• Track & Field II Belfegor´s Tävling Del 10 (16 Aug - 24

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #84955  by BelfegorC4
 
Nu är det dags att börja lira track & Field II.
Tyvärr kommer det att bli special regler eftersom spelet var mer bångstyrigt än jag kunde ana :O

REGLER
Spela på training mode. Starta med första grenen i listan (Fencing)
Högsta poäng vinner. Man får inte använda autofire funktion :)
Spela spelet med emulator, NES, famicom är tillåtet.

För att kunna bevisa sin poäng
För att kunna bevisa sin poäng måste man ta ett kort på TV:n eller screenshot genom emulatorn.
Här kommer det jobbiga, efter man förlorar en gren har man cirka 5 sekunder att ta kortet innan poängen försvinner för alltid :(

Alternativt tar man kort när man börjar en ny gren, då spelet väntar på spelaren.

OBS foto är endast ett krav om det finns ett pris i tävlingen :)
För ingen skulle väll fuska här på NESDB? =)

Highscore
Linamos - 140,200
loopdevil - 107,280
pinge80 - 46,890
Last edited by BelfegorC4 on 19 Aug 2008, 13:16, edited 3 times in total.

 #84960  by Pinge
 
Ja gott folk, då är det väl bara att sätta igång och låta nintendotummarna värka....
tyvärr e inte jag alls bra på den här typen av spel, men vi får se :)

Priser var det ja... ska se om jag kan hitta några priser även till denna tävling..... några små som e billiga att skicka :P (förra gången kostade ju 200:- :P )

 #84972  by Pinge
 
kan ju börja lite lätt med fullständigt värdelösa 14020pts
edit: försök 2: 29310pts

 #84994  by Tawny
 
jag klarade inte ens första dan :oops:
fan vad svårt det var utan turbo :P

 #84997  by Ufouria
 
Man kanske skulle ge sig på en omgång.. var ca 20 år sen sist jag lirade T&F II.
Minns de förskräkliga vattenblåsorna man fick av att spela det. :P

 #85014  by Pinge
 
Tawny wrote:jag klarade inte ens första dan :oops:
fan vad svårt det var utan turbo :P
Tawny:training mode!

edit: mina nya poäng: 46890, kom till andra varvets tresteg...

 #85213  by Sörbom
 
Lina sitter å spelar andra försöket nu, hitills är hon uppe i 77k, jag tar kort mellan grenarna hela tiden :lol:

 #85217  by Linamos
 
Image



Nu du Pinge.. Här får du något att bita i. Jag kom till Horizontal bar på tredje varvet. Nu har jag väldigt ont i pump-fingret och hela armen. :) God natt på er!

 #85220  by Tawny
 
jaha man ska köra på training :) antog att man skulle köra på championship :)

 #85237  by Sörbom
 
Världsrekord?!?!?!? :shock:

Jävlar... där ser man.
Måste man ha inspelning på när man spelar för att få vara med på den rekordsidan?

 #85240  by Sörbom
 
mmm, nåt att införskaffa i framtiden kanske, synd att låta världsrekord förgås!

 #85253  by Sörbom
 
jo, men behöver ju en amerikansk kasett plus att hon ska orka göra om det en gång till :lol:

Hon hade väldig träningsvärk i armen i morse :D

 #85337  by Linamos
 
Oj, visste inte att jag var så bra. Men jag skulle nog inte klara det lika bra på amerikansk enhet. Det var precis att jag klarade både simmet och springet, det blir ju lite kämpigare om sekunderna går ännu fortare. Men det hade varit roligt att försöka.

 #85419  by loopdevil
 
Grattis Linamos till mycket fina poäng. Har själv gjort ett par försök nu och har nått 107280 poäng som mest. Fastnar dock konstant på tredje varvets tresteg där jag är helt chanslös. Hoppar ungefär 15.60 som längst och det är ju inte ens i närheten av att klara :( .

 #85510  by Linamos
 
loopdevil wrote:Grattis Linamos till mycket fina poäng. Har själv gjort ett par försök nu och har nått 107280 poäng som mest. Fastnar dock konstant på tredje varvets tresteg där jag är helt chanslös. Hoppar ungefär 15.60 som längst och det är ju inte ens i närheten av att klara :( .
Jo, det är en viss teknik på den. Jag tycker det är lagom att hålla inne B-knappen till ungefär 45-50 grader, har man fått upp full fart då så brukar hoppet bli på ungefär 18 meter. Själv har jag problem på den sista grenen, jag vet inte riktigt hur man ska göra, jag bara trycker. :?

 #85516  by loopdevil
 
Problemet är att jag inte är i närheten av att vara så bra som du Linamos på att trycka. Jag håller fullständigt med om att räck 'r grymt slumpmässigt när det gäller poängen. Väldigt perfekt att denna tävling pågår nu under OS så man kan få motivation under tv-sändningarna :wink:

 #85535  by Tawny
 
jag lyckas inte ens hoppa iväg på tresteget.. han springer övertramp hela tiden av npn anledning.
skitspel.

 #85674  by Ufouria
 
Jag drömde om det här spelet.. minns inte riktigt vad men det var en jobbig dröm.
Märkligt, har ju inte spelat det på 20 år. Har väl att göra med att jag längtar tills denna tävling är över så det blir något annat spel. :)

 #86591  by BelfegorC4
 
Grattis till Linamos - 140,200 =D>

Har sett att jag inte har gjort några Powerplayer bilder på ett tag :oops:
Kommer att skapa dom imorgon och lägga till som i powerplayer tråden :)

Ny tävling uppe.

Instagram #sndb.se