• SMB 3, Belfegor´s Tävling nr. 23 (24 nov - 7 dec)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #112017  by BelfegorC4
 
Dags för SMB 3, det blir samma regler som i SMB 1 tävlingen. Endast 1 liv =)

Regler
1 Life Game [Recording ends either when you lose your 1ST LIFE OR when the game is completed in accordance with the rules outlined below.]

Special Rules: Your scoring attempts ends when either you lose your 1ST LIFE or when you enter the Final Chamber after Bowser's defeat. Going through walls you normally can't go through [such as in Bowser's castle] and the Wall-Jumping tactic are NOT allowed!. You are NOT allowed to use Whistles for ANY REASON and doing so will result in an AUTOMATIC DISQUALIFICATION.


Dom vanliga reglerna
Får spelas på NES, Famicom (Spelet är svårare), Emulator
Inga fusk som game genie eller liknande.
Högst poäng vinner och endast 1 liv får användas.
Andra regler - Se Regler :D

ÄNDRINGAR
För att göra alla glada så tillåter jag farmning (hoppa på samma grupp goombas hela tiden / låta goombas spawna igen = farma)
Men då ska det stå farmning efter poängen.
Typ Frezy_man - 400,000 - farmning.

Det kommer finnas två vinnare i denna tävlingen.

-------------------------
Mer viktig information
-------------------------
Med ändringen av tävlingen så förlänger jag detta till nästa vecka =)
Tävlingen är alltså slut 7 dec. (Fler anledningar är skola, nesdb uppdateringen och lite annat =) )

Highscore
BelfegorC4 - 447,920
Frezy_man - 405,190 - farmning?
Lalle-man - 130,460
Tawny - 70,410
Last edited by BelfegorC4 on 28 Nov 2008, 07:12, edited 5 times in total.

 #112031  by rogerxy
 
Kan man m.a.o. köra samma bana hur många gånger som helst tills man maxat mätaren?

 #112205  by Frezy_man
 
ååh, jag har så fullt upp i veckan =( Hoppas man kan gøra några førsøk i alla fall.

Hade det varit næsta vecka hade jag satsat på att botta mætaren ;) ( om det nu ær møjligt. Jag vet inte hur man i teorin får mer æn 2-3 miljoner)

 #112552  by Frezy_man
 
okay. Dax att göra ett försök. En sak chockerade mig när jag läste Twingalaxies regler en gång till.
På "extreme settings" som vi använder, alltså ett extra liv. så får man tydligen mjölka fiender hur mycket man vill den gången man besöker respektive bana. Och då Belfagor inte uppgett den regeln så tänker jag spela med så mycket Studsa goombas jag bara kan.

BRB.

PS. här är länken till TGs extreme settings. Jag ska försöka att fixa till scoreboardet också ;) http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 3&vi=40014


EDIT: 405 190, klantade till mig lite på pyramiden på värld 2. Hoppas det blir ett par seriösa försök senare i veckan. På bakfyllan i GBG t ex. ::)

 #112556  by Tawny
 
nu är jag förvirrad.. får man farma eller inte?'

hahaha 3550 poäng :lol:

70410
det är svårare när man har pressen på sig att man inte får dö.. :)

 #112569  by Bonomaul
 
Jag tror inte du hade behövt läst det finstilta för att kamma hem den här tävlingen Frezy.. ;)

 #112653  by BelfegorC4
 
Frezy_man wrote:okay. Dax att göra ett försök. En sak chockerade mig när jag läste Twingalaxies regler en gång till.
På "extreme settings" som vi använder, alltså ett extra liv. så får man tydligen mjölka fiender hur mycket man vill den gången man besöker respektive bana. Och då Belfagor inte uppgett den regeln så tänker jag spela med så mycket Studsa goombas jag bara kan.
Jag skrev inte heller att det var tillåtet =) , eftersom jag modifierade texten från TG ;)

Men för att göra alla glada så tillåter jag farmning (hoppa på samma grupp goombas hela tiden / låta goombas spawna igen = farma)
Men då ska det stå farmning efter poängen.
Typ
Frezy_man - 400,000 - farmning.
Så kommer jag låta tävlingen ha två vinnare.


-------------------------
Mer viktig information
-------------------------
Med ändringen av tävlingen så förlänger jag detta till nästa vecka =)
Tävlingen är alltså slut 7 dec. (Fler anledningar är skola, nesdb uppdateringen och lite annat =) )

 #112659  by Frezy_man
 
Grymmt med förlängning. hehe, nästa vecka är jag ledig :D

Nu när jag tänker efter så är farmning inte så trist ändå. På de flesta banor går det inte i alla fall. Och ibland kommer några ankor fram. Det är ganska kul och skicklighets krävande att samla poäng där ändå.

Kan knappt bärga mig till kanon kulorna på world 8 :D

 #112678  by WERY
 
Synd att min DVDrecorder inte tar DL skivor för då kunde man spela in allt och ha som bevis när man dör.

Men det hade varit kul detta :(

 #112703  by Tawny
 
du kan väl pausa och byta skiva?

 #112973  by Frezy_man
 
jag sätter på long play 8 timmar. Har varit tillräckligt förut i alla fall =)
Annars får man väl byt skiva som Tawny säger.

 #113124  by Lalle-Man
 
130460 blev mitt resultat nyss.. ska tvätta dosan te mitt twin litte innan ja försöker igen.. vart svårare me trög hoppknapp :)

 #113879  by chris_vain
 
får ta mig ett försök så fort jag lämnar lantstället. vilket blir onsdag natt. =)

 #114989  by Frezy_man
 
Va värdelöst. Jag hade jätte mycket problem med att fixa bilen när jag kom till skövde efter spel träffen. Av någon konstig anledning så glömde jag mitt NES. Så jag kan inte göra några fler försök på SMB3. Eftersom jag också glömde min DVD finner jag ingen mening i att spela NES över huvudtaget så jag misstänker att jag inte kommer spela mer NES det här året.

 #115018  by Pinge
 
:shock:

 #115032  by Ufouria
 
Men usch vad hemskt, inget NES spelande på en hel månad! :shock:

 #115133  by nes_nerd_no_1
 
rogerxy wrote:Störigt att jag bara har Famicom-verran :?
Vadårå? Har du ingen adapter/FC?

 #115136  by nes_nerd_no_1
 
Är den? Varför då???
Har själv kört mitt ex ett flertal ggr men inte märkt någon skillnad, förrutom att det går aningen snabbare som alla andra NTSC-spel.

 #115137  by rogerxy
 
Man går från skjutande/tvättbjörn direkt till liten i Famicom-versionen

 #115142  by nes_nerd_no_1
 
Åh fasen! Det var lustigt...
Fast med tanke på att det var så i SMB1 så är det kanske mer lustigt att man inte gör det i europeiska SMB3... :roll:

 #115146  by BelfegorC4
 
Det finns en sida som tar upp alla skillnader, kan inte hitta den just nu.
Men läste en annan intressant sak som jag aldrig har tänkt på.
Finn ett fel med denna baksida :D
Image

 #115147  by nes_nerd_no_1
 
Öööhh, det var fasen inte mycket som stämde med den övre bildrutan! :lol:

 #115150  by nes_nerd_no_1
 
Aaah, tack så mycket! :)
Det var ju en & en annan skillnad! Hur har jag kunnat missat dessa? Image

Instagram #sndb.se