• Tävling i 8 bitar

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #93976  by Pinge
 
Martin: jepp, men man kan ju inte vara helt "fel" om man slänger upp en sån motivering! :)

Hade du själv klarat alla frågor?!? :roll: :lol:

Det blir en likadan tävling efter att du knåpat ihop en bok till :D

 #93988  by Ufouria
 
Tawny wrote:när jag hörde att det var lika och det skulle avgöras med motiveringarna visste jag att det var kört.. min sög :(
Pga att motivering behövdes försökte jag mig inte ens på att besvara frågorna...

 #93993  by Snutteliten
 
Skulle du fått 11 rätt skulle du ju vinna utan motivering, Sanna.

 #93995  by Smygarn
 
Sanna wrote: Pga att motivering behövdes försökte jag mig inte ens på att besvara frågorna...
Jaså, men tänk om du hade fått 11 rätt då Sanna.

 #94000  by Ufouria
 
Mjo, tänkte inte på det.. :(
De som fick 10 rätt, hade de fel på samma fråga?

 #94003  by Smygarn
 
Ingen aning. Roger vet så fråga honom

 #94025  by nes_nerd_no_1
 
Men ååååhhh, nu ser jag ju kopplingen med I am Error! Hur fasen kunde jag missa det???
Hahaha!!! Jag förstår verkligen varför du gillade den Pinge! Den funkar på så många nivåer! :D

 #94030  by Tawny
 
om nån är intresserad är detta mina svar:
Tawny wrote: 1. När grundades Bergsala?
1. 1976
X. 1977
2. 1978

2. Vilket var det första TV-spel som Martin spelade?
1. Game & Watch
X. Atari 2600
2. Telstar Sportsman

3. Vad har Martin inte varit?
1. Spelexpert på MTV
X. Månadens Power Player i Nintendo Magasinet
2. Spelredaktör på Nöjesguiden

4. Vem designade NES:en?
1. Shigeru Miyamoto
X. Gunpei Yokoi
2. Masayuki Uemara

5. Hur många prenumeranter hade Nintendo Magasinet som mest?
1. 100 000
X. 50 000
2. 75 000

6. Vilken sätesort hade NES-uthyrningsföretaget Yapon?
1. Borås
X. Kungsbacka
2. Göteborg

7. Vad hette Mario före han hette Mario?
1. Hammerman
X. Lakanman
2. Jumpman

8. Vilket av följande spel såldes i flest exemplar i världen?
1. Volleyball
X. Metroid
2. Baseball

9. Vad hette gatan som Bergsala ligger på före den bytte namn till Marios gata?
1. Göteborgsgatan
X. Energigatan
2. Den hade inget namn innan

10. Vem är medlem #1 i Nintendoklubben?
1. Tobias Bjarneby
X. Ulf Elving
2. Tawny

11. Hur stor omsättning hade Bergsala under toppåret 1991?
1. 135 miljoner
X. 455 miljoner
2. 325 miljoner

12. I AM ERROR
1. Zelda 2
X. Kid Icarus
2. Battle of Olympus
___
varför jag ska vinna?
jag har säkert ändå inte alla rätt men om jag nu skulle ha det så tycker jag att jag ska vinna för jag inte har fuskat, jag har googlat några frågor och gissat på andra.

 #94060  by Smart Cat
 
nes_nerd_no_1 wrote:Men ååååhhh, nu ser jag ju kopplingen med I am Error! Hur fasen kunde jag missa det???
Hahaha!!! Jag förstår verkligen varför du gillade den Pinge! Den funkar på så många nivåer! :D
Hehe!
Jo, det var ju så jag tänkte. :)

För övrigt så hade jag fel på Mest sålda spel (gissade på Metroid) och antalet medlemmar (fegade på mellanalternativet 75 000)

 #94063  by rogerxy
 
Jag har markerat de rätta svaren med kursiv stil på första sidan, kanske syns lite dåligt.
Det var ingen fråga som ingen klarade men alla utom Tawny föll på fråga 8. Baseball har faktiskt sålt i fler exemplar än Metroid

 #94093  by Pinge
 
En eloge till Tawny!

NNN: javisst e det en dubblbottnad motivation, fri för tolkning!

 #94119  by Tawny
 
vilka frågor kunde alla då? 12:an?

 #94133  by Bonomaul
 
pinge80 wrote:En eloge till Tawny!
Ja, eller kanske ändå inte.. :) (Tawny: jag har googlat några frågor). :)

Belfegor;
Om det kan vara dig till någon tröst så hade jag också taxat in på stabila 7 poäng om jag hade kommit ihåg att deltaga.

 #94135  by rogerxy
 
Ja 12:an kunde alla, Ulf Elving kunde alla, tror alla kunde Borås också

 #94140  by Tawny
 
fast baseball googlade jag inte.. jag funderade vad som var rimligt..
amerikanarna är ju galna i baseball, och japaner också..

