• Tetris (Belfegor´s tävling) 23 Maj - 1 Juni

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #69385  by Pinge
 
kanske hinner med ett försök till ikväll, men det e tveksamt. massa annat som behöver göras. och lite andra spel som lockar.

 #69388  by Filurkatten
 
Hur kan man tacka nej till en till omgång Tetris när man väl börjat? :P

 #69399  by Pinge
 
det e ju fan det man inte kan, men nu måste jag hjälpa frugan med lite, vi håller ju på o flyttar in....

klantade till mig prexis, hade ngt stort på gång

131288 lv 12

förresten vilken version spelar ni andra på?

själv kör jag usa, om det nu spelar ngn roll

 #69415  by Filurkatten
 
Pal spelar jag.

SMB/Tetris/NWC kassetten då jag varvar med att spela SMB hela tiden så jag slipper byta kassett.

 #69417  by Pinge
 
hehe, nice one... tänkte fan inte på det, letade efter ett pal tetris men hittade inget.... har ju fan flera sånnadär äckliga 3in1 :P

 #69420  by Tawny
 
jag kör usa-versionen på emulator.

går det långsammare i pal?

 #69477  by Pinge
 
Tawny: Vet inte om pal verran e slower, musiken e samma iaf. Tror spelt e det också.

Fukkade prexis upp ännu en vända: 135897 lv 12

 #69517  by Filurkatten
 
109349 lv 11

En fråga, kan man inte få börja att spela på nivå 7 eller 8 istället? Spelar ju ingen större roll mer än att man inte tröttar lika fort. :P

 #69522  by Tawny
 
bättre med 0, om man börjar högre får man mer poäng och är mer van vid de höga hastigheterna..
det är mer skills att börja på 0 :)

 #69523  by Pinge
 
Filuren: Vad e det för förslag? Reglerna e ju satta! Nötandet på dom låga nivåerna e ju en del av "spelet", det ska va frustrerande att spela tetris.

har en paus nu medans frugan kollar på teve :(

 #69525  by BelfegorC4
 
Efter ha spelat med olika levels och lyssnat på deltagarna i tävlingen så avslås begäran om att starta på en högre level än 0.
Visa lite Powerplayer anda 8) :D

 #69528  by Pinge
 
BelfegorC4 wrote:Efter ha spelat med olika levels och lyssnat på deltagarna i tävlingen så avslås begäran om att starta på en högre level än 0.
Visa lite Powerplayer anda 8) :D
Damn right :D

man "lär" sig att tänka tetris på dom låga nivåerna o "spelar" på dom högre

 #69540  by Filurkatten
 
:P Ja. Jag får helt enkelt stå ut.

 #69543  by Pinge
 
Yess!
Satte man äntligen en bra omgång idag också!

Blev hyffsat flyt, men det sista går det för fort eftersom jag envisats med att aldrig lära mig att vända bitarna åt båda hållen utan endast vrider med B-knappen

Pinge 181637 Lv 17

 #69684  by Ufouria
 
Oooh grymt bra pinge80! :) Du är ju en topp "tetrisare".
Några tips på hur man blir så bra?

 #69696  by Pinge
 
Sanna: tackar, vet inte om jag kan ge några tips.

Men det var ett av dom spelen som vi i min familj spelade mest under en tvåårsperiod. Och eftersom man oftast fick passa handkontrollen vidare efter en runda så var väl det att hålla sig vid liv som var enda säkra sättet för att man skulle få spela mest :D

Antar att tetris är något man antingen har fallenhet för eller så är det bara att nöta på I guess.

Jag e ju långt ifrån löjligt bra så nöt på så slår ni mig innan 1/6.

(fallenhet, passar ju i sammanhanget :lol: )

 #70540  by Ufouria
 
Sista chansen idag.

 #70764  by Pinge
 
Tackar! Tackar!
Jag hade inte alls räknat med det här :roll: , jag vill först och främst tacka min familj, främst min far som en gång kom hem med ett ex av Tetris, min fru som plikttroget sov när jag satte mitt highscore och sist men inte minst mina motståndare, då är det främst Tawny jag vill tacka för att jag fick bevisa att original hårdvaran spöar emulering 7 days a week ;)

Väl mött i framtida kraftmätningar!

 #70982  by Tawny
 
tänk så grym du skulle vara om du vred de med rätt knapp :shock:

 #71071  by Pinge
 
ja, jag får träna på det, känns som att 200k är ett rimligt mål att uppnå.

 #71170  by Pinge
 
Tack tack, så fint!

Måste jaga rätt på någon med en bra skrivare som kan fixa en schysst utskrift som jag kan rama in :D

 #71210  by nes_nerd_no_1
 
pinge80 wrote:jag vill först och främst tacka min familj, främst min far som en gång kom hem med ett ex av Tetris, min fru som plikttroget sov när jag satte mitt highscore och sist men inte minst mina motståndare
Hahaha! :lol:
Det där var nog årets, om inte deceniets skönaste tacktal Pinge! :D

Instagram #sndb.se