• Omslags-tävling (kval) #4

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Vilket omslag är snyggast?

Honey Peach
2
10%
Kid Icarus
9
43%
Mega Man
10
48%
 #113769  by rogerxy
 
Sådär, nu börjar tävling där det snyggaste NES-omslaget skall koras! Denna första tävling kommer att hålla på i 5 dagar fr.o.m. när detta inlägg postades & det omslag med flest röster går vidare i tävlingen.

Honey Peach
Image

Kid Icarus
Image

Mega Man
Image

 #113778  by Snutteliten
 
Kid Icarus röstades på. Alltid gillat det omslaget. Enkel men ändå så snyggt.

 #113826  by rogerxy
 
Röstar på Mega Man här. Honey Peach är inte direkt i närheten & även om Kid Icarus är ganska stilren så hade jag ändå önskat lite mer i bilden än lite moln & ett tempel.

Först nu så ser jag att Capcom snott en hel del från det första Castlevania-spelets omslag. Dr Wily som symboliskt ligger som en slags närvaro över sin borg, kontra Dracula över slottet Castlevania. Mega Man som fast besluten tagit fram sitt vapen, kontra Simon Belmont med sin piska.
Har även inte sett att det faktiskt finns en fjärde boss som kryper fram nederst i bild. Vem är det tro?

 #113836  by chris_vain
 
Mega Man har alltid varit favoriten för mig, spelade det alltid på brorsans nes som liten, kom aldrig förbi Ice Man då men nu är den en barnlek. :)

 #113865  by Tawny
 
mega man ser ut som han har stånd och kid icárus ser ut som ett barnspel, honey peach är ju iaf originellt :)

Instagram #sndb.se