• Del 6 =D (14 Juli - 20 Juli) 3 Dagars omröstning

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel i Del 6

Kung Fu
8
73%
Ikari Warriors
1
9%
Ghost ´n´ goblins
2
18%
Top Gun
No votes
0%

 #77746  by instinqt
 
Återigen...känns som jag bara repeterar sådana saker:

Gunsmoke tar typ 30 min att maxa ut räknaren på, dvs helt olämpligt att tävla i ;)

Edit: Vill gärna se Kung Fu också, länge sedan jag spelade det någon längre stund :)

 #77753  by instinqt
 
BelfegorC4 wrote:Men går mätaren runt då?
Nej, den fastnar på 99999990 (± en 9:a eller två) och stannar där.

 #77757  by rogerxy
 
BelfegorC4 wrote:Säger han som inte skickade PM med förslag till spel :roll:
Men går mätaren runt då?
Jag kom inte på nåt :(
Har ärligt talat aldrig gillat spel som handlar om att få poäng

 #77759  by instinqt
 
Hehe, har en liknande ursäkt:

Jag gillar inte NES och NES-spel över lag :roll:

 #77762  by Pinge
 
jag offrade min röst på Kung Fu, har nog aldrig klarat mer än ett varv, men det är roligt emellanåt.

 #77778  by Linamos
 
Jag röstar också på Kung Fu, eftersom det var mitt förslag :wink: .
Men jag har alltid varit kass på det.

 #77781  by Ufouria
 
Ikari Warriors eller GnG för de andra två spelen har jag inte. :(
Top Gun är väl iofs inte mycket att ha. Provade det någon gång som barn men det enda som är bra är intromusiken.
Minns att jag lyssnade på introt massvis av ggr. Tryckte på reset när musiken var slut. :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=4JKpYz8J ... re=related

 #77783  by Linamos
 
Sanna wrote: Minns att jag lyssnade på introt massvis av ggr. Tryckte på reset när musiken var slut. :lol:
Haha!! Exakt så gjorde jag med "Wizard and Warriors".

 #77784  by Ufouria
 
Så gjorde jag oxå med Wizards & Warriors, fast det var för bara någon vecka sedan. :lol:
Underbart intro.

 #77810  by Tawny
 
jag tog kung fu..
när jag var liten kunde jag köra flera varv men nu vete fan.. jag fastnar alltid på 4:e bossen.. så jävla svår, kommer inte alls ihåg hur jag gjorde som liten

 #77819  by BelfegorC4
 
Tawny: Gå ner på knä och slå honom i huvudet. När han backar så försök att sringa fram snabbt innan han kastar en spell.

 #78051  by Pinge
 
Sanna wrote:Ikari Warriors eller GnG för de andra två spelen har jag inte. :(
Top Gun är väl iofs inte mycket att ha. Provade det någon gång som barn men det enda som är bra är intromusiken.
Minns att jag lyssnade på introt massvis av ggr. Tryckte på reset när musiken var slut. :lol:
Jag minns att jag höll en kassetbandspelare med inbyggd mikrofon mot högtalaren på teven för att spela in topgun introt på band :D

 #78189  by nes_nerd_no_1
 
Pinge:

Så gjorde jag med Goonies 2 ! :D
Vilka störda ungar vi var! :lol:

 #78211  by Pinge
 
NNN: Gränsen mellan störd och geni är ibland hårfin :lol:

 #78230  by rogerxy
 
Jag spelade in ett eget "radio-program" där jag först presenterade ett spel & sedan spelade in låtar från spelet genom att hålla bandspelaren väldigt nära TV:n & dra upp volymen till max. Var lite jobbigt om man ville ha låten på sista banan till ett spel för då fick man spela dit först.
Tyvärr fick jag aldrig möjlighet att sända mina radio-program på den riktiga radion 8)

 #78317  by Sörbom
 
Rogerxy: det är bara att tanka upp dom här, jag lovar att jag ska lyssna på dom :)


NNN1: Goonies 2-musiken är ju ett av de bästa soundtrack ever! :D

 #78321  by Pinge
 
Sörbom wrote:Rogerxy: det är bara att tanka upp dom här, jag lovar att jag ska lyssna på dom :)


NNN1: Goonies 2-musiken är ju ett av de bästa soundtrack ever! :D
Roger: o jag skulle lyssna på dom!

Och goonies 2 har fantastisk musik!

 #78374  by nes_nerd_no_1
 
Ja du Pinge, det är ju ingen tvekan om vilken kategori av de två som vi tillhör! ;) :lol:

Om ni gillar musiken i Goonies 2 så kan jag ju rekomendera Cindy Laupers "The Goonies R´ Good Enough!" ;)

 #78389  by rogerxy
 
Tyvärr så är nog de gamla kassettbanden med mina radioprogram gone and forever lost :cry:

 #78578  by Lalle-Man
 
Sanna wrote:Top Gun är väl iofs inte mycket att ha. Provade det någon gång som barn men det enda som är bra är intromusiken.
Minns att jag lyssnade på introt massvis av ggr. Tryckte på reset när musiken var slut. :lol:
ja tycker Top Gun é ganska stimulerande ändå =) dock kan ja inte påstå att de é direct bra.. men ändå litte stimulerande =)

varför é de inga bildtävlingar längre? :(

 #78581  by Tawny
 
det är roligt att landa i top gun :)

 #78601  by Pinge
 
jag gillade topgun som barn, bara nån gång man kom förbi tankningen på bana 2. Landningen tyclte jag var lätt har jag för mig.

Förresten, kommer det inte en ny omröstning snart?? :roll:
Belfe!!!

 #78626  by Pinge
 
jag fick fan inte igång mitt kung fu igår när jag testade!
E dags för ett connectorbyte, får se om jag hinner det idag, annars får jag spela Usa versionen. Jag kommer klara max ett varv och en bana,
men deltaga ska jag göra!

Kan ju va skönt om ngn annan vinner för en gångs skull,
e lite ensamt här uppe på power-player toppen :lol:

 #78631  by BelfegorC4
 
Du behöver inte byta connectorn, testa att spraya den full med elektronikrengöring. Låt den lufttorka och sen spela utan problem 8)

 #78667  by Pinge
 
jasså du, men det kunde vara "skönt" med något lite motstånd när man trycker in kassetten...... (som flickan sa)! :P

Nu har jag ju 10nya connectorer liggandes så jag kan lika gärna byta.

Instagram #sndb.se