• High score!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #57304  by Frezy_man
 
Välkommen till High score tråden.
Här kan ni posta era High score på NES titlar. Bevis om att du har det på Foto eller hellst Film är ett plus men inget krav.
För Extremt bra/höga rekord bör du spela in om du vill publicera ett världsrekord på T ex. http://www.Twingalaxies.com


------------------------------


Ballon Fight

Regler

Spela på 1-player Game.
Får spelas med emulator eller NES hårdvara.
Inga fusk som game genie eller liknande.
Högst poäng vinner.

Highscore
Pinge80 - 1,133,250
Sunking - 770,550
Smygarn - 187,500

---------------------------------


Contra
Sanna - 3,932,300 (foto)
WERY - 3,883,700 (foto)
Frezy_man - 3 738 500
BelfegorC4 - 141,400
chris_vain - 63,800
REGLER: Inget fusk/Konami kod.

---------------------------------

Duckhunt - Game B två duvor.
BelfegorC4 - 685,700 - R=24
Copy_Con - 512,200 - R=21
pinge80 - 285,700 - R=16

---------------------------------

Duck tales

Regler: Ett liv. Att döda samma fiende flera gånger är tillåtet.

Frezy_Man: 12,340,000 (bild)
Sanna: 10,490,000 (bild)

REGLER(V. 2.0):
TGs regler. Inte ta samma extra liv 2 gånger. Respawn tillåtet. Spelet tar slut vid game over eller när du klarat spelet.

Frezy_Man - 20,286,000 (inspelat)

--------------------------

Kung fu

Regler

Rules: Difficulty A [3 Lives to Start & 1 Bonus Life at 50,000]

Special Rules: This game continues on once you've beaten it, so you are free to continue playing onwards until you lose all your lives and reach the game over screen. Please note that the score rolls over at 1 Million Points.

Inga koder, fusk eller tillbehör som gamegenie.
Högsta poäng gäller.
Vinnaren får en plats i powerplayer tråden =)

Highscore
trettioårskrisen - 548,840
Tawny - 545,130
loopdevil - 482,880
BelfegorC4 - 408,530
pinge80 - 237,840
RogerXY - 168,730
Wery - 148,300

--------------------------


Rad Racer

Regler
Välj första bilen (328 Twin Turbo)
Inga continues eller fusk som game genie eller andra saker.
Får spelas på emulator, NES.
Högst poäng vinner.

Highscore:
loopdevil - 65,817
pinge80 - 54,527
Smygaren - 43,507
Tawny - 33,129 - bana 4

-----------------------------

SMB2 - Lost levels:
2 590 950 (WERY)
REGLER: Werys unika regler:
Regler: Inget fusk godtas, varken frammåt eller bakåt. Inget continue godtas utan ett game fram till gameover godtas och på första banan måste man klara det med stil annars får man börja om

--------------------------

SMB3:
1 800 000 (Frezy_man) (Har Filmbevis =) )
REGLER: (Regler från twingalaxies.com) När du dött 5 ggr. är spelet slut. Att klara en bana man klarat mer än en gång är inte tillåtet. Man får inte warpa sig tilbaks eller gå tilbaks i spiral-borgen på värld 5. Man får inte utnyttja samma fiende, eller grupp av fiender mer æn två ggr. varje liv.

------------------------------

Wrecking Crew

Regler

Spelet får spelas via famicom, NES, NES emulator.
Inga fusk som game genie eller andra tricks är tillåtna.
Spela tills alla livet är slut, börja på bana 1.
Screenshot för att säkra sig en plats i powerplayer tråden, högst poäng vinner =)

Highscore
pinge80 - 189,100
Linamos - 125,600
Tawny - 102,000
Filurkatten - 39,000
Last edited by Frezy_man on 20 Dec 2008, 21:07, edited 18 times in total.

 #57326  by Tawny
 
du har ingen autismspektrumstörning? :P

 #57330  by WERY
 
1 500 000 i SMB2: lost levels

 #57341  by Frezy_man
 
Tawny wrote:du har ingen autismspektrumstörning? :P
hehe. Vad är det för skada ?

Wery, hur spelade du? Det är ju no probs att warpa sig bakåt i lost levels. Likaså kan man få hur mycket poäng som mätaren tillåter i Mario 3... Det ska ju va lite sport =)

Kan nämna att på mitt mario 3 rekord klarade jag alla banor och dog fyra gånger. Två gånger var inte meningen och två gånger var med flit eftersom jag ville samla mer mynt på borgen på värld 7. Fick säkert 150 000 poäng på bara det slottet =)
 #57346  by BelfegorC4
 
Frezy_man wrote:SMB3: 1 800 000 (Frezy_man) (Har Filmbevis =) )
REGLER: När du dött 5 ggr. är spelet slut. Att klara en bana man klarat mer än en gång är inte tillåtet. Man får inte warpa sig tilbaks eller gå tilbaks i spiral-borgen på värld 5.
Skumma regler, varför just 5 liv?
Varför inte ett liv sen körd?

