• Duck Tales | Tävling Nr. 17 (13 oktober - 19 oktober)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #100462  by BelfegorC4
 
Dags för Duck Tales tävling sen blir det Balloonfight nästa vecka :)

Regler
Spela på difficult, med endast ett liv. När Farbror Joakim "dör" så är försöket klart. Högst TOTAL poäng vinner.
Inga fusk som game genie och annat kul.

edit: Rättade lite felaktiga uppgifter :)
Highscore
Frezy_Man: 12,340,000
Sanna: 10,490,000
Last edited by BelfegorC4 on 17 Oct 2008, 17:11, edited 4 times in total.

 #100469  by Bonomaul
 
Total poäng?

 #100472  by BelfegorC4
 
Ja Bono totalpoäng.
Poängmätaren nollställs varje gång du kommer till ankeborg =) Spela och se själv :) Totalpoängen står i mitten av skärmen medans den "temporära" poängen finns till vänster.

 #100475  by Bonomaul
 
Ja just det, det har du ju rätt i. Problem solved. :)

 #100487  by Tawny
 
lol 292000 påt igen :)

 #100488  by Frezy_man
 
Va kul.. Jag prøvade lite tidigare idag. Hade føredragit TGs regler før då kan man ju gå før værldsrekordet på samma gång ;)

Twingalaxies regeler:

- Du får inte ta samma extra liv två gånger
- Du spelar tills spelet ær slut. Antingen dør du game over eller så klarar du spelet.
- Valfri svårighets grad.

I alla fall. Får man mer poæng på Difficult eller hur fungerar det? Det enda jag mærkt ær att det kommer mer tårtor på normal mode. Men det ær væl istællet før mjukglassar? Inget av det ger ju poæng i alla fall...
Lycka till alla som vill spela i alla fall.

 #100491  by Ufouria
 
Va trevligt.. äntligen en tävling som jag kan vara med på. Är dock sämre än sämst på DK men detta är en chans att spela det och bli bättre.

 #100502  by Tawny
 
knull. 1.496.000

 #100503  by Ufouria
 
Frezy_man wrote:Jag antar att du menar DT?
Ja, precis.. :lol:
Har "laddat" nintendot med DT. Ska spela en omgång lite senare.

Edit:
Spelade en omgång, gick skräp! :x

 #100555  by BelfegorC4
 
Frezy_man wrote:Hade føredragit TGs regler før då kan man ju gå før værldsrekordet på samma gång ;)
Twingalaxies regeler:

- Du får inte ta samma extra liv två gånger
- Du spelar tills spelet ær slut. Antingen dør du game over eller så klarar du spelet.
- Valfri svårighets grad.
Pfffffffffff här är vi powerplayers =) Powerplayers behöver inte ha mer än ett liv.

 #100557  by Tawny
 
jag dör ela tiden.. mycket irriterande

edit: vad heter förresten knattarna på engelska? inte huey duey o.s.v. utan "knattarna"..

 #100559  by BelfegorC4
 
Glöm inte bilder vänner =)
Och att den totala poängen gäller, alltså poängen som är i mitten av skärmen och inte den till vänster =)

 #100561  by Tawny
 
ja precis får man X antal poäng och sen dör så räknas det inte.. bara det man flugit hem med så att säga...
BARA det som står i mitten även kallat :)

 #100658  by Frezy_man
 
Attans att man jobbar 60 timmar den hær veckan. Inte mycket tid till øvers før DT =P

Håller inte riktigt med dig C4. En riktig power player spelar med alla korten och kan sammla extra poæng genom att dø på rætt stællen. Och om man får mer extra liv så handlar poæng jakten om mer skicklighet då man inte behøver ha en riktig "lyckotræff" før att få jætte høga poæng. Det ær lætt hænt att man dør på hard mode. Speciellt då bossarna ær æckliga slumpmæssiga svin. Så det handlar inte alltid om skicklighet i alla fall, eftersom æven tid ær poæng i Duck tales ;)

 #100665  by Tawny
 
fan de här tävlingarna är nästan kontraproduktiva.. man blir s satans förbannad när man dör om och om och om igén :evil:

 #100687  by Bonomaul
 
Tawny wrote:vad heter förresten knattarna på engelska?
Det var en jäkligt bra fråga du.. tror aldrig jag hört något annat än just deras namn, inget samlingsnamn alltså. Har aldrig tänkt på det heller, men det lär jag ju göra nu..

