• Tävling: Musik (Del 6) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #53357  by Ufouria
 
Likaså låt nummer 4 blir man glad av. Trallvänlig.

 #53374  by Filurkatten
 
Oh, katten var ett par där som jag borde ha kunnat med.
Pinsamt att inte kunna Bionic Commando. :P

 #53386  by Bonomaul
 
Hoppsan.. :oops:
Säger som föregående talare, borde nog kunnat ett par till egentligen.

 #53389  by rogerxy
 
Bonomaul wrote:Hoppsan.. :oops:
Säger som föregående talare, borde nog kunnat ett par till egentligen.
Vi tycker om dej ändå
Du får slänga ihop en tävling framöver också tycker jag :)

 #53390  by Bonomaul
 
Kommer nog aldrig hända, inte inom musik i alla fall. Det finns det många andra som både är bättre och mer intresserade av.

 #53394  by Ufouria
 
Hoppsan, 2:an borde jag ju ha kunnat, spelade ju det förra helgen. :oops:
(låt 1, 4 och 7 var inte konstigt att jag inte hade grepp om då jag inte spelat dem; Faxanadu för 15-20 år sedan iofs)

Så det var Solomon's Key 2 som hade den fantastiska musiken. Sicken tur att jag har det. :D Det spelet är det helt klart värt att ta tag i igen. Tror jag bara kommit 1/3 in i spelet. Klurigt på sina ställen.

 #53426  by Sörbom
 
Woohoo! Jag vann! :D

(tillsammans med 2 andra men ändå!)
Vinn den här tävlingen då så kan vi nog ordna till något i nån vecka eller så.. Wink (Gäller alla)
Så. får man välja vad man vill ha för figur vid sin avatar nu? :D

 #53428  by Bonomaul
 
Jodå, det går väl för sig att välja mellan alla Mega Man-ranker samt Link. Går bra att välja titel också, t ex !Tävlingsmästare" eller något liknande. :)

Fast vi tidsbegränsar det till en vecka eller två, skulle bli rätt rörigt efter ett tag annars. Du kan ju PM vad du vill ha.

Ni andra som vann får höra av er om det finns intresse.

 #53439  by rogerxy
 
Ett förslag: Går det inte att fixa en ny rank med ny ikon, som "Regerande tävlingsmästare" eller liknanade. & så får man behålla den titeln fram tills nästa tävling är avgjord.

 #53442  by Nagai
 
Sörbom wrote:Woohoo! Jag vann! :D

(tillsammans med 2 andra men ändå!)
Vinn den här tävlingen då så kan vi nog ordna till något i nån vecka eller så.. Wink (Gäller alla)
Så. får man välja vad man vill ha för figur vid sin avatar nu? :D
Det låter inte så dumt att ha en annan figur vid sin avatar 8)

 #53468  by Bonomaul
 
rogerxy wrote:Ett förslag: Går det inte att fixa en ny rank med ny ikon, som "Regerande tävlingsmästare" eller liknanade. & så får man behålla den titeln fram tills nästa tävling är avgjord.
Idén är inte dum alls. "Regerande musiktävlingsmästare" och "Regerande bildtävlingsmästare" och så vidare. Mästarinna ska vi ha såklart också.

Lämplig bild för ändamålet? Kreese eller någon annan med acess (washout och pcx typ) får dock fixa till det, iaf bilddelen.

Men är titlarna ok? Isåfall kan jag lägga in dem.

(forum är på gång förresten)

 #53486  by Sörbom
 
Titlarna är helt okej. GIMME! :D

 #53489  by rogerxy
 
Självklart tavelmålaren Relm från Final Fantasy 6 för bildtävlingen :)
Till musiktävlingen kanske barden Gilbert från FFIV

Det är de första karaktärerna jag kommer att tänka på när jag hör bild och musik

 #53517  by BarbieOnWeed
 
Hade tydligen rätt på alla som jag skrev svar på. :)

 #53765  by BelfegorC4
 
rogerxy wrote:Självklart tavelmålaren Relm från Final Fantasy 6 för bildtävlingen :)
Till musiktävlingen kanske barden Gilbert från FFIV
hmmmmm, dom är inte NES relaterade figurer :(

 #53889  by jalla
 
Ah.. så 7'an var Wizards & Warriors. Jag trodde det var Dragon's Lair :) Annars hadde jag rätt på 1, 3, 4, 5, 8 och 10.

Instagram #sndb.se