• Duck Tales | Tävling Nr. 17 (13 oktober - 19 oktober)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #101877  by Bonomaul
 
frezy;
Anledningen att ingen diskuterar det med dig är väl helt enkelt för att ignen har något att komma med eftersom du är en av de bästa i världen på just sånt. ;)
Det är dock intressant att läsa!

 #101891  by Tawny
 
det tycker jag med.. fortsätt skriv sånt frezy :)

 #101933  by Ufouria
 
Jag tycker detsamma. Grattis Frezy till de fina poängen! :)

 #101955  by Pinge
 
Frezy: once and for all, ge mig en länk till det jag måste köpa för att kunna spela in en dvd när jag spelar Ntsc spel... funkar det med vilken dvdrecorder som helst?!?

/pinge

 #101999  by Frezy_man
 
Tack =) Okej, då är det ju bara skriva på :twisted:
Pinge80, Har lite svårt att svara på DVD frågan. Jag köpte min DVD från USA. Var också tvungen att då köpa en skipper som fördelar alla RGB kablar. De har ingen scart i USA så därför kan man inte dra bilden från NESet genom DVDn och sedan till TVn... Utan man måste dela på bilden och köra en från NESet till TVn och en från NESet till DVDn.
( ifall du köper en DVD från USA så kan det hända att du missar denna detalj ).

Well. För ca 3 år sedan när jag skulle börja spela in NTSC så fanns det inga DVDs här som kunde spela in NTSC. Bli inte lurad för Många DVD apparater och Video apparater klarar att spela upp NTSC... Men det kan inte spela in NTSC. Så jag fick köpa en från USA.

Nu har jag hört att det faktiskt finns DVD recorders i Sverige att köpa som klarar att spela in NTSC. Men ingen jag vet om. Jag behöver köpa en ny så du kan ju hojta till när du hittat en ( jag har itne letat ).
Fråga Wery också, jag tror han var inne på det där för ett tag sedan.
Det går också spela in Via Datorn men det vet jag inte riktigt hur man gör.

Blir lite rörigt men jag vill ge korrekta tips :roll:

 #102002  by Pinge
 
är det inte bättre du letar frezy? du som vet vafan vi behöver ;)

spela in via datorn borde väl inte vara så svårt om man bara har en videoingång eller tv-kort?!?

e det godkänt av TG med sådan video?

 #102081  by WERY
 
Absolut. Jag vet var den optimala varianten finns har kollat på den men ännu inte haft råd o köpa. Den spelar in både PAL och NTSC samt är regionsfri. Har en HDD på 160-250 GB beroende på model

 #102089  by Frezy_man
 
Exakt en sån DVD jag letar efter!!!!

Vilken ær det?
Jag vet att du sagt det førut men i slutet av året så blir det aktuellt att køpa en før min del. Hard drive ær ju grymmt, istællet før att anvænda sjuttiotolv DVD-RW skivor innna man sætter en grymm run.
Sen klagar alla brudar man slæpar hem på film kvæll att man har en amerikansk PS 2 och en amerikansk ikke regions fri DVD och en XBOX utan DVD kontroll. Kan ju itne suga hårdare nær man ska hyra film ;)

 #102236  by WERY
 
Ska fixa fram information om den. den kostar senast jag kollade över 2000;- men då man får med bra lägen på inspelningen. Det ska även finnas med HD kvalite att spela in på så om man bränner sina runs o sedan uppgraderar dom till Bluray så är upplösningen välanpassad.

Jaså du frezy, du kanske skulle ha köpt en regionsfri DVD spelare sommaren 2002 när SIBA började med den kampanjen. Köpte min i Skövde för 990;- o den har jag kvar ännu. Kollar på både svenska o amerikanska filmer hemma. Mkt bra spelare men nu har jag siktet inställt på en DVD recorder som är regionsfri på alla sätt så då kan den ersätta mina 2 nuvarande DVD spelare.

Den DVD recorderna jag har nu är det bara o köra på om man spelar in PAL grejer. Spelade in ett speedrun på Realm till snes och då kopplade jag bara in komposit-scarten i spelaren o körde på. Ska se hur det funkar på den modellen jag planerar köpa.

EDIT: Sen är mitt tips att tills du skaffat den börjar med DVD+RW skivor. Då behöver du ingen finalize utan ett run blir klart på skivan och sen kan du spela upp det på en annan spelare o sedan fortsätta att fylla samma skiva med mer. Det är som videokassetterna, spela in litegrann o fortsätt sedan där du slutade utan nåt brännande

 #102338  by Ufouria
 
Gjorde precis ett sista försök och fick nästan 12 mille, men dog en gång i gruvan så det räknas inte. Nu kastar iaf jag in handduken.
Antar att man måste fiska för att få över 12 mille och det orkar jag bara inte, plus att det säkert slutar med att man klantar sig i gruvan eller på månen.

