• Bubble Bobble (28 Juli - 3 Augusti) Belfegor´s tävling Del 8

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #81179  by BelfegorC4
 
Ska gå upp om 6 timmar så jag slänger ihop tävlingstråden nu istället.
Ni får börja spela efter midnatt 8)

Dags att spela Bubble Bobble.
Regler:
INGA GAMLA REKORD ÄR TILLÅTNA
Emulator (NES) Dock inte MAME versionen, NES, Famicom versioner är tillåtna.
Inga lösenord eller annat fusk
Personen med högsta poäng vinner.

Highscore:
pinge80 - 1,775,390 - Level 65
Sanna - 1,450,190 - Level 65
Wery - 1,060,000
loopdevil - 489,550
Tawny - 339,230 - Level 16
Faxandu - 302,620 - Level 25
Last edited by BelfegorC4 on 03 Aug 2008, 18:58, edited 15 times in total.

 #81244  by Pinge
 
Eftersom det varit ganska lågt deltagarantal i många av Belfegors finfina tävlingar så slänger jag in lite priser till denna Bubble Bobble tävling!

Jag hoppas att det kan motivera flera av er att delta och kämpa hårdare,
jag själv har stått som segrare i några tävlingar, men det är egentligen bara i Pinball som jag kände mig riktigt hotad, och till viss del i Ice Climber. Och dom höga poängen kommer ju först när man är flera som slåss om första platsen.

Sluttjatat av mig, inte världens finaste priser, men alltid ngt att få hem gratis på posten!

För var tredje deltagare så blir det ännu en pristagare! (1-3 deltagare 1 får pris, 4-6 2 får pris osv)

Image

Man väljer ngt av paketen: Tintin/pacman, Mario, Zelda/Metroid, Pirater, VHS, Nesreklam

 #81247  by Tawny
 
sweet :) är lite kåt på reklamen :)
man får spela på emulator eller?

 #81248  by Pinge
 
Belfegors regler, så ja det får du! :)

 #81254  by Tawny
 
jag går ut lite blygsamt med

339230 bana 16

 #81255  by Pinge
 
Jag går också ut lite blygsamt.

1354880 Level: 57 (såklart)

 #81262  by nes_nerd_no_1
 
Pac-Man kortlekar! :shock:

I´m in! :D

 #81265  by Tawny
 
orkade inte fixa med bild.. bara postade mina poäng för att få igång det lite :)

 #81266  by Pinge
 
rogerxy wrote:Väldigt dåligt med bildbevis tycker jag
bildbevis kommer för min del när jag fått en bra poäng :)

bildebevs är givetvis ett krav för att få ett pris...

 #81295  by Faxandu
 
Väldigt bra med priser Pinge! Tummen upp! :D

Ska se om jag orkar spela lite ikväll, är grymt sugen på den där NES-planchen med ROB.

 #81296  by Ufouria
 
Nu har jag precis kört en gång (tog över 30 min tror jag). Gick inget vidare..
850,420 poäng runt bana 50, minns inte exakt.

 #81311  by Pinge
 
Skönt att se en tävling som drar igång första tävlingsdagen :D
och kul att höra att iaf en del av priserna lockar,

NNN: Kortleken e fin, men tintin på dvd e inte fy skam det heller :)

Sanna: fina poäng!

P.s: självklart så vinner inte jag något pris om jag skulle få bland toppoängen ;) d.s

 #81326  by Pinge
 
stööööööörig bana!!!

1604580 level: 57 (såklart)... var sååå jäääävla nära att jag hann upp, men ICKE!

 #81327  by WERY
 
jag vill ha dessa reklamposters. ansluter mig till tävlingen när jag kommit hem.

thy shalt hear' from me again

 #81364  by Pinge
 
BelfegorC4 wrote:Världsrekordet ligger på 6,5 miljoner 8)
det e fan sjukt....
jag skulle bli svinglad om man kom upp över 2,5..... :)

 #81367  by Pinge
 
rogerxy wrote:Kan man varva spelet hur många gånger som helst?
ingen aning, men ja antar det....

 #81368  by Ufouria
 
Jag skulle bli glad om jag kom upp i en mille.. ska göra ett nytt försök lite senare. :)
(måste en sväng till jobbet först)

 #81377  by nes_nerd_no_1
 
Får man be en kompis hoppa in med Bob på bana 57 eller?

 #81378  by BelfegorC4
 
nes_nerd_no_1 wrote:Får man be en kompis hoppa in med Bob på bana 57 eller?
Nej men om du har slutbossen på level 99 i en bubbla får du hoppa in med en kompis för att få det rätta slutet :)

 #81382  by nes_nerd_no_1
 
Ok då vet jag.
Det går faktiskt att klara bana 57 ensam (har själv gjort det), men det är fasen inte lätt!

 #81385  by Pinge
 
nes_nerd_no_1 wrote:Ok då vet jag.
Det går faktiskt att klara bana 57 ensam (har själv gjort det), men det är fasen inte lätt!
Jag har också gjort det själv, men hittils aldrig lyckats ta mig förbi den banan utan att få game over om jag börjar på första banan.

 #81431  by Ufouria
 
Har kört en omgång till idag, fick aningens högre än på första försöket,
889,860 bana 43.

Tog någonting som gjorde att jag kom till en bonusbana och fick äta kakor (eller vad det skulle föreställa). Fick massor av poäng på den för jag åt alla kakorna. :)

 #81439  by Pinge
 
Sanna: tog du en flaska? så hela banan du var på fylldes med blommor eller fyrklöver typ?? så hade du 20-30sekunder på dig att ta alla!?!

Tar man alla får man 100 000pts, plus att man får 500 per blomma/fyrklöver man tar. Tar man inte alla e det bara antal*500 och sen vidare till nästa bana.

Eller menar du en skattkammare full med diamanter utan att det går på tid?!?! (fast jag tror dessa bara existerar på arkad...)

Anyway, ska testa igen snart och hoppas på att få en bomb eller vattenkors eller dyl. på bana 57
(gjort 7-8 försök på mellan 1.3-1.5miljoner idag :( )

 #81443  by Sörbom
 
vafan, du kan ju inte ha så fina priser när man inte äger spelet som det tävlas i ju :cry:

 #81444  by Ufouria
 
pinge80 wrote:Sanna: tog du en flaska? så hela banan du var på fylldes med blommor eller fyrklöver typ?? så hade du 20-30sekunder på dig att ta alla!?!
Ja en rund flaska var det nog. Banan fylldes med blommor eller fyrklöver och så hade jag en viss tid på mig att plocka "kakorna".

 #81447  by BelfegorC4
 
Sörbom wrote:vafan, du kan ju inte ha så fina priser när man inte äger spelet som det tävlas i ju :cry:
Du har garanterat en emulator på datorn? :)

 #81451  by Pinge
 
Jepp sörbom, du har ju möjligheten att spela emulerat.
Och priserna som inte försvinner nu kommer man kunna vinna i nästa tävling, och kanske lite nya priser om ni spelat BB dukigt nu i veckan :lol:

Bubble bobble är ett av dom bästa spelen någonsin (kanske till och med Det bästa)!

Jag kan spela runda efter runda efter runda till bana 57 (såklart :evil: ) och bara digga varje sekund, utom bana 35 där jag brukar klanta bort ett liv, Jump my ass!!

Har sedan något år även den tralliga melodin som ringsignal på mobilen, vilket gör att jag tror att telefonen ringer så fort jag spelar :D

Instagram #sndb.se