• Probotector Belfegor´s Tävling Del 11 (25 Aug - 31 Aug)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #86970  by Tawny
 
klart man ska få använda emulator

 #86971  by Snutteliten
 
Tycker jag oxå.
Men ska det bli tjat om det så é det ju mest rättvist att avgöra det demokratiskt.
Så kan ingen säga något sen.

 #86972  by BelfegorC4
 
Eller så frågar vi han som är boss här i tråden :wink:
Och jag säger att emulatorer är ok =) För hela meningen med tävlingarna är att få fler att spela NES spel, via orginalspel eller inte. Vill man inte öppna sin MINT kartong och ta fram spelet så finns emulatorn som alternativ :D

 #86973  by Snutteliten
 
Då vart det avgjort. Punkt.
Vill man inte vara med så slipper man. Ingen som tvingar någon.
O ska vi vara 100% säkra på att ingen fuskar så finns det bara ett sätt (vilket inte ens é genomförbart) att alla tittar på alla när de spelar så det verkligen går rätt till.
Vi kan inte göra annat än lita på de som är med att de int fuskar på något sätt.

 #86974  by Pinge
 
demokrati har inget med det här att göra, det ä Belfegors tävlingar och Belfegors regler.... och dom har funkat fint hittils och kommer funka fint framöver!
*hatten av* för belfe =D>

Emulator är tillåtet och jag accepterar att folk spelar på det av
både lättja och av den enkla anledning att man inte har spelet, bara att JAG inte kommer göra det!

 #86987  by Pinge
 
roger: No you dont!!!

testade precis.... fick game over på första banan :( inte ens 20k pts

 #86994  by Ufouria
 
Spelade precis en omgång och kom fram till 6:e bossen och dog (hade bara ett liv kvar och råkade hoppa på honom). :(

154 100 poäng (långt ifrån Wery's poäng men bättre än inget)

Image

 #87097  by Ufouria
 
Nu orkar jag inget mer.... var uttråkad och trött redan på mitten av andra varvet och på tredje varvet försökte jag mer eller mindre ta livet av mig. Ödet slutet på "Waterfalls stage"
3:e varvet. Tyckte inte att det blev så mkt svårare för varje varv, lite fler fiender bara.

Poäng: 1,526,400

Image

 #87329  by WERY
 
Ja ja så farligt är det inte med emulator då man kan upptäcka nya bra spel som aldrig visste fanns. Emulatoern är en del av förtjänsten till att jag samlar.

Har dock en önskan till C4:

Vinnar jag denna tävling så vill jag att det ska stå Contra på powerplayer kortet istället för probotector.
2 anledningar: Den första att det var contra jag spelade på och den andra att jag tycker contra är bättre än probotector, både musikaliskt och in-game

 #87335  by Pinge
 
Wery:
hade det varit min tävling hade du inte fått ngn utmärkelse alls.
jag tycker inte att du förtjänat det av den enkla anledningen att:

Contra ÄR inte probotector, sen får du tycka vad du vill om det.

Kan en man vinna titeln årets kvinna?!? knappast!

no hard feelings, jag har bara lite pms.

 #87349  by WERY
 
Då hade du fått skriva att det måste vara PAL o det hade sållat bort ännu fler tävlande. Besides så är det samma spel men man har bytt ut gubbarna mot robotar och slöat ner spelet. Därefter är det ingen skillnad :)

 #87423  by Ufouria
 
Är inne på mitt 4:e varv nu (högre poäng än tidigare) men orkar inte mer. Ont i tummen pga att ha tryckt "ner" på ett stenhårt styrkors. Skulle behöva en bättre handkontroll.

Musiken på 5:e banan är förresten riktigt skön. :)

 #87427  by BelfegorC4
 
WERY wrote:Har dock en önskan till C4:
Vinnar jag denna tävling så vill jag att det ska stå Contra på powerplayer kortet istället för probotector.
2 anledningar: Den första att det var contra jag spelade på och den andra att jag tycker contra är bättre än probotector, både musikaliskt och in-game
Det kommer stå Probotector :) Eftersom det är det spelet som spelas vettu ;)
Sen vill jag ha bildbevis =)

 #87476  by Ufouria
 
Grrrrrrr :x
Kom till bossen på sista banan 5:e varvet och dog där... :evil:
Kanske hinner med en omgång till på söndag, annars blir detta min slutpoäng.

3,152,700

Image

Vi kan ju inte låta en Contra spelare vinna en Probotector tävling. Kom igen ni andra. ;)

 #87482  by rogerxy
 
Jag har fortfarande inte klarat spelet så när folk börjar snacka om 5:e varvet... :?

 #87485  by Ufouria
 
Jag hade heller aldrig klarar spelet utan continues i måndags. Man kommer in i spelet väldigt fort.

 #87534  by WERY
 
Kan man låta folk tävla med hjälp av emulator till ett spel kan man likt förbannat låta en av de tävlande köra den riktiga versionen av spelet 8)

Bildbevis kommer C4. Pici är nere så jag skickar på msn

 #87541  by Snutteliten
 
Använd imageshack.us :wink:

 #87833  by Ufouria
 
Nu får det räcka med Probotector för min del. Blev 6-7 varv, tappade räkningen. Var uppe i 20 liv ett tag men tappade en hel del sista två varven.
Började bli svårt runt 4:e varvet, på 6-7 varvet var det fiender överallt.

Poäng: 3,932,300

Image

 #87849  by Ufouria
 
Tackar! :D
Får hoppas på att ingen snipar nu. :lol:

 #87899  by Pinge
 
Jaa! Grattis Sanna!
riktigt finfina poäng!!

 #87904  by rogerxy
 
Grattis grattis, det där hade jag inte kunnat komma i närheten av

 #87942  by Ufouria
 
Tackar tackar. :D
Var orolig att någon skulle komma med ett nytt bättre resultat när det var en halvtimme kvar. Skönt att det inte blev så.
Jätteskoj att få vinna en tävling, dessutom i ett spel som jag var helt okunnig i när tävlingen startade.

 #88977  by Ufouria
 
Hur kommer det sig att 6 pers har samma poängrekord? :?

http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 92&vi=2939

Kan det vara så att poängberäkningen slutar vid 6,553,500? Konstig siffra att sluta vid, mer logiskt om det skulle vara t ex 9,999,999.

 #88986  by BelfegorC4
 
Japp den siffran är max, och det är en väldigt skum siffra :?
edit: Måste ha med variablerna att göra, men varför inte använda dd variablen då :?

Declaration Acronym Length Limit
db define byte 1 byte 0-255
dw define word 2 bytes 0-65535
dd define double 4 bytes 0-4294967295

dw variablen är skrämmande lik dom första fem siffrorna i rekordet :)

Instagram #sndb.se