• Tävling: Bilder (Del 5) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #35459  by Widar
 
Nu var det alldeles för längesedan vi hade någon tävling här, så jag knåpade ihop en ny.

Alla bilder är tagna från NES-boxar, behöver varken vara endast svensksålda eller endast licensierade.

1,2,3,4
5,6,7,8 o.s.v. Är ordningen.

Tävlingen avslutas på söndag klockan 20.00, alla bidrag ska ha kommit in till mig via PM innan dess.
Aktuell ställning under tiden skrivs ut i tråden.
Det ses inte som fusk att använda internet o.s.v. för att klura ut om du har rätt eftersom det är omöjligt att hindra någon.

Vinsten är äran, som vanligt. :)
Får flera samma poäng så är det den som FÖRST skickat in svaret till mig som vinner.

Ha kul!

Image

Ställning:
Ninjamartin: 16 rätt
Bonomaul: 16 rätt
Jalla: 14 rätt
Lakanman: 11 rätt
BelfegorC4: 1 rätt :)
Last edited by Widar on 14 Aug 2007, 12:40, edited 4 times in total.

 #35460  by Lakanman
 
Detta är mycket sjukt. Jag satt precis och funderade på att göra en tävling fast med musik igen. SNETT :shock:

 #35461  by Widar
 
Lakanman wrote:Detta är mycket sjukt. Jag satt precis och funderade på att göra en tävling fast med musik igen. SNETT :shock:
Woah. Men det är som det sägs; "Great minds think alike." :)

 #35462  by Gsmhacker
 
creds till dig jak kommer vinna :roll:

 #35464  by Lakanman
 
11 kunde jag på rak arm. Orkar söka sönder databasen efter dom andra :).

 #35466  by Widar
 
Lakanman wrote:11 kunde jag på rak arm. Orkar söka sönder databasen efter dom andra :).
Och det är bekräftat. :)

 #35467  by Lakanman
 
Orkar inte skulle det ju så klart vara :D

 #35468  by Nystroem
 
Har vi inte haft många av de bilderna förut? Eller på ett annat forum eller nåt. För några av de där vet jag har varit med förut :P

 #35469  by Widar
 
Nystroem wrote:Har vi inte haft många av de bilderna förut? Eller på ett annat forum eller nåt. För några av de där vet jag har varit med förut :P
De har inte varit med i någon av tävlingarna jag gjort iallafall. :)

 #35473  by Lakanman
 
Tror att 3 bilder har varit med förut.

 #35495  by Bonomaul
 
Extrapris i tävlingen: Vinnaren får ha forumsikonen "Link" (med tillhörande bild) i, säg, två veckor också!
Alltså istället för Mega Man avatarerna med tillhörande boss-namn.

Nu så.. nu blir det väl fart på er?! ;)

 #35496  by Nystroem
 
Brukar, i vanliga fall, slå till när det är extrapris ;) Men denna gången är jag totalt chanslös. Tror jag kan två stycken.. tre på sin höjd :P

 #35497  by Bonomaul
 
Så kan det gå när man försöker vara så anti-särskrivning som möjligt. :)
Extra pris ska det förstås vara.. Silly me.

Är helt säker på 14 stycken, men de två sista gäckar mig.
Last edited by Bonomaul on 13 Aug 2007, 19:29, edited 1 time in total.

 #35499  by jalla
 
Ah.. nice med ny tävlig, alltid roligt med sånt :) Klarade 12 stycken som jag är 99,99% säker på. 2 stycken jag har 95% säker på, är dom 2 rätt har jag 14 rätt =)

 #35501  by Widar
 
jalla wrote:Ah.. nice med ny tävlig, alltid roligt med sånt :) Klarade 12 stycken som jag är 99,99% säker på. 2 stycken jag har 95% säker på, är dom 2 rätt har jag 14 rätt =)
Du har 14 rätt och leder då jag fick in dina svar innan Bonomauls. :)

 #35504  by BelfegorC4
 
äääääh jag kan bara nummer 15 :(

 #35510  by Widar
 
BelfegorC4 wrote:äääääh jag kan bara nummer 15 :(
Du får fjärdeplats i nuläget om du skickar in det. :)

 #35513  by Bonomaul
 
Nästan spöstraff på att inte kunna åtminstone 2 utav dem -om inte 3 tom- varav nummer 15 är en. De två är ju helt solklara, och ingår förmodligen i allmänbildningen hos oss alla. ;)

 #35534  by Lakanman
 
6, 15 & 16 ska man fasen se direkt.

 #35556  by Bonomaul
 
Just. Var precis de jag hade i åtanke. :)

 #35558  by ninjamartin
 
Schysst med tävling! Jag är nästan helt säker på 14 stycken och inte riktigt lika säker på de två andra...

 #35575  by jalla
 
Widar wrote:
jalla wrote:Ah.. nice med ny tävlig, alltid roligt med sånt :) Klarade 12 stycken som jag är 99,99% säker på. 2 stycken jag har 95% säker på, är dom 2 rätt har jag 14 rätt =)
Du har 14 rätt och leder då jag fick in dina svar innan Bonomauls. :)
Nice att dom 2 var rätt :) Har typ ingen aning på dom 2 sista dock :(

 #35586  by Bonomaul
 
Gött.. tog en till nu, bara en kvar då.

Edit: Fixade den också. :)
Var rätt lustigt, för jag var nära att ge upp på den. Men så tänkte jag att jag kunde kika lite på mina egna spel i ett sista försök, och första spelet jag drar ut från hyllan gav perfekt matchning!

 #35595  by Widar
 
Morrn!
ninjamartin wrote:Schysst med tävling! Jag är nästan helt säker på 14 stycken och inte riktigt lika säker på de två andra...
Välkommen och GRATTIS! Du tog dem alla! :)
Du var först med att ta dem alla så nu är det omöjligt för någon att klå dig! :)
Tyvärr Bono, du kom "bara" på andraplats. :P

Verkar som att det var lite för lätt den här omgången, i första rundan var det ingen som klarade alla.

 #35596  by Bonomaul
 
Men vad i h-vete.. vad är det för sätt? Komma här och få alla rätt sådär bara va?! :)
Jaja, jag får trösta mig med en fin andraplats iaf då, och den kan ju ingen ta ifrån mig hur de än försöker. :)

Får ju rekommendera herr ninjamartin att vara online väldigt mycket så att han kan flasha med sin Link-gubbe då..

 #35605  by Lakanman
 
Jag kastar ihop en musiktävling igen fasen :).. Minns dock inte vilka jag hade sist så det kan bli samma.

 #35619  by Widar
 
Kom igen nu, fler svar vill jag ha! Det finns fortfarande chans att hamna på pallplats samt så får ni nöjet att peta ner Belfegor! :lol:

 #35644  by BelfegorC4
 
Men jag hade iallafall 100% rätt av dom jag svarade på ;)
Det är bättre än vissa här i tävlingen.

Instagram #sndb.se