• Section Z BC4´s Tävling nr 37 (27 april - 3 maj) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #155868  by Pinge
 
Wery: Finfina poäng, men........ Klart dålig stil och snajpa Tävlingar! Och ingen dålig bortförklaring att du inte spelat under veckan eller liknande!
USCH!!


Belfe: förslagsvis bör du införa ett system att om ngn slänger upp en hiscore sista 5timmarna på söndag så förlängs tävlingen 1 dag! Så slipper vi den beska eftersmak som snipers ger!

Sanna är den moraliska segraren!
 #155870  by BelfegorC4
 
Pinge: Ja jag har tänkt på det =) Ska kasta in det i dom vanliga reglerna.
edit: Börja spela detta nu ;)
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php ... 61#p155861

Här är några tävlingar i framtiden, köp kassetterna i tid :yes:
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=6093
 #155872  by Ufouria
 
pinge80 wrote:Belfe: förslagsvis bör du införa ett system att om ngn slänger upp en hiscore sista 5timmarna på söndag så förlängs tävlingen 1 dag! Så slipper vi den beska eftersmak som snipers ger!
Det är en bra idé! :good:
 #155883  by Ufouria
 
Donkey Kong Jr. måste jag se till att skaffa mig.
Kan man köpa en orange Donkey Kong Classics kassett istället? Då får man ju två spel men betalar bara för ett verkar det som eller är det inte samma Donkey Kong Jr i Classics?
 #155991  by Pinge
 
Sanna: Jo det är samma spel! :good:

Men mer hardcore att ha dom två kassetterna, eller alla tre ;)

Jag kommer få dublett av Dk Jr imorgon (om nerden har hunnit få iväg spelet till mig!)
Kompispris som vanligt givetvis! :good:
 #156061  by WERY
 
Det är en skitdålig ide då man ska ha en tävling mellan dom datum den är uppsatt. Jävla snack om moral och hela helvete. Jag har spelat det i veckan lite grann och sen spelade jag sista försöket igår kväll.

Man ska inte vara dålig förlorare. Tänk om jag skulle gnällt så här när Sanna snajpade Contra tävlingen dom sista 20 minuterna före midnatt.

Men visst vill man ha bort mig från tävlingarna så kan man gärna införa såna fusk regler för dåliga förlorare för jag kommer då bojkotta alla tävlingar med såna regler.

Edit; Såg dom nya reglerna. Jahopp då var det sista tävlingen för mig då :(
 #156089  by Pinge
 
wery: jag är ingen dålig förlorare! jag hade varit chanslös i detta spelet även om jag fått ett år på mig!

Och att ingen gnällde när sanna snajpade Contra tävlingen skulle kunna förklaras med "en gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket!"

Frågan är om det inte är du som är en dålig förlorare som inte tänker deltaga för att du vill slänga in poäng i sista sekunden = så att ingen hinner övertrumfa det!
Jag tror att det är du som är rädd för att inte vara bäst! :FU


Belfe: Nya regler :good:
Lipsillar: Image
 #156112  by WERY
 
Då tror du fel. Har man satt en tid då tävlingen ska vara slut så ska den vara slut. Alla som deltar ska ha rätt att delta tills sista minuten utan att man väljer feghets lösningar som att förlänga tävlingen med ett helt dygn om någon postar nytt resultat efter klockan 19.

Då kunde man lika väl sätta som regel att tävlingen ska vara slut före 19. Nä jag ttycker det är dålig stil så jag bojkottar alla tävlingar med såna regler framöver. Det är inte jag som är rädd att förlora utan det är ni andra som inte klarar av att jag vinner en tävling. Lägg då till att det är sällan som jag medverkar i en tävling öht.

Btw om en gång inte är någon gång så kan omöjligen 2 ggr vara för mkt. Det är inte logiskt på något sätt med den ursäkten
 #156126  by BelfegorC4
 
Denna tävlingen har inga anti-sniper funktioner så din vinst Wery kommer att dokumenteras i Powerplayer tråden.
Sen är det upp till dig om du vill medverka i dom andra tävlingarna med dom nya reglerna.
Ingen idé att skrika om rättvisa och fasta tidsramar, för beslutet är klubbat.
 #156131  by Tawny
 
WERY wrote:Btw om en gång inte är någon gång så kan omöjligen 2 ggr vara för mkt. Det är inte logiskt på något sätt med den ursäkten
det är ett talesätt, ingen ursäkt. och det är inte meningen att det ska vara logiskt :P
 #156144  by Pinge
 
WERY wrote:utan att man väljer feghets lösningar som att förlänga tävlingen med ett helt dygn om någon postar nytt resultat efter klockan 19.
Är det inte fegare att snajpa in ett poäng i sista rundan för att man är rädd att ngn annan kan prestera bättre!?
 #156329  by WERY
 
rogerxy wrote:Varför är det "fegt" att förlänga tävlingstiden? Om det är något som är fegt så är det ju att komma in med ett resultat i sista minuten så att ingen har chans att slå det. Den enda dåliga förloraren här är du
Nej det är jag inte med tanke på hur många ggr jag förlorat. Jag har hållt mig inom tiden som tävlingen var satt och då kommer en massa gnäll bara för att jag har vunnit tävlingen och ingen kan besegra mig. Det är vad allt gnäll här handlar om. Får man ett bra resultat i slutet av tävlingen så faller det sig naturligt att man vinner på det och och då är det fegt att hålla på med massa förlängningar på hela dygn bara för att det finns andra som prompt måste vinna alla tävlingar. Jag deltar och gör mitt bästa och förlorar jag så har jag iaf försökt, det är huvudsaken tycker jag. Vinner jag nån enstaka tävling så kan jag ju alltid glädja mig över det. Jag har förlorat alla alla tävlingar jag deltagit i här utom 2 st och inte har jag klagat över det utan istället sett det som en kul grej att man kunnat delta

Men folk tål ju inte det och då blir det sånt här tjafs. Men det är lugnt. Ni alla ska få ha era tävlingar i fred. Jag ska inte störa er något mer.
BelfegorC4 wrote:Denna tävlingen har inga anti-sniper funktioner så din vinst Wery kommer att dokumenteras i Powerplayer tråden.
Sen är det upp till dig om du vill medverka i dom andra tävlingarna med dom nya reglerna.
Ingen idé att skrika om rättvisa och fasta tidsramar, för beslutet är klubbat.
Det råder det inga tvivel om. Huruvida jag vinner tävlingen sedan är inte det stora problemet utan det är principen.
Tawny wrote:det är ett talesätt, ingen ursäkt. och det är inte meningen att det ska vara logiskt :P
Nej det är en dålig bortförklaring och såna har inte logik vilket jag har full förståelse för. Det jag o andra sidan inte gillar är när man använder sig av dom
pinge80 wrote:Är det inte fegare att snajpa in ett poäng i sista rundan för att man är rädd att ngn annan kan prestera bättre!?
Nej det är det inte. Finns det en tidsram så har alla rätt att spela vilket minut som helst inom den ramen och alla har rätt att prestera inom vilken minut som helst inom den ramen. Att köra med såna där rävspel bara för att man inte klarar av att vissa vinner är fegt.

Men ingen behöver oroa sig för jag deltar inte i fler tävlingar så kan ni som brukar delta regelbundet vinna så mkt ni vill utan min konkurrens.

Instagram #sndb.se