• BÄSTA FYND/deal 2008

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Vilket är de TVÅ bästa fynden ...enligt Dig:

1.) 16 st nintendo bibliotek för 35:- st
No votes
0%
2.) Little samson (SCN) komplett för 150:-
No votes
0%
3.) Komplett Devil world för 20:-
3
5%
4.) NES + 34 spel (Kid I, Gunsmoke, Metroid, Zelda 2, Mega man, Duck tales, Willow) för en utekväll
9
15%
5.) Mega man 1 o 2 komplett i skick 8-9/10 för 20:-
10
17%
6.) Fick ett Mr Gimmick som inte skulle funka, med det kom igång efter rengöring.
4
7%
7.) 45 st. lådor (aldrig använda) mot porto.
24
41%
8.) Fick: RC Pro-Am 2 (SCN) mot ett Silent service cart.
5
8%
9.) 19 Spel (varav 16 boxade bla North & South, puzznic, section Z, slalom) för 500:-
2
3%
10.) Snygg soffgrupp (3+2+1) för 1000:-
2
3%
 #124147  by Pinge
 
:shock: :-& :-& :-&
;)
 #124155  by Ufouria
 
Snutteliten wrote:Fick bli Megisarna för en Selma.
Valde jag oxå på andra plats.

Trodde det stod Semla först men en semla kostar mer än en Selma tyvärr (30 spänn tar de här). :(
 #124157  by Pinge
 
:lol:
 #124194  by Smart Cat
 
rogerxy wrote:0:- är också en summa
Lundell har sagt att en inställd spelning är ändå en spelning...
 #124280  by Pinge
 
:lol:
 #124800  by Smygarn
 
Hmm.. alternativ 4 och 7 är klart bäst
 #124828  by Tawny
 
fast om det bara är das-carts och personen som ska ha utekvällen inte har förfestat innan kan det bli lite dyrt
 #124832  by Smygarn
 
Så sant så. Och om personen i fråga bara vill dricka massa dyra drinkar så kan det skena iväg :-?
 #124853  by Smart Cat
 
Yes, men förutsättningarna finns mer utförligt beskrivna i fyndtråden. Killen som fick utekvällen dricker bara öl och omkring 10 st så med garderob, nattamat och lite annat (taxi?) så beräknade den som fick NESet det till ca 1000:-
NESet hade köpts tidigt så det var ett lågt serienummer och det var bara SCN för hela slanten.
 #126493  by Smygarn
 
Tror faktiskt att jag måste gjort (enligt mig iaf) årets fynd men den finns inte med i fynd tråden :) Så går det när man inte postar sina fynd, hehe.

Edit: Eller kanske inte, Keekes är ett strå vassare.. :D
 #126617  by Smart Cat
 
Jo, Hehe, Keekes är nog svårslaget så det är nästan roligare att se vem som kommer tvåa.
 #126697  by Smygarn
 
Hejjjjjja Tawny! :good:
 #127289  by Andreas No 1
 
Jag röstade på mitt fynd (34 SCN-carts samt tidig NES-utgåva med telefonnr) eftersom det har ett stort emotionellt värde (det var de kassetterna som jag spelade när jag var ung). Utekvällen har ej blivit av ännu, men den kommer nog inte att gå på mer än 1000 SEK. :good:
 #127297  by Smart Cat
 
Ja och det fick många röster men tyvärr räckte det inte hela vägen.
Vinnaren blev inte helt oväntat: Keeke
och på andra plats ser vi: Vigdul.

Stort grattis till er båda.
Nåt pris kommer...
 #127307  by Smygarn
 
Stort grattis!!! =D> \:D/
 #127347  by nes_nerd_no_1
 
Grattis! Fast mest till era otroligt grymma fynd, mer än att ni vann den här tävlingen... ;) =D>
 #127720  by Tawny
 
kanske priset för tävlingen blir årets fynd 2009? :)
smart cat slutar ssamla och ger allt han äger till keeke :)
 #127895  by Andreas No 1
 
Fan, jag är nästan chockad över att mitt fynd fick så många röster. Jag hoppas att vi alla gör riktigt många fynd! Keeke är en värdig och solklar vinnare!

Bland det sjukaste jag hört talas om var personen som köpte 30+ kompletta spel i mintskick (varav många svarta serien, plus smallbox plus plus plus) för 800 kr. "Det här blir grabben glad över"... Yeah right! :badgrin:
 #128261  by Andreas No 1
 
Kolla mitten på sidan... Helt sjukt!

viewtopic.php?f=11&t=168&start=210
 #128264  by Ufouria
 
Ah.. det var från det paketet de snuskigt fina spelen som minxninx sålde kom ifrån.
Ser mitt Caslevania där på första bilden. :D
 #128266  by Andreas No 1
 
Precis! Många fina spel där. :yes:

Castlevania var väl i mkt fint skick?

Jag hade inte tackat nej till Metroid, KI, MTPO, Castlevania, Metal Gear, Zelda 2, IC, PW och nån mer därifrån, kanske alla... Utom Jack Nicklaus... ;)
 #128267  by Ufouria
 
Ja, nästan för fint om ett spel nu kan bli det.

Metroid såldes väl här för inte så länge sedan?

Kid Icarus och Metal Gear har han iaf sålt här på forumet (samtidigt med bl a Castlevania, GnG, Trojan, Gradius etc).
 #128287  by Andreas No 1
 
Han skulle sluta samla NES eller nåt väl? Ett sånt fynd drömmer jag om att göra... =P~
 #128311  by Tawny
 
det hade jag glömt av.. herre jävvlar 800 :shock: bara en av kartongerna är ju värd det praktiskt taget :)
och som sagt.. stackars sonen
 #128639  by Smart Cat
 
Tawny wrote:kanske priset för tävlingen blir årets fynd 2009? :)
smart cat slutar ssamla och ger allt han äger till keeke :)
Hehe! Ja, det vore ett pris det. Dessutom hade jag skapat en tråd som skulle heta: GE bort hela samling och börja om...

Nåja, efter en del funderande och en del frånvaro så är jag tillbaka och priset i årets fynd 2008 blir kanske inte lika fyndigt men Keeke får iaf en Kung fu Kassette (tyvärr frg) och Vigdul får ett fint TMNT-klistermärke.

Image

Tyvärr blir det en frg-kassett till vinnaren men som jag hintade om redan i första inlägget så har jag inte så många kassetter som jag kan undvara men jag hoppas ni finner äran roligare än priset.

Stort grattis än en gång och tack alla som röstade.

Instagram #sndb.se