• Bubble Bobble (28 Juli - 3 Augusti) Belfegor´s tävling Del 8

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #81454  by Ufouria
 
:lol:
Bubble Bobble har faktiskt aldrig varit så skoj som det är nu. :) Det roliga är att nu har man för första gången ett mål, att få så många poäng som möjligt. Tidigare när jag spelat (som barn) spelade jag utan att bry mig om poängen och om jag dog. Finns ju oändligt med continues så varför skulle man bry sig om att man dog eller inte.
Ska käka lite, sen blir det en eller två omgångar till.

 #81477  by WERY
 
HAr fått in 540500 p. ska försöka förbättra det reckordet lite

 #81481  by Ufouria
 
Spelade precis en omgång jag med men det gick åt skogen, dog på bana 35. Hatar den banan! :x

 #81484  by Pinge
 
Sanna wrote:Spelade precis en omgång jag med men det gick åt skogen, dog på bana 35. Hatar den banan! :x
det bästa ( enligt mig ) är att bubbla sig upp innan fienderna vaknar till liv...sen när du rensat dom 4 där uppe så bubblar du dig upp (runt) vid en av väggarna å tar hand om dom tre där nere....

 #81485  by Ufouria
 
Tack för tipset! Ska prova nästa gång. :)
Har tagit de understa först vilket inte varit så lyckat...

 #81489  by WERY
 
704590

Ett litet framsteg

 #81501  by Pinge
 
Yiiiiiiehaaaa!!!!
Ibland ska man fan ha tur!

Sanna: förutom blommor och klöver kan det också bli Noter av dom där flaskorna, och vilken bana passar det bäst att få den på?!?!
Just det fiftyseven, och man hinner inte ta alla så jag skyndade mig fram med kameran istället för att jaga några tusen poäng till.....
Image

Slutade tragiskt på bana 65istället med 1775390 poäng!

 #81509  by Ufouria
 
GRATTIS! :) Riktigt bra poäng.
De där noterna har jag aldrig sett.

Spelade precis jag me och fick blyga 937,370 (mitt bästa hittills).

 #81628  by nes_nerd_no_1
 
Lagom passande med flaskan Pinge! :D:D:D

 #81648  by Pinge
 
nes_nerd_no_1 wrote:Lagom passande med flaskan Pinge! :D:D:D

:wink:
när får vi sen dina mångmiljonpoäng då nnn1?!?!

 #81709  by WERY
 
nu ligger jag på 779 060 poäng

 #81922  by Ufouria
 
Senaste försöket:
1,283,900 poäng, bana 56. Mitt rekord tror jag, iaf i denna tävling. :)

Tog lite lustiga grejer som jag aldrig sett förut. Det ena var ett rött kors som gjorde att jag kunde skjuta eld men inga bubblor.
Det andra jag tog var en rund blå flaska och bakgrunden blev blå, alla fienderna dog och förvandlades till glasspinnar.

 #81948  by Pinge
 
Sanna: schyssta poäng!

Ni andra: inte så lång tid kvar, ni vill väl vinna priser?!? Eller kanske en powerplayer titel :P

 #82046  by loopdevil
 
Det här spelet har jag i alla fall. Gjorde ett par försök och nådde upp till 489550 poäng. Inte så där jätttebra precis :D. Ett kul spel som jag har missat att spela förut vilket innebär att man har många sköna timmar att se fram emot när det gäller att försöka behärska spelet. Dock känner jag att det nog får vänta tills vädret blir sämre för det är inte direkt behagligt att sitta och spela tvspel när det är såpass bra väder ute utan det passar bättre när det kommer någon regndag.

 #82078  by Pinge
 
Verkar bli två som kommer få pris :D
Priserna kommer skickas ut när jag är åter från Italien, om typ 10dar.

 #82164  by Tawny
 
kan man pausa efter man dött sista livet? annars blir det nog svårt för tv-spelarna att ta bevisbilder...

 #82166  by BelfegorC4
 
Klart man kan, du kan pausa medans draken gör sin sista dödsrullning :(
Och sen i menyn står poängen efter att du har dött.-

 #82211  by Ufouria
 
Jag har fotat den svarta bilden som kommer upp när man dött, där det står poäng i vänstra hörnet och password i mitten. Bilden blir rätt suddig.

 #82222  by Ufouria
 
Ja, det är precis att man ser..
Det bästa är nog att pausa precis när man dör och fota. Kanske blir bättre bild då.
Ska göra ett nytt försök strax. Det är himla skoj. :) Har aldrig gillat BB så mycket tidigare, men det är roligt när målet är att inte dö och försöka samla så många poäng som möjligt. Spelet är trist annars..

 #82243  by Ufouria
 
Ja, det gäller bara att ett paraply dyker upp på bana 50-57 så man slipper 57:an. Jag tar aldrig paraplyet om det dyker upp på bana 1-50.

 #82248  by Tawny
 
det går inte så bra för mig :(
detta är inte mitt spel helt enkelt ;)

 #82259  by WERY
 
Japp klart man tar bild. Jag sparar bilden på senaste högsta scoren o när tävlingen är över lägger jag upp bilden på det högsta resultatet

1 060 000;-
senaste resultatet

 #82273  by Ufouria
 
Jag får nog inte bättre än så här, hinner nog inte spela mer imorgon.

Syns det vad det står?
Image

 #82368  by Ufouria
 
Sista omgången spelad, nytt rekord för min del. Nu blir det inget mer..

1,450,190 poäng, level 65


Image

 #82369  by BelfegorC4
 
Gött att ni fortsätter med poängen :D.
Nästa tävling blir Belfegors val, kommer ta ut en av dom andra tävlingsbidragen som inte vann men fick många röster i dom andra omröstningarna.

Stay tuned until tonight :)

 #82370  by Ufouria
 
Klarade bana 57 (inget paraply tog mig förbi den) men jag förlorade 3-4 liv på den banan. Svårt att hinna upp innan man får en laserstråle i huvudet.

 #82394  by Faxandu
 
Gjorde ett litet försök med dessa blygsamma poäng:
302620, level 25 :?

Instagram #sndb.se