• NES-XX-SCN-tävling: VINN uNiK NINTENDO-kudde från 1991!!!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #447908  by Sol
 
Jupp, kudden sydde jag i syslöjden cirka 1991. Helt unik förutom att min klasskompis Lucas gjorde en likadan fast med grön baksida, tror inte han har kvar sin, den är nog död. Utmärkt i kuddkrig då den är väldigt greppvänlig. Cirka 60 cm lång.

TÄVLING:
Lista ut så många speltitlar (+tillbehör) du kan av se som syns på omslaget till boken NES-XX-SCN, både på fram-, bak- & sida. Inte helt lätt om du inte har tillgång till boken med andra ord. Boken till höger här för de som inte vet: http://www.abandonware.se

Vinnaren presenteras på RetroGathering och får helst hämta upp sitt pris där. Tävlingen pågår till 23 september 24.00. Innan dess vill jag ditt svar i PM, mejl eller annat sätt. Skriv ner alla titlarna du kan hitta.

PRISER:
1:a-pris: Nintendo-kudden på bilden.
2:a-pris: Några av mina spelvykort (2-5 st. olika)
3:e-pris: En puss av Pinge på RG!

(Skulle det visa sig att någon har originalfilen på alla spelen diskvalificeras denna person. Jag hoppas att jag har röjt undan den.)

Image
 #449531  by Ufouria
 
Borde man inte skriva ner exakt vilka spel man ser och inte bara antal? För om jag ser och är säker på låt säga 8 spel och ser 3 spel som jag inte känner igen så skriver jag 11. Känns inte okej om man inte vet vad det är.
 #449585  by Sol
 
Det går bra att uppdatera sitt resultat om man hittar fler.

Och ja, självklart måste man skriva vilka titlar det är (men inte här). Har inte kontrollerat om alla stämt än dock.
 #449590  by Ufouria
 
:good:

Satt precis och kollade och skrev ner de jag kände igen. Sedan såg jag en massa kassetter men utan etikett, så då blev jag ett tag konfunderat om man skulle räkna med dem. Men det ska man isf inte eftersom kassetterna är namnlösa.
 #453938  by Sol
 
SLUT! GRATTIS SCHILL!

Resultat:
1. Justschill: 28 st.
2. Ahnelövs: 23 st.
3. Sanna: 19 st.
Etc...

Spel på omslaget:
The Jungle Book
Bubble Bobble
The Simpsons - Bart vs. The World
Barker Bill's Trick Shooting
The Flintstones - The Rescue of Dino & Hoppy
Robin Hood
NES Cleaning Kit
Darkwing Duck
Mega Man 2
Solstice
Mega Man 4
Castlevania
Star Force
Double Dragon III
Maniac Mansion
The Battle of Olympus
Total Recall
Gauntlet II
World Wrestling
Top Gun 2
Top Gun
Bionic Commando
Gold Medal Challenge '92
Dragon's Lair
Mission: Impossible
Gremlins 2
Swords & Serpents
Teenage Mutant Hero Turtles

Justschill såg inte:
Rygar
Wizards & Warriors II - Ironsword

Följande är i princip omöjliga:
Blue Shadow (omöjlig?)
Solar Jetman (omöjlig?)
The Goonies II (omöjlig?)
Batman - Return of the Joker (omöjlig?)
Journey to Silius (omöjlig?)

1:a-pris: Nintendo-kudden på bilden.
2:a-pris: Några av mina spelvykort (2-5 st. olika)
3:e-pris: En puss av Pinge på RG! (Jag såg inte om Sanna passade på att hämta upp sitt pris på RG.) ;)

Instagram #sndb.se