• Tävling: Musik (Del 3) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #35608  by Lakanman
 
Då kör vi igen fast med musik. All musik kommer ifrån spel som släpptes av Bergsala. Dra ett PM till mig. Torsdag slutar tävlingen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Alla i RAR

Här kommer det vilka spel det var:

1. Werewolf
2. Robocop 3
3. Gargoyle's Quest II
4. Adventures in the Magic Kingdom
5. Bucky O Hare
6. Little Samson
7. Puzznic
8. Shadow Warrior 2
9. Tecmo World Wrestling
10. Tiny Toon Adventures 2
11. High Speed
12. Double Dragon
13. Die Hard
14. Chip & Dale - Resuce Rangers 2


Slutresultat:
1. Ninjamartin - 7 rätt
2. Jalla - 6 rätt
3. WERY - 3 rätt
4. Widar - 1 rätt
5. Filurkatten 1 rätt


Naj fi fasen inlines på och iväg till jobbet..
Last edited by Lakanman on 17 Aug 2007, 05:26, edited 4 times in total.

 #35610  by Nystroem
 
Kände igen 7,8 och 12... närmre än så kommer jag inte ett enda rätt.. :oops:

 #35613  by Freeko
 
Alla låtar är ifrån Battletoads efter bana 5 eller? Typ ingen som kommer dit så ingen känner igen låtarna =)

 #35618  by Widar
 
Usch sånt här är svårt.. Kunde bara en och en gissade jag på... :(

 #35623  by Lakanman
 
Freeko wrote:Alla låtar är ifrån Battletoads efter bana 5 eller? Typ ingen som kommer dit så ingen känner igen låtarna =)
Ingen är ifrån Battletoads :D

 #35626  by *Andreas*
 
eller "Faxanadu: Final Stage" eller något som ingen dödlig människa har hört? =)

 #35629  by BelfegorC4
 
I have 8)

 #35630  by Ufouria
 
Svårt som tusan. Kan bara 6:an och tror mig veta 12:an.

 #35631  by Bonomaul
 
Kunde inte en enda! :) Chansade hej vilt på ett par stycken, men jäfligt mycket tur så kanske det resulterar i ett rätt.

Tror de flesta låter kommer från banor efter bron i Dragons Lair, dvs sådant som bara 0,1% av världens NES-spelare har hört. :lol:

 #35633  by Nystroem
 
Jag kom faktiskt förbi bron en gång. Blev tårögd nästan ;P

Skönt att det inte bara var jag som hade problem med detta :P

EDIT:
Widar och Sanna delar hittills förstaplatsen med ett rätt vardera med andra ord? Haha lagom svår tävling ;)

 #35639  by jalla
 
I förra musiktävling lystnade jag gennom massor av NSF filer (NES musik) för att hitta alla svaren, nu tar jag bara dom jag kommer ihåg :) Klarade 6 stycken. 6 stycken jag är lite osäker och 2 jag är inte vet.

 #35642  by Gsmhacker
 
:oops: vad är detta dom där är inte orginal för 5 öre remixer eller nått

kunde 2 ,3

 #35643  by Gsmhacker
 
Gsmhacker08 wrote::oops: vad är detta dom där är inte orginal för 5 öre remixer eller nått

kunde 2 ,3

kan det va flera låtar från samma spel ?

 #35645  by BelfegorC4
 
Jalla: Du erkänner att du fuskade i förra tävlingen? :O

 #35646  by WERY
 
Jag visste exakt vilka 4,8 o 12 var men sen var det svårt och då gissade jag. Drog i väg ett Pm till Lakanman så man håller tummarna för en bra ställning även om jag inte vinner

 #35647  by Lakanman
 
Gsmhacker08:

Det är 14 olika spel. Det är direkt ifrån NSF filerna till spelen så det är inte remixar för fem öre.

BelfegorC4:

Det sa han då också :D

 #35648  by Nystroem
 
Lyssnade ingeom NSFer? Vad tusan är det för fusk? ;P

 #35651  by ninjamartin
 
Där fanns ju en del låtar som man aldrig hört förut, och jag har ändå lyssnat på en hel del tv-spelsmusik i mina dar... Men jag tror jag fick ihop 6-7 rätt iallafall. Får skicka ett PM och se hur långt det räcker.

 #35657  by Widar
 
Bono; skulle inte Ninjamartin ha Link?

 #35658  by Gsmhacker
 
Lakanman wrote:Gsmhacker08:

Det är 14 olika spel. Det är direkt ifrån NSF filerna till spelen så det är inte remixar för fem öre.

BelfegorC4:

Det sa han då också :D
NSF vad är det :?:

 #35660  by Widar
 
Gsmhacker08 wrote:NSF vad är det :?:
Nintendo Sound File? Musiken från spelen i en fil så du kan lyssna på det på datorn o.s.v.

 #35668  by Bonomaul
 
Widar wrote:Bono; skulle inte Ninjamartin ha Link?
Jo, men tävlingen slutar ju inte förrens på Söndag. Blev lite knepigt det där.. Men två veckor från och med nu kanske blir bra?!
Edit: Fixat. Grattis herr ninja.

Ett litet bonuspris i form av Link till den här tävlingen med kanske? Kom igen och gissa på nu! :)

 #35685  by jalla
 
BelfegorC4 wrote:Jalla: Du erkänner att du fuskade i förra tävlingen? :O
Fusk? Var står det att man inte kan lystna gjennom låter för att hitta svaren? Det blir som man t.ex löser kryssord, fuskar man om man kollar upp ord? Eller om man skall lösa 10 frågor innan (datum), sen skicka inn och vinna saker så använder man lexikon och Google för att hitta svaren? Nej, det är inte fusk.

