• Tävling: Bilder (Del 2) [Avslutad]

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #16716  by pcx
 
Här kommer en ny tävling i Widars anda.
Det gäller alltså att identifiera boxarna och sedan pm:a svaren till mig.
Inga ledtrådar gives. :P

Image

De är numrerade 1-20 precis som förra gången.'

Edit: Tävlingen är öppen till onsdag kväll.

Resultatlista (Jag väntar med att avslöja poängen)

1. Lakanman - 18 rätt
2. washout - 17
2. Gixen - 17
2. Bonomaul - 17
5. Kokodril - 16
6. Jalla - 15
7. Sanna - 14
Last edited by pcx on 04 Feb 2007, 20:53, edited 7 times in total.

 #16720  by jalla
 
Stör mig att jag inte klara 6 och 18. Vet jag har sett dom förut! :x hehe :)

 #16721  by Bonomaul
 
18 har jag också problem med.. känner även jag igen den, men vet inte ifrån vad.
Blir galen på 8'an.. vet så väl vart den kommer ifrån, men det knyter sig.

 #16722  by pcx
 
På förekommen anledning kan jag ju säga att jag inte har manipulerat någon bild. Alla kommer direkt från kartongerna utan krussiduller.

 #16723  by pcx
 
Hehe, jag inser nu i efterhand att en av bilderna är en riktig slamkrypare.
Jaja, den får väl bli utslagsfråga då :wink:

 #16725  by Kokodril
 
Jag känner igen nr 18, men jag kan tamejfan inte placera den. Jag vet att jag har sett den en massa gånger ju :x

Sen finns det ett gäng jag inte känner igen alls också :D men nr 18 är som en nagel i ögat på mig

 #16735  by brb2009
 
om 18 är skuggfiguren så såg jag direkt vad det var, för lite $$ så kan jag övertalas att sjunga som en fågel :p

 #16737  by washout
 
18 var inga problem, men 8:an daremot kan jag halla med om :) Har fasenimig sett det dar forr.

 #16844  by Ufouria
 
Roligt men svårt. Är det någon som tror sig klarat alla?

 #16857  by Bonomaul
 
Sanna wrote:Är det någon som tror sig klarat alla?
Inte jag, men däremot tror jag mig ha ganska många rätt.. och eftersom varken 1'a, 2'a eller 3'e platsen är delad så borde någon av de tre framför ha relativt höga poäng.

 #16865  by pcx
 
Ajdå Bono, jag klantade mig där isf.
Men jag tar och blåser tävlingen nu och förklarar allas vår Lakanman till vinnare!!
Grattis till honom, han missade endast två stycken.
Jag uppdaterar originalinlägget med era poäng och så får ni facit här också.

1 - Gumshoe
2 - Anticipation
3 - Lion King
4 - Metroid
5 - Dr. Mario
6 - McDonald Land
7 - Werewolf
8 - Side Pocket
9 - Rygar
10 - Cobra Triangle
11 - Festers Quest
12 - Uforia
13 - Pro Wrestling
14 - Turtles 2
15 - Chessmaster
16 - Soccer
17 - Castlevania
18 - Mega Man 2
19 - Kid Icarus
20 - Gargoyles Quest 2


Stor bonus till er som såg att 5:an var Dr. Mario. Den kunde ju faktiskt lika gärna ha varit från Super Mario Bros också, skillnaden är verkligen minimal.

 #16867  by jalla
 
Bah! 18 var Mega Man 2, faktisk nått av det första jag tänkte på. Jag hittade bara et lite bild på nätet och kollade snabbt. Skulle nog kollat et större bild :)

 #16870  by Bonomaul
 
pcx1100se wrote:Stor bonus till er som såg att 5:an var Dr. Mario. Den kunde ju faktiskt lika gärna ha varit från Super Mario Bros också, skillnaden är verkligen minimal.
Jag är fortfarande inte helt övertygad.. hävdar att det är SMB 3 fast spegelvänd! :)

Fast en god sak kom ut av det, och det är funderingen på varför Mario ser helt bindgalen ut på många bilder. Är det nåt som inte står riktigt rätt till i huvudet, eller har han månne tagit miste på svamp?
Last edited by Bonomaul on 31 Jan 2007, 18:12, edited 1 time in total.

