• Rush ´n´ Attack, Belfegor´s Tävling Nr. 19 (27 okt - 2 nov)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #106142  by rogerxy
 
Du är nog den ende som kan ha nåt att sätta emot detta Frezy ;)

 #106165  by Frezy_man
 
Mitt rekord är en varvning av Rush n attack. Och det tog en hel dag! :D

Seriöst sanna. Du måste ju spela in sånt här. Jag hjälper dig så gott jag kan över cyber space!
Vore kul att ha en kamrat på TG eller något :P

 #106170  by Pinge
 
jao, jag håller med frezy.... spela in!

 #106171  by Ufouria
 
Jo, fast då måste man ju skaffa sig lite grejer. Minns inte vad det jag var jag behövde. Går att spela in direkt via DVDn men det är omöjligt att spela då eftersom det blir fördröjningar.

 #106175  by Frezy_man
 
använder du scart vid alla kopplingar?

Jag berättade om rekordet på cowabunga chatten. Du har fått en sjukdom döpt efter dig nu.
"Sannas syndrom". Det innebär när någon krossar ett rekord i Sanna style, så har man någon allvarlig sjukdom har vi kommit fram till ! =) Att man gör det omöjliga möjligt inom Tv spel.

 #106184  by rogerxy
 
För Sanna är det inte frågan om ifall hon kan slå rekordet eller inte, utan ifall hon orkar :)

 #106219  by Ufouria
 
:lol:

Har inte scart i någon av kopplingarna.

 #106252  by Frezy_man
 
Om du trycker in alla dina gula/røda kablar genom scart kontakt så ska det inte lagga har jag hørt. Så prova det =)

Nær du spelat in något så kan jag hjælpa dig lite med proceduren om hur du ska skicka rekordet till TG. Kontakt personer e tc.
Det kanske ger det motivation att nøta ænnu mer ;)
Men nær man sætter ett WR så ær det inte tillåtet att pausa spelet. Men det ær tillåtet att byta film eller dvd før att fortsætta førsøket. Vet inte om det går att bevisas men en sittning ær helt klart bæst.
Det e ju bra med DVD skivor før då brukar det gå att sætta in longplay ( 8 timmar ) Twingalaxies godkænner det. Men SDA gillar det inte. Så gør du ett rekord førsøk till SDA någon gång så husk att spela på SP. 2 timmar.

 #106300  by Pinge
 
exakt 340000 poäng fick jag, dog på sista bossjäveln! :cry:

 #106363  by Ufouria
 
Det var bra poäng! :)

Jag börjar ge upp nu. 5 miljoner och 18 varv. Går att hålla på i evigheter.
Undrar vad som är maxpoängen? 100 miljoner kanske, det skulle isf innebära ca 360 varv. :P

 #106533  by Pinge
 
360400pts
Bana 2 varv 2... gött o klara spelet iaf ;)

 #106539  by Pinge
 
om man bara ger spelet några försök så är det inte så krångligt....ska testa en gång till... mitt mål är att komma till tredje varvet...

drygt att man inte kunde trycka bort slutscenen....

 #106586  by Ufouria
 
Så... 35 varv senare. *pust*

9 999 990 poäng - maxpoäng (börjar iofs räkna poäng på den andra mätaren till vänster där det står 54 100, så totalt 9 999 990 + 54 100)

Image

 #106589  by Ufouria
 
:D

Edit:
pinge: hela slutscenen får man bara första varvet, sedan är det bara explosionen och några rader text. Det är skönt.

 #106593  by rogerxy
 
Alltså, förstår du att du just nu har 9x världsrekordet? :D

 #106594  by Ufouria
 
:lol: aldrig.. tror jag stänger av NESen omedelbart, risken finns annars att jag ändrar mig och kör 35 varv till. :lol:

 #106601  by Pinge
 
Hatten av för Ryssarnas konu... Drottning: Sanna!
Image

 #106613  by Ufouria
 
Tackar! vilken läskig bild btw..

Det var lite buggar i spelet, bl a dessa.

Denna bugg inträffade kanske 3-4 ggr. Skulle hoppa men gubben börjar klättra istället.
Samma bugg på bana 4 vid muren, där hände det några ggr att gubben klättrade upp en bit bort från stegen.

Image

Gul gubbe klättrar upp på stängslet istället för stegen bredvid.
Image

Bana 3.
Några ggr när man fick pistolen på första stället gick det inte att skjuta direkt.

 #106779  by Frezy_man
 
Sanna wrote:Så... 35 varv senare. *pust*

9 999 990 poäng - maxpoäng (börjar iofs räkna poäng på den andra mätaren till vänster där det står 54 100, så totalt 9 999 990 + 54 100)
<3

...

Den klätter buggen har jag sett några gånger också. Den är lite speciell =P

 #106996  by Widar
 
:shock: Jag bugar åt gudinnan!! =D>

 #106997  by Tawny
 
ja sanna är onekligen en klass för sig själv :)

om hon inte fuskar *mutter mutter*

 #107000  by Ufouria
 
Tack tack :)

 #107421  by chris_vain
 
Verkligen en sann Mästarinna! :D
*Bugar*

 #107446  by Mabec
 
Eh?? Vad säjer att du inte kör på emulator eller bara Gamegenie då? Det är säkert ingen omöjlighet, däremot skulle det ju ta år att nå så höga poäng.

 #107447  by BelfegorC4
 
Mabec wrote:Eh?? Vad säjer att du inte kör på emulator eller bara Gamegenie då? Det är säkert ingen omöjlighet
ööööh Jo det är en omöjlighet.

1. Personer får spela på emulator i mina tävlingar.
2. Sanna fuskar inte, så kom inte här och anklaga någon

 #107448  by Mabec
 
Nej det anklagas inget, du får gärna läsa det jag skriver.

Man får alltså köra med emulator? Då är det alltså allmänt kännt att inbyggda Gamegenies existerar, hoppas jag? (För det gör det...)

Vill Sanna berätta hur länge hon körde? Med eller utan savestate?


Edit: Och citera korrekt snälla du :) Det är ny mening efter utropstecknet.

Instagram #sndb.se