• Duck Tales | Tävling Nr. 17 (13 oktober - 19 oktober)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #100958  by Ufouria
 
Hur många skatter finns det?

När jag spelade igår hittade jag Matilda (eller vad hon heter) på månen. Har aldrig vetat att hon fanns där i gömmorna tidigare. Hon kastade mjukglassar.

 #100963  by Bonomaul
 
Sunking wrote:Någon mer än jag som kollade på Disneytimmen när ni var små?
Jodå, klart man gjorde det. :)

http://www.youtube.com/watch?v=XDlBH5u4GaA

 #100968  by Ufouria
 
Jag kikade på Disneydags, var det samma sak?
...och Lucky Luke på fredagar tillsammans med fredagsgodis som pappa hade köpt och som jag delat ut i tre vita skålar (en till mig, en till stor sis, och en till storebrorsan).
Det var tider det. :)

*Ingen skurk går fri för det är han hans melodi, för hans namn är Lucky Luke* :-({|=

 #100969  by Bonomaul
 
Hmm.. nu blir jag osäker. Vet att TV3 hade någonting rätt tidigt, kan det ha varit Disneytimmen? Disneydags hette det ju iaf på SVT, åtminstone en period. Hette något annat också vill jag minnas, och sändes på lördag eller söndagsmornarna med Lasse Åberg som programledare.

 #100981  by Ufouria
 
Yeay, var tvungen att göra ett tredje försök och denna gång gick det kalas.
Första gången som jag klarar Duck Tales på difficult och utan att dö. :D

Poäng: 10,490,000

Image
Image

Edit: Var livrädd att jag ska trilla ner i ett hål på Bono banan.. (gjorde det på försöket innan)

 #101004  by Frezy_man
 
You are THE man...
Brukar man ju säga :D
Helt seriöst. Jag sitter och får nästan ont i magen, Jag har aldrig sett det slutet vad jag kan minnas, haha!

Förresten, vilken är Bono-banan?

 #101007  by Ufouria
 
The Moon.
...och tack! :)

Edit: Finns det bara två skatter?

 #101047  by Frezy_man
 
Image

Brutalt nära värdsrekordet... http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 76&vi=2443

12 142 000


...MEN... jag dog ju några gånger. Så det e ju inte giltigt här. Bättre lycka nästa gång :)
Nej, Det ska inte finnas någon mer stor skatt.
Men kolla kartorna på gamefaqs så du inte missar några hemliga rum.
Jag har listat ut att man måste använda sig av Sigge McQvack så mycket som går för att kunna rensa alla banor på poäng två gånger. Jag antar att du tog hjälp av honom på din bästa high score Sanna? Annars vet jag inte om jag kan förstå hur du fick så bra poäng :P

Och när man rensat banorna två gånger om man spelar efter TGs regler, så kan man döda sig själv för att speedrunna banan och plocka tids poäng. Då kan man garanterat klara spelet med över 13 millioner.

En annan kul grej. Som jag inte hittat nämnts på någon FAQ är att om du får över 10 millioner poäng får du bästa slutet. Det finns 3 olika slut. Men vet inte vart gränsen går för sämsta och slut nummer två.


tillägg

Om femte siffran från höger på total poängen är en sjua (T ex. 170 000)
Så kommer Sigge under luftfärden från banan att släppa av dig på några moln. Där träffar man uppfinnar jocke som slänger massa gula stora diamanter till dig. Du får ungefär 70-100 000 Dollar. Men jag glömde kolla exakt.

 #101060  by Bonomaul
 
Jag tror jag lägger ned mina tankar att ens försöka efter det där. :)
Dessutom får jag inte något NES att fungera, misstänker felaktig RF-kabel.

 #101063  by Ufouria
 
Frezy_man wrote:Jag har listat ut att man måste använda sig av Sigge McQvack så mycket som går för att kunna rensa alla banor på poäng två gånger. Jag antar att du tog hjälp av honom på din bästa high score Sanna?
Japps det gjorde jag. Men det var några ställen som jag inte vågade ta mig till mer en 1 gång, rädd att ramla ner i ett hål (t ex där man åker i en vagn, har hänt att det inte funkar med hoppet utan jag följer med vagnen ner i hålet.)
Kanske ska prova att ta allt, och ta riskerna, men strunta i om jag eventuellt dör ett par liv. Bara för skoj skull för att se hur mycket poäng man kan få.

 #101089  by Frezy_man
 
Med den der avataren kan du ju inte banga Bono =)

Vagnarna er lite luriga. Jag håller med. Man får inte hoppa for tidigt eller for sent. Men hoppar man vid rætt tillfælle så klarar man det garanterat. Det gæller bara att veta nær.

 #101303  by WERY
 
Bonomaul wrote:Jag tror jag lägger ned mina tankar att ens försöka efter det där. :)
Dessutom får jag inte något NES att fungera, misstänker felaktig RF-kabel.
RF kabel använde jag innan jag började samla. Så fort jag började samla så köpte jag till scartkabel. RF funkade förr men nu har man större behov av att inte använda den

 #101311  by Bonomaul
 
Det var RF som gällde 1986, och det är det fortfarande.

 #101317  by WERY
 
:lol:
Det ska vara en scartkabel med tjock 3 meters video kabel och en LR phono kabel med "mekanisk kloning" så att ljudet går ut i båda högtalarna utan att man behöver klona elektroniskt med dual II

 #101320  by Tawny
 
Bonomaul wrote:Det var RF som gällde 1986, och det är det fortfarande.
word!