 #16871  by Lakanman
 
WII!!! Image

Angående Dr Mario. Så är ju huvudet åt fel håll på SMB 3 ;)

 #16873  by pcx
 
Ok, en extra tävling, bara för dig Bonomaul:

Image

Du får en vecka på dig att lösa denna! :lol:

 #16880  by Bonomaul
 
En vecka? Tss.. den klarar jag direkt..

Bilden till vänster är från Dr. Mario (lätt ju, den var ju med i din tävling din toker) och den andra är från Ice-Hockey. Så det så! :lol:

 #16884  by pcx
 
Åh, det var nära. Bilden till vänster kommer givetvis från det absolut bästa spelet som släpptes till NESen, Roadfighter!
Men jag skickar ett komplett Flintstones 2 till dig som tröstpris.

 #16886  by Gixen
 
Äsch.....fick för mig att gubben i Chessmaster såg betydligt äldre ut än så. Det var det första spelet jag tänkte på, men men.....jag tar nästa... 8)

 #16888  by Kokodril
 
Rolig tävling :)

Dr. Mario var ju lätt. Han ser så drogad ut på den bilden så det går inte att ta miste :D
Men Mega Man 2 var en lurig jäkel. Tycker jag borde ha klarat den, men näpp :?

Kul var det iaf. Kommer det fler tävlingar? :)

 #16889  by Ufouria
 
Håller med, kul tävling. :D
Jag tycker metroid och side pocket var lurigast.

 #16893  by Bonomaul
 
Kokodril wrote:Dr. Mario var ju lätt. Han ser så drogad ut på den bilden så det går inte att ta miste :D
Men som jag skrev innan.. sådär ser han ju ut lite varstans. Bästa exemplen är SMB 3 (gärna spegelvänt :) ) och NES Open Golf.

EDIT: Hotlinkat för den late.. :)
Last edited by Bonomaul on 31 Jan 2007, 20:30, edited 2 times in total.

 #16895  by Kokodril
 
Bonomaul wrote:
Kokodril wrote:Dr. Mario var ju lätt. Han ser så drogad ut på den bilden så det går inte att ta miste :D
Men som jag skrev innan.. sådär ser han ju ut lite varstans. Bästa exemplen är SMB 3 (gärna spegelvänt :) ) och NES Open Golf.
Ja, han ser ju lite skum ut där också :D
Men de där pillren han knaprar i Dr. Mario verkar ge en extra kick utöver svamparna han mumsar på i vanliga fall :D

 #17276  by Gixen
 
Hur går det Lakanman...?
Du vann = du fixar ny tävling :wink:

Kan kanske knåpa ihop en själv kommande dagar. Dock är bildbehandlingsprogram inte inprogrammerade i min hjärna....

 #17296  by pcx
 
Sanna: Jag missade tyvärr att du hade skickat in ett svar till denna tävlingen! Jag har en gammal häst till mailadress reggad här, så jag kollade den inte förrens nu. Men nu har jag även lagt in dig i resultatlistan.

Rätt ska va rätt! :oops:

 #17304  by Lakanman
 
Gixen wrote:Hur går det Lakanman...?
Du vann = du fixar ny tävling :wink:

Kan kanske knåpa ihop en själv kommande dagar. Dock är bildbehandlingsprogram inte inprogrammerade i min hjärna....
Jo jag kan göra en :)

 #17346  by Ufouria
 
Sanna: Jag missade tyvärr att du hade skickat in ett svar till denna tävlingen! Jag har en gammal häst till mailadress reggad här, så jag kollade den inte förrens nu. Men nu har jag även lagt in dig i resultatlistan.

Rätt ska va rätt!
Tack pcx! :)

Instagram #sndb.se