 #57359  by Frezy_man
 
Spelade efter twingalaxies regler... Där man sätter "världsrekorden"

Det viktiga är att man inte kör med oändligt med liv för då är det inte alls svårt att få löjliga mängder med poäng (dö med flit)

efter första livet bör jag ha haft minst 1 200 000. Eftersom jag inte dog förräns skeppet på värld 6.

 #57369  by Tawny
 
Frezy_man wrote: hehe. Vad är det för skada ?
typ autism, asperbergers, o.s.v.

man snöar in på ett visst specialintresse, typ samla high score, speedrunna o.s.v. ;)

man har svårt med det sociala, och andra tycker man har rörigt men själv har man ordning. hård på rutiner, blir stressad av ändringar i nämnda rutiner... :)

 #57372  by BelfegorC4
 
Förstår inte ironi, kan sluta helt tvärt med ett "beroende" eller intresse. Roliga är att flickvännen har fem sånna i hennes skola, och alla är olika =)
Finns många människor med asperbergers i Silicon Valley för produkten av en smart mamma och smart pappa kan skapa detta.
Därför kallas det för nördsjukdom :roll:
skämtar inte, Bill Gates tros ha det =)

 #57375  by Frezy_man
 
beroende är jag definitivt inte. inte är det en sjkdom sjukdom heller. Inte vad jag vet i alla fall.

spendera X timmar och plöja igenom Zelda II som jag inte gjort skulle säkert vara ganska kul.. Men eftersom miljoner människor på jorden redan gjort det så känns det inte så lockande.
Men sitta X timmar framför mario 3. Pressa ett rekord och värt att spela in känns mycket mer givande helt enkelt. En prestation man minns och har "bevis" på för resten av livet.
Dessutom är det kul som fan å jag vet jag jag ger mig in på.

Något i den stilen kanske :P

En konstig hobby het enkelt. Kan väl inte hjälpa det =P.. Social är man väl ändå. Har stor bekantskaps-krets både i och utanför cyberspace.

 #57395  by Tawny
 
BelfegorC4 wrote:Förstår inte ironi, kan sluta helt tvärt med ett "beroende" eller intresse. Roliga är att flickvännen har fem sånna i hennes skola, och alla är olika =)
Finns många människor med asperbergers i Silicon Valley för produkten av en smart mamma och smart pappa kan skapa detta.
Därför kallas det för nördsjukdom :roll:
skämtar inte, Bill Gates tros ha det =)
ja det är mest folk som är intelligentare än genomsnittet som har det

edit: de ses ofta av omgivningen som "konstiga" och många har blivit mer eller mindre mobbade under uppväxkten.

och eftersom de kommit på "syndromet" relativt nyligen finns det väldigt många vuxna som inte har en diagnos.
det är viktigt att få en diagnos eftersom man då får veta vad det beror på att man är lite "skum", man är liksom inte dum i huvet utan man har en "sjukdom" eller ett syndrom rättare sagt.

 #57399  by WERY
 
Frezy_man: Jag varvade spelet. Man får 100 000 poæng før varje extra liv man har kvar nær man møter princessan. Sen kan man krydda på den highscoren nær man kommer till værld 9. Cirkulering ræknas inte utan man kør tills det ær slut vilket jag har gjort :)

 #57654  by WERY
 
Jippi-ki-yay-madda-fakka!

Jag fick 1 956 650 i SMB2...




:( Jag ville ju få över 2 miljoner. VAr på bana 2 i värld 9 och tänkte nu ska jag få 2 miljoner o så nuddade jag just en elak växt o dog :(

Regler: Inget fusk godtas, varken frammåt eller bakåt. Inget continue godtas utan ett game fram till gameover godtas och på första banan måste man klara det med stil annars får man börja om

 #57744  by WERY
 
Att om det inte ser ut på ett visst snyggt sätt så börjar jag om. Jag ska klara den banan med en viss stil för att det ska godtas.

 #57827  by WERY
 
Varfør inte? :D

Dock gæller inte den regeln om vi spelar det på speltræffen. Då gæller bara høgsta poæng utan fusk eller cirkulering samt endast med ett continue.

JAg brukar oxå køra med regeln att ta alla extraliv o klara spelet på ett liv. Då resetar jag neset varje gång jag dør en gång o børjar om men det ær nær jag vill ta spelet med 23 liv i bagaget vilket jag hoppas uppnå en dag. Ett av mina mål o det bæsta hittills ær att ta sig till bana 6-2 utan att dø en gång. Nån da ska det vara till værld 7 o sen till 8 innan jag dør osv

 #62176  by WERY
 
Wöhöööoow jag har nytt reckord i SMB2 :D :) :shock: 8)


2 243 850

hade jag dött en gång till på bana 8-4 hade det vart kört

 #62179  by Pinge
 
smb2 ja..... spelade det häromdan.... har inte mer än testat det på snes innan jag fick igång mitt twin för ett tag sen.... tyckte det var förbannat svårt....så jag tänkte....bst att samla liv.... körde runt runt runt o samla liv.... (warp på 1-2 till 3-1 och 3-1 till 1-1).....

