• Probotector Belfegor´s Tävling Del 11 (25 Aug - 31 Aug)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #86590  by BelfegorC4
 
Dags att nöta Probotector, veckans tävlingsbidrag valdes ut av Sanna :)

Regler
Emulatorer får användas.
Inga fusk eller liknande.
Ingen poängfarmning (alltså stå still och bara skjuta på fiender i all evighet)
Inga continues.
Spela tills alla liven är slut, spelet fortsätter även om ni varvar spelet :)
Högst poäng vinner.

Lycka till :D

Highscore
Sanna - 3,932,300
WERY - 3,883,700
BelfegorC4 - 141,400
chris_vain - 63,800
Last edited by BelfegorC4 on 31 Aug 2008, 23:00, edited 8 times in total.

 #86623  by Snutteliten
 
Vill oxå vart med i nån tävling. Men har ju aldrig de spelen som tävlas i. :(

 #86630  by Snutteliten
 
BelfegorC4 wrote:
Snutteliten wrote:Vill oxå vart med i nån tävling. Men har ju aldrig de spelen som tävlas i. :(
Du får spela med emulator :)
Jo, vet. Men det ju ba jobbigt att sitta med t-bordet. Sen é det int samma sak. Lite anti emulator.

 #86636  by Snutteliten
 
Visste int det fanns såna.
Det é $ lr??
Ja, det gör vi för vill ba ha en ju. Ska jag spela med andra spelar jag absolut int på datorn.

Vem beställer?? :?:

 #86637  by rogerxy
 
Ge mej några dagar tills jag fått lönen så kan jag beställa :)
Yes det är dollares

 #86639  by Snutteliten
 
PM:a mig ditt konto o hur mkt det blir totalt i SEK för mig. Då du ska ha 2 frakter från mig oxå.

 #86657  by Tawny
 
starta en ny tråd, det är möjligt att fler vill vara med på en beställning...

(typ jag hehe)

 #86662  by WERY
 
Ja äntligen en tävling för mig. Nu ska jag hem o nöta contra som fan :D

 #86663  by Snutteliten
 
Fråga Roger han som ska beställa. :wink:

 #86666  by rogerxy
 
Tawny wrote:starta en ny tråd
Det är ditt motto det :)
Men visst det kan jag göra

 #86760  by Ufouria
 
Äsch vad svårt det är... är inte bra på denna typ av spel.

Edit: Fick förresten min vinst (reklambladen) från Bubble Bobble tävlingen idag. Tack pinge80! :D

 #86764  by Pinge
 
jag är världssämst på probotector..... men jag ska göra ngt försök!

Roger: dyker frezy upp e det inte ens kul :evil: , har fan inte sett han här på ett tag eller?!?!

Sanna: trevligt, hoppas du gillar dom, fick MM4 idag, tack som fan, har redan hunnit spela en stund!

 #86772  by chris_vain
 
Ja det gick ju bra^^ INTE

63800. kom inte ens förbi vattenfallet :lol:

 #86774  by Ufouria
 
Jag är oxå världssämst på Probotector (kan iofs delvist ha att göra med att jag knappt spelat det) men ska nöta i veckan.
Målet är att klara det utan att dö en endaste gång. Poängen skiter jag i, bara jag kommer så långt som möjligt.

 #86775  by chris_vain
 
ja det är samma för mig, jag försöker bara klara det men det är helt enkelt för svårt för mig =( kanske kan klara det om jag använder konamikoden men det är ju inte lika kul det heller =/
Ska göra några mer försök, nu måste jag bara lugna ner nerverna lite :shock:

 #86793  by Ufouria
 
Jag ska spela ett par ggr till nu tänkte jag. Lite småtungt att spela idag då jag har migrän (och visst synbortfall). Tog precis en tablett så det kanske blir bättre snart.

 #86840  by Tawny
 
jag är värdelös på probotector.. klarar knappt första banan..
ingen ide jag är med i denna tävlingen :P

 #86886  by WERY
 
Jag öppnar då med mitt första o sista anbud:

3 883 700 poäng

Vad gäller frezy så är han i västra nordamerika så han kommer inte o medverka i denna tävling :D

Men hinner han hem o börjar nöta så för lorar jag :(

Ja det var många varvningar och jag hamnade på 17 liv som högst vad jag vet. Sen pendlade det upp o ner vid 12-14 liv ett tag innan det dalade ner.

Spelet blev bara svårare o snart var vissa banor så fulla av fiender att det börja lagga nåt så enormt. Så här bra har jag aldrig spelat contra förrut. In i det sista jag mer eller mindre längtade efter o dö bara för o kunna sluta spela. Om det ändå gick så bra alla ggr man körde det spelet :P

Sen vill jag påpeka att jag är starkt emot tillåtelsen av emulator då dom som använder det kan quick save'a o quick load'a tills dom får ett topp poäng.

 #86897  by rogerxy
 
WERY wrote:Sen vill jag påpeka att jag är starkt emot tillåtelsen av emulator då dom som använder det kan quick save'a o quick load'a tills dom får ett topp poäng.
Ungefär på samma sätt som du kan ljuga om dina poäng :)

 #86946  by WERY
 
Javisst men när man tar kort på TVn så syns det ju att man har poäng men det går ju inte o se om nån som kört emulator har suttit o laddat om varje gång den dött. Själv så är jag ärlig men har ändå tagit kort på min högsta highscore bara för att kunna bevisa om nån skulle undra.

 #86947  by Tawny
 
eller så trycker man ut bilden från datorn till tv:n och tar kort, så ett kort på tv:n är ingen garanti för att man inte har fuskat.
fins ju game genie och sånt också

 #86949  by WERY
 
Garanti är det i mitt fall då jag inte har vare sig TV-kort eller gamegenie men jag har TV, nes och en kassett på contra.

 #86957  by Snutteliten
 
Ja, men hur kan vi andra vara 100% säkra på det då?
Som sagt det går lika lätt att fuska på NES som emulator.
O kort går ju faktiskt att retushera riktigt bra nuförtiden.
Vill man va oärlig så finns det många sätt.
Vi kan bara lita på att de som är med i tävlingen är ärliga o inte juksar.
Annars kan vi ju likagärna lägga ner tävlingen om det ska bli såna här diskussioner.

 #86965  by Pinge
 
WERY: Jag tror på dig iaf. Och säkert om flesta andra också.
Jag håller med dig och tycker att emulator är fusk, och det betyder INTE att jag menar att dom som spelar på emulator skulle fuska med att spara hela tiden, utan helt enkelt att det inte är samma sak!

Och innan ngn påpekar det så kan jag säga att jag inte tycker det är samma sak även med en NES-USB adapter!

Har jag inte spelet så e jag inte med i tävlingen :) men det e jag det.

 #86967  by Tawny
 
om man har spelet men inte orkar leta fram det då? :)

 #86969  by Snutteliten
 
Håller med dig till fullo att emulator inte alls é samma sak.
Jag é inge fan av emulator. Känns inte äkta.
Men för att få slut på denna diskussion så tycker jag att vi kör en omröstning om emulator ska vara tillåtet eller ej.
Så får ALLA säga sitt.

Instagram #sndb.se