 #102372  by Frezy_man
 
När jag köpt min DVD spelare från USA ca 2006 blev kostnaden 3500 kr. med frakt och splitter. Men det var en bra Panasonic spelare. Utav ett tiotal som testats på SDA var det den bästa, den som rekomenderades. Jag har haft lite problem med den ändå. Jag använder DVD-RW skivor. Den tar inte DVD+RW. Men det e ju samma skit. Problemet är att, om jag förstått rätt, Du kan inte formatera discen hur många gånger som hellt. Så Efter någonstans mellan 5 och 50 formateringar så ger skivan upp. Det märker man när avslutningen av inspelningen inte genomförs till 100%, där med är den inspelningen ödelagd. Det är inte kul att ta dessa risker. Det har hänt förut när man väl lyckats klara en bra tid på ett spel.

Vore bra om du får fram namn på DVD spelaren. När man letar DVD spelare på nätet brukar det inte stå klart och tydligt om man kan spela in NTSC eller inte =/ Men DVD kontroll morsan skickade från Sverige har inte kommit fram än så jag kan fortfarande inte spela in. Jag skulle kanske kunna köpa DVDn på måndag eler något.

SANNA: Yep, jag tror faktiskt det kan vara omöjligt att få över 12 mille om man inte fiskar eller dödar sig själv. Mitt fiske gav nog en halv milion. Jag tänkte det var bäst att utnyttja regel verket. Men man kan bara göra så till en viss gräns. Så jag tycker ändå det är moraliskt rätt. Jag kom till uppfinnar jocke 2, eller om det var 3 gånger.
Har inte hittat Sigge McQvack på Transylvania. Inte i någon FAQ heller. Så jag antar att han bara finns på de andra 4 banorna?

 #102401  by Ufouria
 
Jag kom till Oppfinnnar Jocke 4 ggr. Hade en ordentlig tur på African Mines banan. När jag kom till Sigge McQvack hade jag en 7:a i tiotusentalet. :D

Har inte heller sett Sigge McQvack i Transylvania, kanske beror på att man kommer dit 2 ggr ivf, ena gången då man hämtar nyckeln.

 #102404  by Bonomaul
 
0300-72100 wrote:Nej, Sigge McQvack finns inte i Transylvanien

 #102409  by Pinge
 
Bonomaul wrote:
0300-72100 wrote:Nej, Sigge McQvack finns inte i Transylvanien

:lol: :lol: :lol:

 #102682  by Frezy_man
 
Varför är inte ankeborg med i spelet =P

Wery: du måste säga vilken DVD du snackar om =/

 #102746  by nes_nerd_no_1
 
Bonomaul wrote:
0300-72100 wrote:Nej, Sigge McQvack finns inte i Transylvanien
Hahahahahaha!!! :)

 #102748  by rogerxy
 
Vad var det roliga? Att Bono ringt till Nintendoklubben & frågat den frågan förr?

 #102751  by nes_nerd_no_1
 
Att han citerade det som ett svar från gamla Nintendoklubben! Vaddå? Lite kul var det väl? :)

 #102803  by Ufouria
 
Förstod faktiskt inte heller först. :?
Trodde "0300-72100" var namnet på någon björnbuse fast de har väl bara tre siffror i "förnamnet". :oops:

 #102892  by Bonomaul
 
Ja grattis Frez, snyggt jobbat!

 #102960  by Ufouria
 
Grattis grattis Frezy! :)

 #103127  by Frezy_man
 
Tack så mycket.

Jag vill tacka alla som bidragit med poster i tråden och C4 som fortsätter att systematiskt göra veckans tävlingar och jag hoppas kunna vara med lite oftare.

Men mest tack till Sanna som gav schysst motstånd. Utan din 10 miljon poängare hade jag nog inte orkat sätta mitt rekord. Och gratis till den hardcore poängen! Jag är trots att född med duck tales och har 3 speedrun rekord sedan innan. Så jag hade väl ganska mycket handikap :)

;)

 #103182  by Ufouria
 
Tack detsamma! Hade inte du varit med i tävlingen så hade jag inte gjort mer en ett par försök.
Var inte så förtjust i Duck Tales innan denna tävling (förmodligen för att jag nästan aldrig spelat det och var kass) men min syn på spelet har ändrats.
Spel blir så mycket roligare när man har ett mål, t ex att få så mycket poäng som möjligt, att klara det utan att dö, att klara det så snabbt som möjligt osv.
Det var samma med Bubble Bobble och Probotector. Tyckte inte så bra om dessa spel innan (och Probotector hade jag knappt spelat) de kom med i Belf. tävling.

Instagram #sndb.se