• Tävling: Musik (Del 6) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #52076  by rogerxy
 
Då var tävlingen avgjord. Det blev inte mindre än 3 vinnare den här gången! Grattis Grattis!!!

BarbieOnWeed 7
Nagai 7
Sörbom 7


jalla 6
Filurkatten 6
Lakanman 6

Sanna 5

Tawny 4
WERY 4

Bonomaul 1 ( det viktigaste är ju faktiskt att delta ;) )

Och så de rätta svaren:
01 Faxandu
02 Tale Spin
03 Rush n Attack
04 Adventures in the Magic Kingdom
05 Rygar
06 Solomon's Key 2 (som av ngn anledning hette Fire n Ice i USA)
07 Wizards and Warriors
08 Little Nemo - The Dream Master
09 Bionic Commando
10 Mega Man 2

-------------------------------------------------------------------------------

Sådärja, nu har jag slängt ihop en tävling också.
Filerna ligger i en zip-fil som MP3. 10 stycken till antalet.

Skicka svaren i ett PM till mej
Resultatet presenteras om en vecka, dvs fredag

Har lagt upp filen på 3 olika ställen så det är bara att välja:
http://depositfiles.com/files/3558991
http://www.filemojo.com/016512997058819/taevling02.zip
http://rapidshare.com/files/92143169/ta ... 2.zip.html

Kör hårt nu gott folk ;)
Last edited by rogerxy on 22 Feb 2008, 00:00, edited 1 time in total.

 #52088  by Ufouria
 
Skoj! :D
Har lyssnat ett bra tag på musiken nu. Inte många låtar som lät bekannta förutom 5:an och förståss 10:an. :)

Vad glad man blir av att höra låt 6, sitter med ett stort leende när jag lyssnar på den. Har aldrig hört den tidigare (tror inte det iaf). Måste skaffa mig det spelet vilket det nu är. Även om det är ett skitspel (?) måste det vara trevligt pga musiken. Musiken gör verkligen mycket i ett spel.

 #52097  by rogerxy
 
Heh ja det är lite konstigt det där. Det beror nog mycket, tror jag, på vilka spel man spelade när man växte upp. Jag har inte på något sätt försökt sätta svårighetsgraden varken högt eller lågt utan bara tagit 10 låtar jag kommer ihåg är bra, från spel som gick runt i min bekantsskapskrets när jag var liten.

Men du har en hel vecka på dej att forska efter de du inte känner igen :)

 #52101  by Stene
 
Jippi en tävling till...väntar på att få ner filen!!!!

 #52102  by Stene
 
Där fick man något att bita i, känner mig bara säker på 2-3 st....

 #52107  by Bonomaul
 
Haha.. kunde en. Jag är så ruskigt kass på sådant här alltså. Kände dock igen ett par till, men skulle aldrig kunna placera dem.

 #52116  by Lalle-Man
 
ja kom på 3 å 7.. ja kan 4:an me.. ska bara komma på vilken de va :lol: 8:an vet ja me vilken de é.. men de står still i skallen på mej just nu..

 #52122  by Sörbom
 
Få se här, 3:an kan jag å 5:an å 7:an å 10:an känner jag igen som faen, men kan inte placera...

Får vänta på min sambo, hon kan nog hjälpa mig att pricka in nåra till.

 #52123  by Ufouria
 
3:an kan jag oxå för jag brukar lyssna på den musiken (bra) men har aldrig spelat spelet (men vill). :) Yes, kom på 8:an oxå (tror jag).

Någon som vet den häftiga 6:an?

 #52147  by Gsmhacker
 
3:an e så skön ett av mina top 10 favoriter

 #52181  by Tawny
 
femman är så jävla bra! (musiken, inte spelet)

edit: bono, jag är också sugen på att ha link istället för gemini man :(

 #52189  by Bonomaul
 
Vinn den här tävlingen då så kan vi nog ordna till något i nån vecka eller så.. ;) (Gäller alla)

 #52210  by Ufouria
 
Alla låtarna är bra, 4:an har spelats om och om igen här nu. :P Undrars vad det kan vara för spel. Har ingen som helst aning. :koopa: Väntar med spänning tills resultaten kommer på fredag.

