• Tävling nr 22 (3 dagars omröstning)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill Du spela?

Popeye
5
50%
Pac-Man (Tengen eller Nintendo)
1
10%
Puzznic
1
10%
Dragon's Lair
3
30%

 #109254  by Tawny
 
popeye! :)
köpte det när jag var liten och blev oerhört besviken.. men man spelade ju ändå eftersom det dröjde minst ett halvår innan man fick ett nytt...

 #109255  by Snutteliten
 
Int jag. Har inget av dom. :(
 #109296  by Pinge
 
BelfegorC4 wrote:3 av spelen är SCN så alla borde ha dom.
Jag tror dig när jag får se ett SCN märkt popeye eller Pacman!

 #109332  by Bonomaul
 
Puzznic är rätt skoj, lite beroendeframkallande. Har det spelet något tufft slut förresten? Vet att jag och f.d. sambon klarade det för några år sedan, men minns inte om det bara loopade eller hur det var.

 #109333  by Tawny
 
spaceman! rösta på popeye! 8)
 #109439  by BelfegorC4
 
pinge80 wrote:
BelfegorC4 wrote:3 av spelen är SCN så alla borde ha dom.
Jag tror dig när jag får se ett SCN märkt popeye
Eeeeerm? =) Alla SCN nördar anser att om någon sida har SCN så är det ett SCN spel =) Popeye ska finnas med scn baksida eller? :oops:

Jag ska hitta bevisen åt dig Pinge =)
Pac-Man finns dock inte i SCN iallafall.

 #109444  by Frezy_man
 
Inget mario 3 :(

Jag röstade inte. äger inget av spelen. Och har inget större intresse för dom heller. Men kanske provar när d e tävlingsdax.

 #109446  by BelfegorC4
 
Frezy_man wrote:Inget mario 3 :(
Ja nu har du tjat om det tillräckligt mannen ;) Det blir SMB 3 nästa gång. Kom gärna med förslag på regler :)

 #109449  by Bonomaul
 
Värt att ha en tävling i det om Frezy ska vara med då.. ;)

 #109460  by Tawny
 
eller så får han spela i en kvart medans alla andra får spela fyra timmar hehe

 #109532  by Ufouria
 
Frezy_man wrote:Jag röstade inte. äger inget av spelen.
Inte jag heller. :(
Har aldrig ens spelat tre av dem. Tror jag testade Puzznic som barn.
Är sugen på att testa Dragons Lair för att se om det är så hemskt som alla säger.

 #109540  by Ufouria
 
:lol:

 #109635  by Pinge
 
belfe: jag tror inte du finner ett popeye med scn baksida, men jag kan ha fel (även om det är nästintill otänkbart)! :lol:

Sanna: dragons lair är så jävla dåligt att det nästan blir kul! :D

 #109656  by Filurkatten
 
pinge80 wrote:Sanna: dragons lair är så jävla dåligt att det nästan blir kul! :D
Så kasst är det ej. Jag tycker att det är ett underhållande spel. :)

 #109697  by Pinge
 
Filurkatten wrote:
pinge80 wrote:Sanna: dragons lair är så jävla dåligt att det nästan blir kul! :D
Så kasst är det ej. Jag tycker att det är ett underhållande spel. :)
vi spelade det hos mig förra helgen, jag lovade min polare en miljon och min spelsamling om han klarade spelet på första livet, och om han klarade det på första försöket utan game over så skulle han "bara" få mina spel...

(han hade aldrig spelat det förut... och han kom som väntat inte förbi första rutan) :lol:

jag tycker inte det är bra, men jag spelar det betydligt oftare än många andra spel :roll:

 #109706  by Ufouria
 
Måste skaffa mig DL och klara det. :)
Om jag inte tycker att det är värre än döden så skulle jag kämpa med spelet fram till min dödsdag. :lol:

 #109803  by chris_vain
 
Enda spel jag har är Dragons lair men det vägrar jag att spela, det förtjänar att krossas i småbitar o slängas i en bajamaja på nån gammal öde ö. :lol:

 #109854  by Frezy_man
 
BelfegorC4 wrote:
Frezy_man wrote:Inget mario 3 :(
Ja nu har du tjat om det tillräckligt mannen ;) Det blir SMB 3 nästa gång. Kom gärna med förslag på regler :)
xD

Okej. förslag på regler: Inget respawn av fiender. Du kan botta mätaren annars redan på bana 2..Endast om man dör så får man döda samma hög med fiender en gång till.

Sen rekomenderar jag att köra med 1 eller 5 liv för att följa TGs system. De har faktiskt två stycken kategorier. Själv ska jag nog köra med ett liv som "Extreme settings" :)


1 Life Game [Recording ends either when you lose your 1ST LIFE OR when the game is completed in accordance with the rules outlined below.]

Special Rules: Your scoring attempts ends when either you lose your 1ST LIFE or when you enter the Final Chamber after Bowser's defeat. Going through walls you normally can't go through [such as in Bowser's castle] and the Wall-Jumping tactic are NOT allowed! You may not skip any Levels, including fortresses [And their boss, Boom Boom], Hammer Brothers and any other side levels [including the 3 hand levels in World 8. All Mushroom Houses and Card Games are ENTIRELY Optional]. You are NOT allowed to use Whistles for ANY REASON and doing so will result in an AUTOMATIC DISQUALIFICATION.

Please note, under these Extreme rules with a Single Life, Full Point pressing is not only permitted but encouraged! The maximum score attainable is 9,999,990 points.

If you successfully complete the game, you may use your time for the Fastest Full Completion time.

[Wall-Jumping is defined as jumping against a wall [or pipe] in such a manner that a pixel or two of Mario is stuck in the wall [or Pipe] and is able to use that to jump again, far higher then can be done normally. Further definition; Mario cannot be made to jump off of a surface that is 90 degrees perpindicular to the ground. Please note this can be further used to also go through solid objects not normally passable as is disallowed.]

 #109856  by Tawny
 
hur många världsrekord samt sanabbaste speedruns har du frezy?

 #109864  by BelfegorC4
 
Ja dom extrema reglerna känns perfekt för oss Powerplayers =)
Samma regler som i smb 1 tävlingen alltså.

Ingen farming och endast 1 liv =)

 #110021  by Frezy_man
 
Tawny wrote:hur många världsrekord samt sanabbaste speedruns har du frezy?
Jag vet inte om du menar för mario 3 eller allt som allt. I nuläget har jag inte rekordet i mario 3. Men det ska jag ta tilbaka någon dag. Bäst är att kolla in min hemsida www.frezyman.com Där har du en speedrun lista med alla spel :)

Instagram #sndb.se