 #100699  by Frezy_man
 
8 267 000

Ska väl inte klaga då det var första försöket 8)

Image

men leta diamanter som en idiot är inte min grejj. Spelet varvar jag med bakbundna ögon dock :P... Tror jag hade 6 milioner efter min speedrun på 9 minuter. Nu fick jag 8.. Då letade jag diamanter i typ över en timme! Letade överallt. Genväg blir ofta sen väg eller vad säger man.
Ska nog studeras lite FAQs tror jag. så man vet hur man fiskar mer poäng. Alltså,vad jag fattar för så kan man tjäna massor av poäng genom att gå in och ut ur banorna. Så det borde bannas. I alla fall att göra det med flit. Kan man inte spelet utantill så är det väldigt lätt hänt att man gör det som misstag. Varför har inte TG bannat detta :(


Knattarna då...Huey, Dewey and Louie säger Wikipedia ;)


Obs!
Var beredd med kameran när du klarat spelet alltså!.. Du har bara 10 sekunder på dig att plåta. Jag tog en i sista sekunden som tur var.

 #100727  by Tawny
 
:shock: jag kommer aldrig komma upp i det :cry:

 #100783  by Snutteliten
 
Frezy_man wrote:Knattarna då...Huey, Dewey and Louie säger Wikipedia ;)
Han menar ordet "Knattarna" int vad de heter.

 #100784  by Ufouria
 
Mitt andra, och förmodligen sista, försök slutade med att jag ramlade ner i ett hål på månen. :x Finns för många läskiga hål att ramla ner i att jag inte vågar mig på fler försök.
Fick strax över 5,000,000 poäng

 #100848  by Frezy_man
 
Snutteliten wrote:
Frezy_man wrote:Knattarna då...Huey, Dewey and Louie säger Wikipedia ;)
Han menar ordet "Knattarna" int vad de heter.
hmm. Jag ska prøva att læsa lite nogrannare næsta gång =P

Okej, difficult mode borde vara den bæsta nivån att sammla poæng på i alla fall. Bæst ær nog att børja med Himalaya eller transylvania. Før dær kan man hitta mer stamina. Då kan man ju få 4 eller 5 røda liv istællet før 3. Då dør man inte lika lætt.
Och det finns en skatt i African mines som ger en million dollar. Den glømde jag att nypa. Skatten på månen vet jag inte om man får dollar før.
Det finns inga skatter på sista banan. Så det er ingen ide att leta.

 #100853  by Pinge
 
jag testade förut men dog efter 10min.... då gav jag upp för dagen o testade lite probotector efter att ha kollat på Frezy´s: sjuka speedrun....

jag har inte ens klarat spelet utan fusk o massa continues.... idag kom jag det längsta jag hittis gjort.... bossen på bana 2 :oops:

men imorgon blir det kanske mer DT

 #100913  by Tawny
 
jodå, skatten på månen ger en miljon cash :)

 #100914  by Pinge
 
känns som att detta är ett one man race....
segt med tävlingar när omgångarna tar så lång tid imo....

 #100922  by Pinge
 
BelfegorC4 wrote:Balloon fight tar också lång tid att spela ;)
:lol:

inte om man e kass som jag... lätt 10rundor i timmen ;)

 #100948  by Frezy_man
 
nææ, kom igen nu gubbs! :D

kul att du gillar contra filmen. Jag hoppas kunna førbættra tiden så småningom. Har några fler tricks som kan anvændas.

Det fanns vældigt bra kartor på Gamefaqs. Hær ser man alla gångar mfl. Men de kan misstolkas... Alla diamanter er ike med =/... Man måste gå igenom Brian Sulphers FAQ om man ska veta vart allting finns.
Anyways. Det hær kan hjælpa.

http://www.gamefaqs.com/console/nes/game/587253.html

Usch, jag kænner mig lite kass att jag inte mærkte att man fick 1 mille av skatten på moon banan.

 #100953  by Sunking
 
Någon mer än jag som kollade på Disneytimmen när ni var små?

http://www.youtube.com/watch?v=34Sb0hGUNIQ

Detta slog lätt Nalle Puh och Darkwing Duck och alla de andra serierna, enligt min mening :wink:

Instagram #sndb.se