• Tävling: Musik (Del 8) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #55049  by WERY
 
Ja då var det dax igen. Imorron alltså. Länken kommer ut då. Den krashade tyvärr :x

Samma regler som förrut: använd numereringen, skriv först ut spel, sedan var i spelet låten spelas samt vem som har gjort spelet. Om ni är osäkra kolla i facit på den förra tävlingen så ser ni hur jag vil att ni svarar:

Titel_bana/ställe där låten spelas_utvecklare

Det medföljer även en bonus låt som ni ska lyssna på sist o svara på sist. Endast titeln krävs o rätt svar på bara den ger 10p. Ledtråd: Det är en proto som aldrig kom ut på nes utan spelet gjordes om o hamnade på snes istället med annan musik. Om nån råkar sitta på den proto'n vill jag ha den. Address om var den ska skickas lämnas ut via PM när nån anmält intresse till o skänka bort den :D

Imorgon kommer låtarna ut. Håll tillgodo 8)

http://rapidshare.com/files/97024641/ne ... g.zip.html

1:a Jalla 20 rätt
2:a Sørbom 5 rätt
3:a Nystroem 4.5 rätt
4:a Sanna 4 rätt
5:a Rogerxy 4 rätt
6:a Frezy_man 4 rätt
7:a Bonomaul 1 rätt
8:a Tawny 0.5 rätt
Last edited by WERY on 10 Mar 2008, 18:32, edited 14 times in total.
 #55057  by Bonomaul
 
WERY wrote:Det är en proto som aldrig kom ut på nes utan spelet gjordes om o hamnade på snes istället med annan musik.
WERY.. det där är helt sinnessjukt! :shock: :lol:
Känns nästan som om jag kan lova bort hela min samling till den som svarar rätt där. :)

 #55060  by rogerxy
 
Hur länge håller tävlingen på?

(ska man vara petig så kan du ju ändra titeln så att den följer mallen för de övriga musiktävlingarna ;))

 #55187  by Tawny
 
av nån anledning kan jag inte ladda ner den

 #55189  by rogerxy
 
Tawny wrote:av nån anledning kan jag inte ladda ner den
Funkade fint här

 #55199  by WERY
 
Pjuuusch... Blev rädd där när jag såg tawnys inlägg

 #55207  by Ufouria
 
Ett par låtar lät något bekannta men jag vet inte vilka spel det är.

Bonuslåten var ju lätt som en plätt. :D :wink:

 #55210  by Tawny
 
för röven, måste ag dras med den här magnet man i 95 inlägg till :(

dock är din sämre sanna hehe

 #55211  by Ufouria
 
Haha, ja Toad Man är inte vacker precis. :lol: Måste nästan vara den fulaste bossen.

WERY: Hur många av låtarna är till spel som släppts i Sverige?

 #55216  by rogerxy
 
Toad Man är nog den fulaste bland NES-bossarna iaf.

Känner igen fler den här gången än förra tävlingen men att placera en låt är inte det lättaste
Last edited by rogerxy on 04 Mar 2008, 22:00, edited 1 time in total.

 #55218  by Tawny
 
trean är nog den enda som jag riktigt kände igen, vet inte om jag svarade rätt dock, var itne säker...

sen gissade jag på de andra.. typ, "det här låter som ett bilspel, jag chansar på ***"

 #55221  by Ufouria
 
Trean var den jag kände igen oxå, men kommer inte på vilket spel.

 #55267  by Bonomaul
 
Hmm.. Jag tror mig kunna svaret på en, eller åtminstone så känner jag igen en (11'an).

Sanna; Så nu vill du ha hela min samling då eller?! :shock: :)

 #55285  by WERY
 
Flera av dom spelen slæpptes i Sverige. nåt enstaka slæpptes inte hær och bonusen kom nog bara till USA o Japan. Ska leta efter den på ebay o se vad den kostar. Man vill ju ha spelet :wink:

Kom igen nu gott folk det ær enkla låtar till flera SCN spel. En ledtråd: Den sista låten i ordningen som kommer från ett SCN spel ær ær från ett raritært spel om det ær den utgåvan man vill ha det i, i bra skick samt CIB.

 #55296  by Sörbom
 
Jädrans svårt igen. Kan 1 iallafall.

 #55346  by Widar
 
Kan inte ens med att gissa. Vet dock vad jag skulle gissa på på sexan. ;)

Annars är musik i bonuslåten riktigt, riktigt skön!
 #55362  by jalla
 
Bonomaul wrote:
WERY wrote:Det är en proto som aldrig kom ut på nes utan spelet gjordes om o hamnade på snes istället med annan musik.
WERY.. det där är helt sinnessjukt! :shock: :lol:
Känns nästan som om jag kan lova bort hela min samling till den som svarar rätt där. :)
Du kan skicka samlingen till mig då hehe, jag klarade den :) Jag brukade lysnade till den här .nsf ljudfilen förut. Spelet kom faktisk ut i USA under en annan tittel.

 #55385  by Ufouria
 
Yes, nu vet jag åtminstone 1. :D

 #55418  by WERY
 
ett litet tag till. Bara 3 har lyckats svara æn så længe

Jalla hade dessutom rætt på bonusen varpå det gav 10 poæng extra :D

Kan dock ha ræknat fel på hans score +- 1 eller 2

 #55567  by rogerxy
 
Avsluta gärna inte före helgen är slut för jag vill hinna svara :)

 #55604  by Tawny
 
hmm ett halvt rätt igen.. hur kan jag få halva rätt?

har jag satt rätt utvecklare men fel spel eller?
 #55606  by Bonomaul
 
WERY wrote:b]1:a Jalla 20 rätt[/b]
:shock: :shock:

 #55650  by WERY
 
Du fick ett halvt eftersom ett av spelen du gissade på fanns med i tävlingen men inte på det nummer du svarat i. Samma för Bono men han kunde ha fått ett helt om han inte höll sig fast vid det ena svaret på 11an

 #55651  by Widar
 
Jag måste veta vad sista låten är för något! Har en polare som vill göra en mix av den... måste veta vilken nsf så jag kan göra om till midi åt honom! :)

 #55654  by WERY
 
När facit kommer ut har du svaret. Gillar dock inte tanken på att nån vill "sabba" låten :(

 #55667  by Bonomaul
 
WERY wrote:[..]men han kunde ha fått ett helt om han inte höll sig fast vid det ena svaret på 11an
Aha.. men då kör jag på det andra svaret istället då. :)
Damn, det var fel alltså?! Det kändes som om jag var hemma där faktiskt..

 #55686  by WERY
 
Du har flyttat upp till plats 5 o är inte längre sist.

Btw glöm inte o fråga jalla om hans address. Han kunde bonuslåten :D

 #55853  by Widar
 
WERY wrote:När facit kommer ut har du svaret. Gillar dock inte tanken på att nån vill "sabba" låten :(
Du har fel tankesätt. En remix eller cover är den ultimata hyllningen till en låt i mitt tycke. :)

Instagram #sndb.se