• Tävling: Musik (Del 7) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #53297  by WERY
 
Ja då var det min tur. Tävlingen börjar imorgon 12:00 men jag lägger ut länken så har ni lite tid innan tävlingen börjar att ladda ner låtarna.

regler:

Ingen får lyssna på låtarna före 12:00 den 22a Februari 2008
Ingen får svara före 15:00 samma dag.
Endast ett försök till att svara godtas så tänk igenom noga.
Det finns 3 svar till varje låt:

Titel på spelet____när låten spelas/tillfälle____utvecklare/utgivare

Man får ett poäng för varje rätt svar o alla sveren måste ha samma nr som den låt svaret avser. Tänk även på att en bana i ett spel kan ha flera låtar än en så namnet på banan och det specifika stället väger tyngre än svar som tex bana 5. Om ni tycker att låten i nåt av spelen är så bra så att ni måste skaffa spelet, skriv det längst ner i PM som ni skickar till mig så tipsar jag om hur det skaffas fram :D

http://rapidshare.com/files/93723264/we ... 1.zip.html

1:a Jalla 5 rätt
2:a Rogerxy 3 rätt
3:a Tawny 0.5 rätt

Nån mer som vill gissa. tänk på att det finns flera svar än bara vilket spel det är, se reglerna ovan. finns banor och utvecklare
Last edited by WERY on 25 Feb 2008, 23:17, edited 2 times in total.

 #53301  by Filurkatten
 
Jag fuskade och lyssnade igenom låtarna, kunde ingen utav dem men det står vilket spel de kommer ifrån i informationen i filerna. ;)

Sorry för att jag fuskade, men tänkte att du kanske ville veta det om informationen.

 #53307  by WERY
 
nåt är fel på grejerna. när jag redigerade namnen på låtarna så strök jag ut allt o skrev bara musiktävling. MEn då är det fel på grejerna helt enkelt. Det ska ju inte stå nåt annat än det som är skrivet. Jag kollar lite på detta

EDITH; hur i helvete kan det vara möjligt. Jag har ju suddat ut den informationen ur filerna. Jag har skrivit om alla namnen i men ändå så kommer namnet tillbaka efter att filerna har laddats ner på en annan dator som inte kan veta. helvetes jävlar inget funkar på datorer utan allt bara krånglar
Last edited by WERY on 21 Feb 2008, 18:51, edited 1 time in total.

 #53310  by Filurkatten
 
Spelet står under "album" i fil informationen.

 #53311  by WERY
 
vet inte var man hittar detta. testade o spela låtarna på media spelaren o där kom inget fram. jag kollade i egenskaper o inget kom fram där heller. Så då kan jag bara uppmana nästa tävlande att inte kolla igenom filerna utan bara lyssna på dom. vore tråkigt annars :cry:

 #53366  by Tawny
 
det var ju tråkigt..
ska lyssna nu, känner mig laddad idag får jag nog alla rätt :twisted:

närå skoja bara, ska inte kolla...

 #53373  by Filurkatten
 
Oh, jag som med ville vara med.

Men jag får ladda upp till nästa gång istället. :)

 #53440  by Tawny
 
vad svårt det var.. chansade på alla

 #53478  by Bonomaul
 
Hå hå ja ja.. det här var ju inte lätt.
Kände bara igen 6'an, men kommer inte på vart ifrån. De andra kollade jag faktiskt upp, och my god.. vilken överkurs. :)

Ska dock knäcka sexan utan att fuska så att jag kan få mig ett rätt iaf. :)

 #53552  by Ufouria
 
Har alla spelen släppts i Sverige?

edit: Vet ingen av låtarna.

 #53712  by WERY
 
nåt enstaka av dom har kommit till sverige men ett av spelen kom bara ut i japan 8)

 #53725  by Sörbom
 
Vi kunde ingen heller. :(

 #53728  by WERY
 
nån som kan vilket bolg spelet kommer ifrån? det kan man ju höra på musiken... en viktigt ledtråd det där

 #53876  by rogerxy
 
Kunde en tror jag. Känns som att du kanske gjort den här tävlingen lite för svår eller så är vi dåliga allihop

 #53893  by jalla
 
Den här var rätt svår. Är bara en jag är 99,9% säker på och det är 8'an. Spelade det spelet för inte så länge sen :) Ganska säker på 10'an också.
7'an har jag hört förut, men klarar inte helt att plassera den :\

 #53926  by Tawny
 
hahaha jag har ett halvt rätt :)

 #53948  by Ufouria
 
Jag har gett upp, kan verkligen inte en enda. Inte ens någon som låter bekannt.
WERY wrote:nån som kan vilket bolg spelet kommer ifrån? det kan man ju höra på musiken... en viktigt ledtråd det där
Vad är "bolg"?

 #53953  by WERY
 
Skrev fel där men det ska stå bolag. Jävla tangentbord :x

 #53961  by WERY
 
Du hade 3 rätt. men jag kan inte ändra inlägget så 1 poäng är fel

 #53963  by rogerxy
 
För att gå lite OT så upptäckte jag också att jag inte kan ändra mina inlägg. Någon särskild anledning till detta som jag missat?

 #53965  by WERY
 
När dom la in denna mappen i sektion NES så glömde dom att ge vanliga medlemmar behöriugheten till att redigera inlägg i denna under mapp

 #53988  by Bonomaul
 
Ja det tar jag på mig. *smiskar mig själv*
Det ska dock vara åtgärdat när ni läser detta. :)

 #54000  by rogerxy
 
Bonomaul wrote:Ja det tar jag på mig. *smiskar mig själv*
Det ska dock vara åtgärdat när ni läser detta. :)
Yes siree funkar fint nu!

 #54640  by WERY
 
Här kommer dom rätta svaren på tävlingen:

1___8 Eyes = Africa - Taxan
2___1999 = Start Menu
3___Abadox = Intestinal Channel - Natsume
4___Argus = Ingame - Jaleco
5____Astyanax = Redroad - Jaleco
6____Contra Force = Warehouse Mission - Konami
7____Double Dragon 2 = Final Confrontation? part 2 - Technos
8____Gyruss = Chance Stage - Ultra
9____Roller Games = City Streets - Konami
10____SCAT = Astrotube - Natsume
11___Street Fighter 2010 = Vegetation planet - stage 2 - Capcom

 #54641  by Tawny
 
om man inte är ROM-junkie så är väl det praktiskt taget bara DD2 man spelat?

 #54642  by WERY
 
1999 var den anda som jag aldrig har haft. HAde även Gyruss men det sålde jag på tradera i januari

 #54657  by Bonomaul
 
Oj.. det var inga lätta spel inte!
Jag tyckte mig höra Konami-musik, och jag var kanske inte helt fel ute då alltså. Hade gissat Turtles III på alla om jag hade gissat öht.

 #54664  by Ufouria
 
Hehe, ja det där var ju inte så lätta spel. Har inte spelat något av dem och flera har jag inte ens hört talas om.

Instagram #sndb.se