 #52258  by Sörbom
 
Duktig sambo man har, vi har nog 6 rätt! :D

 #52265  by rogerxy
 
Sörbom wrote:Duktig sambo man har, vi har nog 6 rätt! :D
Jasså här samarbetas det ja :wink:

 #52288  by WERY
 
hur gör man en sån här tävling förresten? Jag skulle vilja göra en musiktävling.

 #52314  by Filurkatten
 
Väntar på att ladda ned låtarna nu.

WERY, tror jag beskrev ganska väl i min Musik tävling hur du fixar låtar till *.mp3 format.

Skall citera snart, men har varit iväg nu ett bra tag och har en del att läsa ikapp på forumet.

 #52316  by rogerxy
 
WERY wrote:hur gör man en sån här tävling förresten? Jag skulle vilja göra en musiktävling.
Kolla Filurkattens inlägg här http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=2655

Jag använde "Audioedit deluxe" till redigering & konvertering. Du är välkommen att göra en tävling efter min här :)

 #52320  by Filurkatten
 
Tror jag kunde en sex eller sju låtar.

Återkommer med svar om ett tag.


Sanna: Jag kan låt nummer sex. ;) Tror till och med att du har spelet.

 #52330  by Sörbom
 
Gör gärna mer tävlingar! Mycket roligt är det! :D

 #52355  by WERY
 
Jo jag har ett program som heter foobar2000 så att konvertera låtarna till mp3 är inga problem, då det redan är gjort. Det som är problemet är att jag ska lägga upp låtarna så att ni andra kan höra/ladda ner dom.

Har nsf filer o en bra mp3 converter så jag behöver bara lägga upp låtarna

 #52356  by rogerxy
 
WERY wrote:Jo jag har ett program som heter foobar2000 så att konvertera låtarna till mp3 är inga problem, då det redan är gjort. Det som är problemet är att jag ska lägga upp låtarna så att ni andra kan höra/ladda ner dom.

Har nsf filer o en bra mp3 converter så jag behöver bara lägga upp låtarna
Kolla vart jag har laddat upp dem. Det är gratis att lägga upp dem där. Katten la upp på rapidshare.com
Så du har 4 olika ställen där att välja mellan, det borde väl räcka ;)

 #52357  by WERY
 
ok det ser ut o vara bra på rapidshare. jag packar ihop ett gäng låtar i en zipfil o lägger upp. ska köra en testrunda så att jag verkligen fixar detta när det är dags för nästa tävling

 #53081  by Ufouria
 
Hur är ställningen? Kanske du kan skriva i första inlägget vilka som skickat in svar och hur många rätt alla har. :)

 #53094  by rogerxy
 
Sanna wrote:Hur är ställningen? Kanske du kan skriva i första inlägget vilka som skickat in svar och hur många rätt alla har. :)
app, app, app, app... du får allt vänta till fredag ;)
Lägger upp det vid 12-slaget

 #53098  by Ufouria
 
Ok, så även ställningen kommer då. Får försöka hålla mig till tåls tills dess.
Väntar med spänning på svaret på låtarna jag inte kan. :)

 #53120  by Filurkatten
 
Sitter fortfarande och grubblar på ett intro jag egentligen borde veta vilket det är...

Dock vill jag ha en guldstjärna för att jag vet var i spelet låtarna jag kunde spelas! ;)

 #53174  by rogerxy
 
15 timmar kvar gott folk

Håller med om att det inte är helt lätt att veta från vilket spel en låt kommer, även om man känner igen den. Lyssnade igenom de 10 bidragen i den här tävlingen igår & kom faktiskt inte på alla själv ens :D

 #53355  by rogerxy
 
Nu har jag räknat ihop allas svar & har slutställningen här. Kommer online om 45 minuter ifall någon skulle få för sej att panikdeltaga nu såhär. Jag kan säga att jag är imponerad av mångas kunskaper :)

Ang. låt nummer 6 Sanna så håller jag helt med. Musiken gör att man blir på riktigt gott humör. Vet att jag brukade ibland låta spelet stå på när jag spelade det som liten, enbart för att sitta & lyssna på musiken. Det är f.ö. ett riktigt bra spel också så om du inte redan har det så ska du absolut införskaffa det!

Instagram #sndb.se