• Donkey Kong (22 Juli - 27 Juli) Belfegor´s Tävling Del 7

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #80038  by Tawny
 
jag är inte med på denna...

 #80050  by Filurkatten
 
Kommer vara iväg tills på söndag eller så, men skall försöka spela mig gul och blå då! :P

 #80054  by rogerxy
 
Har inte spelat DK särskilt mycket så nu är det på tiden att börja

 #80189  by Pinge
 
för att få igång tävlingen,
mitt första försök:
bana 2 på tredje varvet: 43500pts

 #80315  by Filurkatten
 
95500 varv 6 dog på första banan.

 #80339  by Pinge
 
Filurkatten wrote:95500 varv 6 dog på första banan.
nice!, vi får se vem som blir först över 100k,

Edit: 63700pts Varv 4

 #80380  by Pinge
 
mitt 5:e försök slutade med:

pts: 103100 Varv:5 Bana: 2

Först över 100k!! \:D/

 #80408  by Filurkatten
 
Jag skall köra snart igen jag. ;)

 #80455  by Filurkatten
 
113800 varv 6 andra banan.

De där fjärerstudssakerna är verkligen hemska... Såg inget mönster i hur de gick heller, mår kolla nogrannare.

 #80604  by Pinge
 
ja, fjäderskiten e stördast....känns som slumpen avgör om man hinner upp lr inte....

filurius: najsa poäng

 #80610  by Pinge
 
Yes!
Fan vad störigt slumpade hoppskiten är på bana 2..... fast det e nog inte slump egentligen.....

Varv: 7 Bana:2 Poäng:159300

 #80611  by BelfegorC4
 
pinge80 wrote:ja, fjäderskiten e stördast....känns som slumpen avgör om man hinner upp lr inte....
Det finns ett mönster, se filmen King of Kong :)
Om det nu är en exakt konvertering av arkadversionen som Nintendo använder sig av.

 #80891  by Pinge
 
Satan vilken dålig uppslutning det är på vissa tävlingar :cry:

Vad är vitsen med tvspel??!??!?
vet att det kan vara svårt för en del av ar att förstå, men man ska faktiskt SPELA dom, inte låta dom stå och samla damm på en hylla.


Ni som inte spelar era spel borde samla på ngt som inte är tänk att användas eller redan förbrukat, kapsyler, stenar eller spypåsar t.ex.

Belfe: vi är iaf några som uppskattar dina tvälingar! Keep up the good work!!!

 #80894  by Ufouria
 
Word! :)
Jag är gärna med på tävlingarna så länge det inte rör sig om svarta serien spelen för jag äger nästan inga sånna eftersom jag tycker de är fruktansvärt tråkiga.
Inget ont om dessa spel (de har väl sin charm), det är säkert bara jag som inte gillar dem.

 #80895  by Pinge
 
Sanna wrote:Word! :)
Jag är gärna med på tävlingarna så länge det inte rör sig om svarta serien spelen för jag äger nästan inga sånna eftersom jag tycker de är fruktansvärt tråkiga.
Inget ont om dessa spel (de har väl sin charm), det är säkert bara jag som inte gillar dem.
Självklart behöver man inte vara med på alla tävlingar, det är ju inte säkert att man har spelet, men man kan ju åtminstånde förvänta sig att alla som röstat på i det här fallet DK skulle deltaga 6stycken om jag inte minns fel.
Än så länge e det väl bara jag o Filuren!

Själv gillar jag svarta serien i tävlingsform, eftersom det är spel man sällan spelar just för att mpnga av dom inte går att klara.

Bubble bobble ska bli riktigt kul nästa vecka.

 #81059  by BelfegorC4
 
pinge80 wrote:Belfe: vi är iaf några som uppskattar dina tvälingar! Keep up the good work!!!
:D Kommer köra tävlingarna tills alla på forumet börjar inse att spel ska spelas :)

 #81061  by Sörbom
 
Målet måste ju vara att ha en powerplayer till varendaste spel som finns!
Sen börjar man om å kollar om man kan slå dom gamla rekorden, vi har en never-ending story framför oss! :D

 #81069  by Ufouria
 
Yes!! Då kanske GnG kommer med nångång framöver. :D Pengasäckarna i GnG får då äntligen en mening.
Fast då måste jag nöta, man tappar fort om man inte spelat det på ett tag.

 #81075  by Sörbom
 
Känns skönt att du tar hand om detta, Belfegor!
Tack till dig! :)

 #81099  by Ufouria
 
BelfegorC4 wrote:
pinge80 wrote:Belfe: vi är iaf några som uppskattar dina tvälingar! Keep up the good work!!!
:D Kommer köra tävlingarna tills alla på forumet börjar inse att spel ska spelas :)
Håller med pinge80! :)
Får hoppas på att fler inser att spel ska spelas och inte enbart stå i hyllan och samla damm.

 #81122  by Pinge
 
Wohoo: folk håller med mig :)

det lär ju finnas en hel del spel man kan tävla i.

Till bubble bobble tävlingen kommer jag slänga in ett pris till den som slår mig (tror jag har hyffsad chans i det)!
Ska bara hitta ngt lämpligt!

 #81124  by Ufouria
 
Ååh, det låter fint..
Jag är urdålig på Bubble Bobble (har inte spelat det så mkt) men ska kämpa tappert. :)

 #81128  by Pinge
 
perfekt, har hittat lite lämpliga priser, inget märkvärdigt men ändå ingen skit :D

Belfe: det e okej med dig om jag petar in några priser eller?!?!
så ska vi väl förhoppningsvis få lite fler deltagare.

 #81154  by Filurkatten
 
Är precis hemkommen, får se om jag hinner försöka få högre poäng eller ej sedan.

 #81219  by Pinge
 
Filurkatten wrote:Är precis hemkommen, får se om jag hinner försöka få högre poäng eller ej sedan.
HUr gick det katten?!!?

Instagram #sndb.se