Page 2 of 2

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:01 Feb 2011, 14:36
by Omega Supreme
Är ni inte klara snart? ;)

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:01 Feb 2011, 14:38
by 0LD5K00L
Jag kan ju tillägga att den japanska versionen av Ninja Gaiden III har oändligt men continues.

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:01 Feb 2011, 21:20
by WERY
Såna här projekt tar lång tid då det är många spel som skall jämföras. Men det är bra att man har börjat. Den dagen då jag har mer spel till alla 3 regionerna så kommer det braka loss med mer information

Re:

PostPosted:22 Nov 2020, 20:41
by KarlChristianLund
Frezy_man wrote: 17 May 2008, 17:47 Shadow warriors (PAL versionen av Ninja gaiden) skiljer sig väldigt mycket från amerikanska versionen. Du kan hoppa längre på Shadow warriors. Du kan skippa lite fler fiender och hoppa över hål som egentligen är omöjligt. Musiken har jag för mig gick lika snabbt men att få det bekräftat vore bra. Tror skillnaderna är samma för shadow warriors 2.
HAr också för mig att Ninja gaiden i Japan heter "Ninja Ryukenden".
Har suttit en del med NTSC versionen utav Ninja Gaiden och valde att slå igång Shadow Warriors för att se hur en genomspelning hade varit. Märkte direkt att det är helt ospelbart i jämförelse, musiken är galet långsam, spelmekaniken helt annorlunda med tanke på längre hopp mm.

Vad är det för något som gör att det skiljer sig så mycket?

OBS! Kul att väcka liv i denna gamla tråd :)

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:24 Nov 2020, 17:40
by Chefren
Kan lägga till på Doki doki panic vs SMB2:
Övervärlds-låten har en extra del i SMB2 versionen som inte är med i Doki doki panic. Rätt säker på att DDP inte har mario-temat när man går in i subvärlden heller ;)

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:29 Nov 2020, 21:54
by WERY
KCL: Det blir ju såna skillnader i o m hastigheten på NTSC-versionen, som är 17% högre. Det märks inte alltid bara på musiken utan också hur smidigt gubben rör sig i spelet. Vissa spel kan jag bara inte köra i PAL, av den anledningen.

Chefren: Var det inte även så att man inte kunde springa heller i DDP?

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:30 Nov 2020, 16:05
by mackan
SMB3 har en del grafiska skillnader som inte står med. Tex en fade in/out när man väljer bana. Finns också skillnader i ett par banor har jag för mig, där västerländska versionerna gjorts något enklare

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:30 Nov 2020, 17:14
by Chefren
Wery: Det låter bekant! Var ett tag sedan jag testade det senast :)

Re: The WERY & Frezy_man PAL/NTSC comparison thread (FAQ)

PostPosted:02 Dec 2020, 01:36
by WERY
Mackan: Det finns ett gäng skillnader i SMB3 som jag känner till. Jag skall gå igenom och lägga till.

Chefren: Jag har nog aldrig spelat Doki Doki Panic, så jag har inte kunnat göra egna observationer.