• Ice Climber (3 Juli - 13 Juli) Belfegor´s Tävling Del 5

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #77710  by Pinge
 
Det är fan hardcore, såg att tiden rann iväg så i panik kastade jag mig utför stupet :)

jag har kommit på nya svordomar när jag spelat idag.....usch vad arg jag varit, spelet hängde sig en gång vid typ 700k pts.... kastade kontrollen på enheten så den började blinka....
:evil:

 #77714  by Tawny
 
kasta kontrollen på nes:et är en klassiker haha undrar hur många gånger man gjort det.. men den håller ändå, det är kvalitet! :)

 #77719  by Linamos
 
Nämen så arg får man inte bli. Tänk på att det är antikviteter du handskas med. :P
Men visst blir man arg. Känns som att man alltid dör på nåt buggigt sätt. Typ att fågeln flyger in i en fastän man står å slår för fullt...

 #77722  by Tawny
 
ja nuförtiden slår jag i soffan eller väggen (betong), men jag menar när man var liten.. måste ju ha kastat kontrollen i neset minst en gång i kvarten

 #77728  by Linamos
 
Nja, jag var alltid väldigt rädd om mina grejjer när jag var liten. Mina NES-grejjer är i toppskick. Men jag har sett hur Sörboms NES ser ut. Hål i konsolen och bitmärken i kontrollerna. :)

 #77733  by Tawny
 
hehe det är testosteronet :?

 #77749  by rogerxy
 
NES-handkontrollerna är det enda, förutom kackerlackorna, så skulle finnas kvar om jorden atombombades. De håller fan för vad som helst :)

 #77758  by Pinge
 
jovisst ska man vara rädd om grejorna, det är därför jag har typ 25 kontroller och 10 basenheter, just in case get MAD!!!!!

det var inte ens meningen att kasta kontrollen på enheten (som e min senaste med nummer 4040), skulle bara kasta den... funderade på att försöka vrida sönder den först, man jag har bara 5dogbones så jag kastade den istället.

Dom e fan hållbara som tur är, undra hur bra en ps3 kontroll skulle hålla, kanske skulle göra en jämförelse nån gång :)

 #77760  by rogerxy
 
Det enda fel mina gamla handkontroller fick var att A- och B-knapparna "gick ur led" (dvs motståndet när man tryckte försvann) pga för mycket nötande på dom.

 #77794  by loopdevil
 
Har spelat några vändor nu. Rekordet så här långt är 961650 poäng och 22:a banan. Får spela några fler vändor imorrn för att försöka slå pinge :). Är ju uppe på leveln som krävs i alla fall. Nu handlar det bara om och klara bonusbanorna hela vägen också.

 #77816  by Pinge
 
fan vad alla ska försöka slå mig hela tiden :?
i pinball var det widar och nu är det loopen,

får hoppas att historien upprepar sig och att Pinge åter står som segrare när krutröken lagt sig!

 #77853  by Pinge
 
en Nintendo World Cup kassett fick just sätta livet till p.g.a ice climber utbrott (en hård stamp var allt som krävdes), fyfan

Edit: nu gick det bättre, Mountain 23 1096820

 #77889  by loopdevil
 
Efter ytterligare ett par försök lyckades jag äntligen få mätaren att snurra :D jipppi. vligfdg Tillslut slutade omgången med 1,114,330 poäng och 24 banan dog jag på. ghfhgfh Lite irriterende dock att jag missade att få bonusen 2 ggr varav den ena på 23 banan. Dock får jag säga jag är väldigt nöjd med omg. Däremot börjar det bli lite segt att hålla på och spela spelet även om jag får säga att jag uppskattar det mer nu än jag gjorde som liten antagligen på grund av aningens större tålamod :)

 #77956  by Pinge
 
Jao, man kanske har mer tålamod att nöta, mn jag blir fan så förbannad att jag tuggar fradga, kan fan inte spela det mer, inte hälsosamt för pumpen.

loopdevil: Grattis till grymma poäng!

 #78144  by Pinge
 
efter oräkneligt antal omgångar och massa slit och nötande så blev det mountain 26 och 1322510pts :o

Vet inte hur många gånger jag fått game over mellan 1-1.1miljoner

edit: och nej jag kunde inte sluta nöta trots mitt tidigare inlägg :!:

 #78157  by Pinge
 
Tack så mycket!! :D
Jo jag får väl skaffa en dvd-recorder trots allt.....och ntsc IC, vad kostar en hyffsad dvd-recorder då?

 #78162  by Pinge
 
Wooohooo!
1429630!!! mountain 27!

jo, en ntsc behöver det ju vara! får snacka med frezy...

-------------------------------------------
Ice Climber
Variation: NTSC - Points [Default]
Platform: Nintendo Entertainment System
Rules: Factory Default, May choose any Mountain to start from
-------------------------------------------
ovanstående Från TG, om man får börja på vilket berg man vill e det ju lättare, bara att börja på bana 15, sen när det börjar gå snabbt så kommer dom lättare nivåerna (efter 32). E sugen på att skaffa ntsc IC nu.[/quote]

 #78164  by Ufouria
 
Oj, va bra, grattis! :)

 #78167  by instinqt
 
Gratz, btw, är NTSC-verren 16% snabbare som med Gradius? :)

 #78169  by loopdevil
 
Grattis pinge till väldigt fina poäng samt till segern. Måste säga jag är impad.

 #78175  by Pinge
 
loopdevil wrote:Grattis pinge till väldigt fina poäng samt till segern. Måste säga jag är impad.
Tackar! Hade det inte varit för motståndet (främst från dig och linamos) så hade jag inte kunnat motiveras till att fortsätta!

 #78213  by Pinge
 
Tack för den :)

Jag kommer inte vinna kung-fu, fast jag kommer nog göra en hel del försök :wink:

 #80082  by rogerxy
 
Har du försökt fått världsrekordet registrerat pinge?

 #80083  by Pinge
 
nej, måste skaffa en dvd recorder eller ntsc video, samt en Usa version av IC, men det är tänkt som ett projekt innan året är slut...

Instagram #sndb.se