 #101328  by Ufouria
 
Näe, ni får inte banga nu ju.. vitsen är inte att få högst poäng utan att vara med. :(

 #101329  by Snutteliten
 
Word!

 #101367  by Frezy_man
 
HAHA! amatører! :laughing:
En rød å en gul e allt man behøver ju =)

Ja, exakt.
"Det viktigaste e inte att vinna... Det viktigaste er att gøra mer mål æn motståndaren".

 #101440  by nes_nerd_no_1
 
Frezy_man wrote:HAHA! amatører! :laughing:
En rød å en gul e allt man behøver ju =)
Exakt! 8)

 #101478  by WERY
 
Jag skulle gärna medverka men dessvärre har jag bara 2 exemplar av 2an och inget av 1an :(















:wink:

 #101547  by Ufouria
 
Vill du ha ett tredje eller kanske t om ett tredje + ett fjärde. ;) Har två ex som förr eller senare åker ut.

Du måste jobba hårt nu om du ska hinna få ihop 10 ex.

 #101586  by Frezy_man
 
Attans. Fick över 11 mille 2 ggr. En gång dog man två gånger och den andra så dog man en gång :twisted: Det är ju inte svårt att göra ett litet misstag. Varje försök ser ut att ta 50 minuter..
Får hoppas man hinner ett lyckat försök innan söndag. Jobbigt att man jobbar 12 timmars pass.

Ibland har jag fått komma till uppfinnar jocke, ibland inte. Det borde gå att få upp en rutt där man alltid får besöka honom två gånger. Igår slängde han ju ut 17 diamanter tror jag. Det är 170 k.

 #101650  by Ufouria
 
Fick strax över 11 mille idag jag me, utan att dö. :)
Skippade "vagnen" en gång för den är riskfylld. Det är ett moment på månen oxå som är riskfyllt, fast det momentet kommer man inte ifrån.

När man hämtar skatten i "grottan", där man hoppar på gröna gubbar, där är jag rädd att de gröna gubbarna inte ska komma upp, att det blir någon bugg. :lol:

Jobbigt att det tar rätt lång tid att köra igenom det om man ska plocka allt, så man är inte så sugen på att spela så många ggr. Skulle vara grymt om man dör när man har 10 mille.

 #101661  by Bonomaul
 
Sanna wrote:När man hämtar skatten i "grottan", där man hoppar på gröna gubbar, där är jag rädd att de gröna gubbarna inte ska komma upp, att det blir någon bugg. :lol:
Jomen eller hur. Man är alltid lika nervös när man slänger sig ut i tomma intet där. :)

 #101836  by WERY
 
Sanna wrote:Vill du ha ett tredje eller kanske t om ett tredje + ett fjärde. ;) Har två ex som förr eller senare åker ut.

Du måste jobba hårt nu om du ska hinna få ihop 10 ex.
Ser gärna bilder. En dag när jag har råd så ska du slippa undan de 2 exen :D

 #101838  by Tawny
 
jag kanske vill ha om det är andra språk än engelska i spelen...

 #101853  by Frezy_man
 
Hah, coolt Sanna! Jag hoppas jag gør det också snart, må bæste man vinna...
Jag tror dock det går att få øver 12 miljoner. Men det vore sjukt væl planerat. Jag slutar en timme tidigare på jobbet idag, vilket betyder ett extra førsøk. :laughing:

Jag dog på de dær grøna gubbarna førut. Det finns inga diamanter till høger om skattkistan så jag slængde mig tilbaka direkt och då kom det ingen grøn gubba :P Jag gick lite før lite åt høger innan jag vænde tilbaks.
Man lær sig av sina misstag som tur ær. Och stressar man så gør man.

 #101865  by Frezy_man
 
Hurray..

12 340 000

Nytt världsrekord trots tävlingens regler =) ( Nej, Jag dog inte. Då hade jag fått mycket mer poäng )

Image


http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 76&vi=2443

Det var sista försöket för min del i alla fall. Nästa gång blir så fort min DVD kontroll kommer på posten så att man kan spela in. Då ska rekordet KROSSAS :D ( med TGs regler )

Kom på att man kan göra lite "leeching" för att få till så att femte siffran blir 7 före man liftar med Sigge.
Det är dock lite svårt på African mines.. Men med TGs regler e det inga problem.
Och om man får använda sig av 10 + extraliv efter TGs regler så kan man ju stå och sammla gula diamanter och förbruka några liv här och där. Jag tror faktiskt man kan få i alla fall 14, kanske över 15 miljoner poäng.. Det är om man uttnytjar liven då. Därför har de satt som regel att man bara får ta varje extra liv en gång. Annars fanns det något sätt så man kunde plocka hur mycket poäng som hellst. Men vet inte vad.

Uppfinnar jocke föresten. Har har slängt ut mellan 12 och 17 gula diamanter varje gång. Vet inte vad det beror på.

Om ni undrar varför jag snackar om massa tekniker trots att ingen diskuterar det med mig är därför att jag tycker det är kul att dokumentera. Och jag gillar att dela med mig av kunskapen. Om ingen annan drar nytta av det någon gång kan jag själv gå tillbaka hit om 10 år om man vill förbättra rekordet. För då har jag garanterat förträngt det.
Stör mig på att jag inte hittat någon bra poäng diskussion på de sajter jag letat igenom.

Instagram #sndb.se