 , men nu får det vara färdigspelat... det är riktigt B, men om tur e tar en runda inte så lång tid

Instagram #sndb.se