Jag bara nämner det sedan förra gång klarade jag alla med lite hjälp från NSF filer. Denna gongen ville jag se hur många jag klarar bara med att komma ihåg. Det var ju heller inte så att jag behövde NSF hjälp till all musiken i den förra tävlingen, jag kunne ju en del av dom utan att lystna mig fram med hjälp av NSF filer. Jag har lystnat skitmycket på NSF filer samt spelat en del NES så lite kommer jag då ihåg =)

Och det tog förresten flera timmar med NSF lystning (heter det så?) för jag hittade svaren på alla dom jag inte kunne. Så det var inte bara bara, fick till slut nästan ont i öronen hehe :P

 #35694  by BelfegorC4
 
Jo det är fusk :P
Detta är en kunskapstävling och det känns fel om man sitter med ljudfiler för musiktävlingar eller med databasen när det är bildtävling :(
Får du sitta med google i Jepardy? :evil:

 #35705  by ninjamartin
 
Bonomaul wrote:
Widar wrote:Bono; skulle inte Ninjamartin ha Link?
Jo, men tävlingen slutar ju inte förrens på Söndag. Blev lite knepigt det där.. Men två veckor från och med nu kanske blir bra?!
Edit: Fixat. Grattis herr ninja.
Tack, tack! Två veckor från och med nu blir jättebra.

Najs med Link, skönt att slippa den där nykomlingssnubben...

 #35708  by Widar
 
ninjamartin wrote:Najs med Link, skönt att slippa den där nykomlingssnubben...
Vackert! :D

 #35719  by jalla
 
BelfegorC4 wrote:Jo det är fusk :P
Detta är en kunskapstävling och det känns fel om man sitter med ljudfiler för musiktävlingar eller med databasen när det är bildtävling :(
Får du sitta med google i Jepardy? :evil:
Först måste du ju veta vad fusk betyder för du använder det ordet så la oss kolla upp det:
www.sprakradet.se wrote:Svenskt uppslagsord
fusk fusket subst.
användning av otillåtna metoder för att vinna fördelar.
Så visa mig var det står att man inte kan använda hjälp i den här tävlingen. Om du inte kan det så kan du hålla tyst :P Att du tycker det känns fel blir nått helt annat (det var dock like ½ år sen den tävlingen endå), men när du säger jag fuskar utan att jag gör det irriterar mig för att vara helt ärlig.

Om man kan använda Google på Jeopardy eller inte vet jag inte, men lycka till att Googla svaren på 2-3 sekunder.

 #35721  by Nystroem
 
jalla:
Woah. Ta't lite lugnt ;) Tror inte han menade att hoppa på dig direkt, och menade snarare att han tycker det är tråkigt att du lyssnade på NSF-låtar för att komma fram till de rätta svaren. Jag står bakom Belfegor i frågan. Tycker inte man ska kolla upp sånt eftersom det handlar om en tävling för att visa hur mycket man kan. Priset ska ju inte ligga i fokus, det är bara på skoj.

Visst, det står inte något om att man inte får lyssna på NSF:er, men för mig är i alla fall det är självklarhet. Men men, alla tolkar vi saker olika.

 #35728  by Bonomaul
 
Men som Widar så klarsynt påpekade i sin tävlingstråd så går det ju ändå aldrig veta om någon kollat på bilder/lyssnat på NSF'er, så egentligen kan man ju lika gärna tillåta det.

Sen känns det ju förvisso bättre när man klarat av att svara utan att tjuvlyssna/titta.

 #35731  by jalla
 
Nystroem wrote:jalla:
Woah. Ta't lite lugnt ;) Tror inte han menade att hoppa på dig direkt, och menade snarare att han tycker det är tråkigt att du lyssnade på NSF-låtar för att komma fram till de rätta svaren. Jag står bakom Belfegor i frågan. Tycker inte man ska kolla upp sånt eftersom det handlar om en tävling för att visa hur mycket man kan. Priset ska ju inte ligga i fokus, det är bara på skoj.

Visst, det står inte något om att man inte får lyssna på NSF:er, men för mig är i alla fall det är självklarhet. Men men, alla tolkar vi saker olika.
Tycker mitt tidigare inlägg var ganska lungt. Han beskyllde mig för fusk, nått jag inte har gjort, därför påpekar jag bara vad ordet fusk betyder så han inte beskyller folk för ting dom inte har gjort. Det som irriterar mig är falska anklagar, inte att han tycker att det är fel.

Som sagt, att han tycker det känns fel blir nått annat och det är helt ok, men det är fortfarande inte fusk när det inte står nått om att det inte är ok att använda hjälp.

Som Bonomaul säger på slutet här, det känns bättre att klara dom utan hjälp. Det var därför jag skrev att jag inte kom till att lystna på NSF filer denna gonger för jag skulle se hur många jag klarade bara ved att komma ihåg.

Men om folk vill använda hjälp så får dom gjöra det tycker jag. Man gör väl det mest för att se vad man själv klarar eller hur? Det är ju självklart lite roligt att vinna, men då hadde jag inte behövd att sagt något i den förra tävlingen att jag lystnade igjennom NSF filer. Jag kunne bara låtsas som jag klarade alla 14 låtarna (eller hur många det var i den förra tävlingen) utan hjälp och få alla till att tro jag klarade dom utan hjälp. Så jag sa ifrån att jag lystnande på NSF filer så det skulle bli lite fair eller vad jag skall säga. Om jag inte minns helt fel sa jag också ifrån hur många jag klarade utan hjälp och hur många jag klarade med hjälp. Det var förresten et jävla slit att lystna i flera timmar gjennom nästan alla NSF filerna. Borde ju få lite credit bara för att göra det hehe ;)

Instagram #sndb.se