• Köp och säljtävling?

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #117861  by blaobear
 
Hej alla glada!

Skulle vilja starta en köp/sälj tävling året som kommer!

alla börjar med 500 pix, alla inköp redovisas i tråden, samt försäljningssummor!
den som har fått ut mest av sina 500 vid årets slut = vinnaren!!!
kanske ska redovisa + - vid varje månadsskifte också?

vem är nesdbs fyndare och vem säljer bäst? :)

Idéer, frågor, tankar, ändringar?
 #117865  by Gixen
 
Jag är på.
Som sagt; det är så jag finansierar mitt samlande så jag kan väl lika gärna redovisa det...

Kommer förmodligen att röra ihop det rätt rejält för mig misstänker jag, men jag får se hur jag ska lösa det.
 #117876  by Pinge
 
problemet är ju om man som i vissa fall köper & säljer mycket! då är det svårt att veta vad som är med i tävlingen.

Eller kanske inte så klurigt iofs! det låter roligt iaf, problemet är att många förmodligen kommer tappa intresset efter ett tag (född pessimist :) )

Är det bara fynd man kan bevisa med t.ex en länk? eller är det även loppisfynd?
 #117880  by Gixen
 
pinge80 wrote:problemet är ju om man som i vissa fall köper & säljer mycket! då är det svårt att veta vad som är med i tävlingen.
Mmm, det tänker jag med på. Måste hålla isär två "konton".
pinge80 wrote:Är det bara fynd man kan bevisa med t.ex en länk? eller är det även loppisfynd?
Äger du en kamera så kan du ju ganska lätt bevisa ett loppisfynd. Dock inte vad det kostade, men vi får väl lita på varandra....
 #117881  by blaobear
 
jag både tror och hoppas att alla kommer vara ärliga med sina inköp så tycker att även loppis ska gällas....

och ja, det kan bli problem att hålla isär saker... därför kan det vara bra att posta inköpen i tråden direkt
 #117884  by Gixen
 
Det kommer säkert inte bli några större problem. Vi märker nog det efterhand....
 #117893  by blaobear
 
om det blir problem så får vi lösa det efter hand... tror alla här inne ser varandra som vänner till en viss grad och man ljuger inte för sina vänner...
 #117901  by blaobear
 
95% av alla här inne köper och säljer för att kunna ha råd att köpa nya spel...

detta är bara ett sätt att ha lite kul och trevligt och se hur bra folk är på att hitta billiga grejjor... vilket ju är en av aspekterna i samlande... sen att man oftast hittar saker i ganska kasst skick när man hittar det billigt och då kan man sälja detta vidare lite dyrare och då få mer pengar tills man till slut har råd att köpa sig ngt riktigt fint till sin samling som man då indirekt har fått för en liten startsumma...

finns inte mycket som är mer "samlande/ekonomiskt" tillfredställande :)
 #117903  by Gixen
 
Tawny wrote:tycker inte det är kärlek till spel om man ska tjäna massa pengar
Inte om man tjänar pengar på spel och använder pengarna till annat, nej.
Men att tillbringa mycket av sin dyrbara(?) tid till att söka efter fynd för att i slutänden kunna köpa det där exet som man verkligen vill ha, är inte det kärlek så vete tusan..... :)

Instagram #sndb.se