• Tävling: Musik (Del 10) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #57353  by rogerxy
 
Sanna 8
Grattis grattis till segern!


Bonomaul 7
chris_vain 6
Sörbom 5p

Rätta svaren:

01. Mega Man 2
02. Battle Toads
03. Ninja Gaiden
04. Nekketsu Street Basket
05. Punch-Out!
06. Gargoyle's Quest 2
07. Duck Tales
08. Castlevania 2 - Simon's Quest
09. Contra / Probotector
10. Little Nemo - The Dream Master
11. Kid Icarus
12. Mega Man









--------------------------------------------------------------

Dags för en ny tävling som ni kan gotta er med över påsken :) Avslutas på annandag påsk, dvs måndag.

Följde Lakanmans exempel & har här blandat vanliga NES-låtar med remixar av NES-låtar. Allt som allt 12 stycken låtar.

En av låtarna är från ett sportspel av Technos som bara släpptes i Japan. Musiken var dock för bra för att strunta i. Spelet finns i databasen.

Svar skickas till mej i PM som vanligt.


----------------------------------------------------------

http://depositfiles.com/files/4200528
http://rapidshare.com/files/100558076/m ... 0.zip.html
http://www.filemojo.com/019215825591809 ... ing_10.zip

----------------------------------------------------------


Utslagsfråga: På vilken typ av ställe hyrde jag min första NES-basenhet? ;)

Mycket nöje!
Last edited by rogerxy on 24 Mar 2008, 20:29, edited 1 time in total.

 #57373  by Ufouria
 
Härligt! :D Har redan börjat lyssna. Flera välbekannta låtar.

 #57401  by Tawny
 
jag svarar inte denna gången.. kude ingen förutom två och de har jag chansat på...

 #57407  by chris_vain
 
jag får ta o vara med för en gång skull, det blev iaf några man kunde rätt bra^^

 #57482  by Frezy_man
 
Tawny wrote:jag svarar inte denna gången.. kude ingen förutom två och de har jag chansat på...
Det viktigaste är inte att vinna, utan att delta ;)

 #57563  by rogerxy
 
Glöm inte bort detta nu över påsken, vill ha många fler svar :)

 #57726  by Sörbom
 
När kommer svaren tro? :)

 #57728  by rogerxy
 
Kom precis hem så de kommer ikväll. Dåligt deltagande denna tävlingen tyvärr :(

 #57742  by rogerxy
 
Tävlingen avgjord

Väldigt tråkigt att så få ville delta men jag hoppas att ni fyra tappra som var med hade lika kul som jag hade att sätta ihop tävlingen.

Jag är särskilt förtjust i Mega Man-låtarna. Ytterligare ett bevis på att man kan göra vad som helst med TV-spelsmusik. Cut Man Sonata är helt underbar i mitt tycke!

 #57772  by Ufouria
 
Oooh tack! Första gången jag vinner en musiktävling. :)

Håller med om att Cut Man musiken är fantastiskt bra. Behaglig att lyssna på.

 #57777  by rogerxy
 
Svaret på utslagsfrågan spelar egentligen ingen roll men det finns att läsa i min presentation i Presentationsforumet. Några klarade den ;)

 #57783  by chris_vain
 
måste hålla med om att Cut man är helt underbar, man satt o riktigt o njöt av den =)

 #57818  by WERY
 
Jag skulle ha vart med men fick førhinder :(

Nåja, næsta gång...

 #57895  by Bonomaul
 
Förhinder som hindrade dig från att lyssna på 12 musikfiler under en sexdagarsperiod?! :) Måste varit allvarligt. :)

 #57900  by WERY
 
Exakt. Mkt allvarligt

 #58070  by jalla
 
Ah fan, jag glömde helt av att skicka inn mina svar innan måndag :( Aja, sånt händer hehe. Jag hadde även skrivit ner dom svaren jag hadde i en text fil. Här är det jag hadde skrivit:

1. Mega Man 2
2. Battletoads
3. Punch-Out (?)
4. Japan (Nintendo World Cup)
5. Punch-Out
6. Gargoyle's Quest 2
7. Duck Tales
8. Castlevania
9. Probotector/Contra
10. Little Nemo The Dream Master
11. Kid Icarus
12. Mega Man 1


Då hadde jag hatt 10 rätt :) Jag väntade nog lite med att skicka för jag var osäker på 3'an och 4'an (jag hadde tveksamt klarat 4'an, men jag kunne tänka mig att det var et Nekketsu spel isåfall (kanske inte så svårt att gissa då Technos (som du sa att spelet var ifrån) gav ut många Nekketsu spel)). Tror inte jag hadde klarat 3'an heller, trodde först det var musiken från Punch-Out när Little Mac springer och man får lösenordet på slutet. Gargoyle's Quest 2 varvade jag för inte så länge sen så den klarade jag snabbt :)

Men men, sånt händer, inga problem, jag får passa bättre på när nästa tävling kommer. Grattis till Sanna isåfall! :)

 #58110  by Ufouria
 
Tack, och tack för att du glömde att skicka in dina svar. :)

Battletoads (och Duck Tales) tycker jag var den absolut lättaste då jag spelat det rätt så mycket senaste tiden.
Gargoyles Quest 2 skulle jag aldrig ha kommit på eftersom jag aldrig har spelat det eller ens hört musiken.

Lyssnade på Simon's Quest musiken i går kväll innan läggdags. I morse precis när jag vaknade hörde jag den musiken inne i huvudet. :P

 #58158  by jalla
 
Sanna wrote:och tack för att du glömde att skicka in dina svar. :)
Hehe inga problem ;)

Sanna wrote:Battletoads (och Duck Tales) tycker jag var den absolut lättaste då jag spelat det rätt så mycket senaste tiden.
Gargoyles Quest 2 skulle jag aldrig ha kommit på eftersom jag aldrig har spelat det eller ens hört musiken.

Lyssnade på Simon's Quest musiken i går kväll innan läggdags. I morse precis när jag vaknade hörde jag den musiken inne i huvudet. :P
Duck Tales klarade jag rätt snabbt också. Var ganska säker på Battletoads också, men måtte tänka lite om det verkligen var det spelet. Gargoyle's Quest 2 är et ganska bra spel tycker jag :) Tyvärr är det lite svårt att hitta, särskilld komplett och SCN.

Ja, det är någon låtar som bara sätter sig i huvudet ibland. Själv har jag nynnat lite på en låt från Super Mario Bros 2 i dom senaste dagorna hehe :)

Instagram #sndb.se