 #94167  by Andreas No 1
 
Tack allihopa för lyckönskningar! STORT Tack till Roger, Smygarn och inte minst Pinge för en grym tävling med ett kanonpris! :)

Jag missade två frågor (?) Baseball, trodde faktiskt att Metroid såldes i fler ex, jag var dock inne på samma spår som Tawny, men jag löpte inte linan ut där. Och sedan trodde jag inte att Martin hade varit på MTV, vilket han ju hade (Mycket Mer Än Müssli).

Min motivering var väl ok antar jag? Det var den översta kan jag tillägga.. :)

 #94172  by Ufouria
 
Grattis Andreas! :)
Kanske det var de sista fem orden i motiveringen som gjorde susen..

 #94184  by Smart Cat
 
Ja, jag ska sno de orden och lägga till det till min motivering nästa gång... :evil:

Men skämt åsido så måste jag ju säga tack till arrangörerna, mycket bra initiativ och kul tävling. Eftersom jag inte spelar så mycket som jag skulle vilja så har man ju ingen chans i speltävlingarna men här hade jag desto större flyt.

Tack Roger, Smygarna men framförallt, Pinge.

Pinge, du opponerade dig mot att jag kallade ditt pris för tröstpris men faktum är ju att det faktiskt tröstade mig när jag insåg att nederlaget var ett faktum. My special thanks 2 u

 #94669  by Andreas No 1
 
Tack Sanna och Smart Cat! Jag antar att det kanske var så ja... Har alltid haft en stark äckelkänsla gentemot Sega. :)

Än en gång, grym tävling! Stort tack till arrangörerna. :D

 #94722  by rogerxy
 
Det är bara för er andra att arra en tävling nästa gång ;)

 #96040  by Bede
 
Fick en chock idag :D
Rogerxy skrev till mig och frågade efter adress när vinnaren blivit vald. Och jag hade redan sett att det var Andreas No1 som vunnit :o Tänkte att det här måste vara fel! Men nu fick jag papper på posten. Inte vilket papper som helst! Utan Slalom manualen till hyrboxen (yapon), ett slags andrapris.

Först blev jag rädd också, han sa att han skulle skicka en torped :o Och när jag frågade seriöst va det va så svarade han att "den som lever får se". 8)

Detta är det som gör det kul att vara medlem här o samla på spel!! Om inte det här forumet funnits så hade jag aldrig börjat (även fast jag inte kommit så långt) :D

Hoppas ni inte funderar på att lägga ned nu så ni sedan kan roffa åt er alla spel :roll: :lol:

Så jag vill också tacka Smygarn, Pinge80 och Rogerxy för en riktigt bra tävling!

 #96055  by nes_nerd_no_1
 
Andas inte ut för tidigt Bede!
Den där torpeden kommer att dyka upp när som helst!
Manualen var bara en avledningsmanöver! ;)

 #96081  by Snutteliten
 
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Guuu, vad glatt överraskad jag blev när jag öppna postboxen o det ligger ett paket där. Hmm, vad kan då detta vara. Väntar inte på något.
Vänder o kollar avs o det står NESdb.se. Sliter upp det av nyfikenhet o där i ligger Spy vs Spy med hyrfodral. "Tröstpris" för 2:a platsen i tävlingen. Jubla av glädje. :D :D
Tack så otroligt mkt Pinge, Smygarn o Roger! Gulliga ni é!! :D
Blev superglad. \:D/
Perfekt avslutning på denna dagen som vart riktigt kaotisk o tung på jobbet.
Tack än en gång ska ni ha!! :D :D :D

 #96104  by rogerxy
 
Jo vi gjorde så att alla 4 "ettor" fick pris (tråkigt att förlora på motiveringen om man fått bra poäng liksom), så nu kanske Bede & Snutte förstår mina lite smått kryptiska PM jag skickade till er ;)
Jättekul att ni blev nöjda, det lönar sej att delta i tävlingar :D

 #96106  by Snutteliten
 
Ja, som jag undrat vad för fuffens du haft för dig Roger.
Men svaret kom ju idag som sagt. :D :D

Edit: Brukar typ aldrig vinna i tävlingar. Så oftast struntar jag i tävlingar. Men nå sa mig att iaf delta i denna o det var ju helt klart värt dte. :D

 #96108  by Pinge
 
Ja det är bara att gratulera!
Vi skickade ut varsitt tröst/andra/bonus/whatever-pris! Tur att ni inte var fler som delade första platsen, för då hade jag inte haft mkt spelrelaterat kvar ;)

 #96111  by Smygarn
 
Grattis till alla vinnare. Hoppas det finns fler som fixar någon liknande tävling i framtiden :)

 #96117  by Tawny
 
man kan inte få nåt tröstpris för sämsta motiveringen? *blinka flörtigt* :)

 #96143  by rogerxy
 
Tawny, jag lovar att du ska få ett pris av mej första gången vi träffas ;)

 #96157  by Tawny
 
var i biskopsgården bor du? har en kompis där och då och då är jag där.. man vet aldrig, om jag är riktigt packad nån gång kanske ;)

Instagram #sndb.se