räknade att jag had ungefär 70liv.....sen började jag köra igeom bana för bana...... kom nu ihåg att jag inte spelat detta mkt alls.... mina sista 15liv gick åt på bana 7-4.....fick över 5miljoner poäng (skrev ner det ngnstans)...... vet att detta e utom "tävlan" men var tvungen att beräta hur jag dog över 70ggr.....

men fyfan vilket skönt spel....... annat än doki-smb2 det.... pure plattformsperfektion....

ska klara det snart.......hade jag tänkt

 #62181  by WERY
 
Urk var du tvungen o berätta om hur du fuskade till dig 70 liv?! :shock:

Saken är den att när man spelar highscore tävling i det spelet så får man inte använda warpen vara sig frammåt eller bakåt och ingen cirkulering

 #62185  by Pinge
 
jag anser inte att det är fusk.....oekj att det inte följer dina tävlingsregler...

jag har ju inte använt ngn kod...eller bug, game genie eller så.....
jag har ju helt enkelt bara spelat.....

jag förstår hur du tänker men fusk är det inte.... jag använde inte extralivsfusket vid flaggstången som jag läst om.... men det e ju inte heller fusk...(om det nu funkar)....

whatever....när jag väl lärt mig banorna ordentligt ska du få se på highscore sen :P

 #62195  by WERY
 
MEn du använder ju warp o det är fusk. Hoppar man över banor så har man ju inte spelat ärligt även om det finns sånt i spelet. Tycker du ska köra det som vanligt i stället för o cirkulera o få massa extra liv då det ger en massa fördelar som man inte borde ha haft.

Möter dig så gärna i en highscore tävling men spela gärna ärligt då och även innan. Att sitta på 70 liv o nöta en bana är inte förenligt med den goda tv-spels andan. Dessutom har du continue efter varje game over så det är ju ingen vits med o cirkulera

 #62213  by BelfegorC4
 
WERY wrote:Att sitta på 70 liv o nöta en bana är inte förenligt med den goda tv-spels andan.
HAHAHA lägg ner :roll:
Det var i träningssyfte ju =)

 #62224  by nes_nerd_no_1
 
Tawny wrote:ni har ingen autismspektrumstörning? :P
Läs tråden & få svar på frågan... :roll:

 #62226  by Pinge
 
BelfegorC4: tack för ditt stöd...

träning är det rätta ordet... och visst har jag cirkulerat....men när jag väl startade min färd med att rädda prinsessan så hoppade jag ju inte över någon bana....

jag ska träna....försöka lära mig banorna...och visst kan vi duellera.... kan ju se vem som klarar spelet snabbast oavsett antal continues man använder (inga warps) dock..... kommer det finnas två disksystem på spelträffen?? iofs e mitt smb2 en kopia...men det spelar väl mindre roll :)

för det finns ingen chans att jag hinner spela så mkt att jag fixar spelet på en continue...som ni kanske har förstått..... till saken hör att jag inte är en dålig smb spelare.... (en dåres försvarstal?!?!)....

ska hur som helst bli kul att sitta o njuta av en kall pilsner när du susar igenom mushroomkingdom som om du inet gjort annat :P

peace brother!


(hmm, kanske skulle ta ett highscore i BB på en continue....på arkad har jag ju typ 2.7miljoner poäng.....)...... ska fan bli bäst på ngt spel...... får ta ngt som ingen annan har kanske....o skruva till reglerna till min fördel.... *klura*

 #62271  by Tawny
 
tetris :)

 #62298  by WERY
 
Pinge80: men det skulle kännas mer som en ära isf om du spelade igenom det vanligt på snes eller om du kör utan att cirkulera. Kan ge dig ett tips som gjorde mig bra. Dvs att du bestraffar dig själv varje gång du dör genom att köra om från början

Det höjer disciplinen lite istället för att råplugga varje bana med 70 liv.

Vi kommer o köra spelet på USA nes för jag har spelet som repro cart på USA nes

 #62309  by Ufouria
 
Hur lång tid tar det att varva SMB 2 om man kör alla banor och bara dör några enstaka liv?
Får för mig att spelat är ganska så långt och att man ledsnar halvägs.

 #62315  by Pinge
 
wery... men då e det inte samma sak...
bättre jag packr med mitt twin isf :)
ska fan spela det inatt när frugan somnat....
ska nog köra straffmetoden..... kommer bli sjukt förbannad när jag dör känns det som (när man har 70 liv går det inflasion i det o man slarvar istället)

men jag vidhåller fortfarande att jag inte fuskat... :P

 #62470  by WERY
 
Det tar nog en timme om man kör ärligt och dör ibland men kör som vanligt pinge och om du inte vill det, spela allstars verran isället o öva på den. då har du continue på varje bana. På nes har du bara continue på varje värld. därför är det onödigt att samla 70 liv när man kan fortsätt utan att göra om från början.


Image
Image
Image

:D

Men jag slog inte reckordet jag fick senast. Nu har jag dock bild på hur det ser ut

Instagram #sndb.se