• Tävling: Musik (Del 2) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #16836  by Lakanman
 
Nu kör vi igen. En del är rätt enkla men en del blir nog lite mer krångel. Allt är ifrån Bergsala förutom 15 som är en bonus typ. Guldstjärna om man klarar den :). PM till mig. Vi kör till fredag tycker jag.

http://www.visit.se/~lakan/music2/



1:a Jalla - 15 Rätt
2:a Gixen - 2 Rätt
3:a Medalist / *Andreas* - 1 Rätt


Eftersom en har alla rätt så kommer här låtlistorna:

1. Adventures of Lolo 1
2. Batman
3. Pro-Am Racing 2
4. Tiger Heli
5. Star Force
6. Rockin Kats
7. Power Blade
8. Panic Resturant
9. Shadow Warriors
10. Metal Gear
11. Lemmings
12. Jurassic Park
13. Jetsons
14. Deja Vu
15. Dizzy the Adventurer
Last edited by Lakanman on 01 Feb 2007, 19:02, edited 4 times in total.

 #16840  by pcx
 
Länken funkar inte :cry:
Visit verkar vara nere?

 #16842  by Medalist
 
Det funkar för mig om jag högerklickar och tar "Spara mål som..."

 #16843  by Kreese
 
Funkade bra för mig men sjukt nog klarade jag bara av 2 låtar! :oops: Riktigt pinsamt, jag som trodde jag hade lite koll på spelmusik överhuvudtaget. Fast du har ju iofs kanske inte valt de kändaste titlarna... Men du har verkligen valt bra komponerade låtar!!!

 #16847  by Ufouria
 
Ruskigt svårt. Klarar bara 1 låt. :cry:

 #16852  by Lakanman
 
Kreese wrote:Men du har verkligen valt bra komponerade låtar!!!
Tackar tackar. Jag har lite svårt för att välja låtar som är helt värdelösa.

 #16856  by pcx
 
Jag kommer verkligen inte in på sidan... fan vad störigt.
Ingen som har IP-numret till www.visit.se så jag kan försöka gå runt DNSen och se om det är det som är felet?

 #16858  by Bonomaul
 
:( Fasen vad kass jag är på sånt här alltså..

 #16861  by Lakanman
 
pcx1100se wrote:Jag kommer verkligen inte in på sidan... fan vad störigt.
Ingen som har IP-numret till www.visit.se så jag kan försöka gå runt DNSen och se om det är det som är felet?
212.214.126.15

 #16864  by pcx
 
haha... så var det. min ISP måste ha spärrat Visit's hemsida då, eller varför skulle jag inte kunna resolva namnet.?
Tack Lakanman. Nu ska jag se vad jag kan lösa också.

 #16879  by Gixen
 
Det var inte lätt detta.....
Kan du inte fixa en musiktävling för oss vanliga dödliga oxå.... :)

Kunde två (tror jag), har lyssnat på 3,4,7,11 ett bra tag nu. Känner ju igen dom, men blir wacko i skallen om jag lyssnar mer.... 8)

 #16887  by *Andreas*
 
en aning svårare än den tidigare =\ är bergsäker på ett spel, men inte ens en aning vad resten var.

 #16892  by Bonomaul
 
Tja, jag ligger ju tvåa än så länge iaf.. :)

 #16961  by Lakanman
 
Jalla har alla igen.. hmm.. sitta och lyssna igenom alla NSF filer man har för att hitta rätt låtar.. Då kan man ju titta igenom databasen när man tävla om omslagen med?.. Känns som det ska vara hur många man kan komma på i skallen. Ska göra en specialare för Jalla. Så ska han få lyssna sönder sig ;)

 #16965  by jalla
 
Haha, om det blir en till och jag inte känner så orkar jag inte lystna gennom som jag gjorde nu. Dom jag klarade typ direkt var 2, 4, 9, 10 och 14. Dom som tog längst tid va 8 och 11.

Men den här var sjukt svår. Jag brukade lystna på mycket NSF filer förut så man skulle tro jag kände igjen flera, men själv då kom jag inte ihåg så många. Typ omöjligt att klara alla utan göra lite research som jag gjore :)

 #16967  by BelfegorC4
 
Lite dålig stil att skriva Fredag och sedan ändra sig för att Jalla fick alla rätt :( Hade varit kul att få vara med. Jaja :) Något att tänka på till del 3 :)

 #16970  by Bonomaul
 
BelfegorC4 wrote:Lite dålig stil att skriva Fredag och sedan ändra sig för att Jalla fick alla rätt :( Hade varit kul att få vara med. Jaja :) Något att tänka på till del 3 :)
Du har väl till på fredag på dig att skicka in de rätta svaren och dela förstaplatsen då.. ;)

För övrigt borde jalla bli avstängd från nästa tävling. :) Jag menar, vinner man med en marginal på 13 rätt i en tävling där maxpoängen är 15 så är det att jämnställa med ett möte mellan Tyson och Glass Joe ungefär.. :D

 #16974  by jalla
 
Bonomaul wrote:så är det att jämnställa med ett möte mellan Tyson och Glass Joe ungefär.. :D
Hahaha :lol:

 #16975  by BelfegorC4
 
Naaa Bonomaul. Inget kul när jag redan vet svaren. Kolla första inlägget
:(

 #16978  by Bonomaul
 
BelfegorC4 wrote:Naaa Bonomaul. Inget kul när jag redan vet svaren. Kolla första inlägget
:(
Jo, men jag skoja ju.. ;) Eller ansåg du dig säker på att få alla rätt utan att veta svaren menar du? :)

Kommer garanterat fler sådana här tävlingar! Finns ju ett par stycken som är väldigt intresserade av musik härinne så..

 #16998  by BelfegorC4
 
Bonomaul wrote:
BelfegorC4 wrote:Naaa Bonomaul. Inget kul när jag redan vet svaren. Kolla första inlägget
:(
Jo, men jag skoja ju.. ;) Eller ansåg du dig säker på att få alla rätt utan att veta svaren menar du? :)

Kommer garanterat fler sådana här tävlingar! Finns ju ett par stycken som är väldigt intresserade av musik härinne så..
:P Vet allt att du skojar Bonomaul. Där av den sura gubben. Näää det skulle aldrig ha blivit 15 rätt. Det är en princip sak!! :)

Instagram #sndb.se