• Diskussionstråd till FAQ: Paketering av spel.

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #877639  by Sonefors
 
smid wrote: 14 Apr 2022, 22:50Den där guiden va fan guld :birdo: mycket lättare än jag trodde att det skulle vara.
Ja, att sälja på Tradera idag är nästan enklare än att sälja till kleti och pleti på Facebook, man behöver i regel inte vara lika aktiv som säljare.

När jag sålde ett gäng kompletta spel köpte jag kartonger och packmaterial för 600:-, enbart för att slippa jaga gratiskartonger och riva gamla tidningar. Packpapper från t ex Biltema/Rusta är så mycket smidigare även fast det kostar en 50-lapp eller två. Du slipper dessutom trycksvärtan :good:
 #877645  by Ufouria
 
Jag köpte packpapper (som man slår in typ porslin med) på Shurgard. Det var massvis med tunna blad och räcker i evigheter (jmf med bubbelplast som har snabb åtgång). Har ännu inte använt allt packpapper och har kvar "begagnade" som jag sparade efter flytten. Slog in allt porslin och annat ömtåligt i sådant papper. Håller med om att det är värt den extra kostnaden för att slippa trycksvärtan.
 #877646  by smid
 
Facebook har jag ingen, är det värt att skaffa för att sälja grejer? Känns som att alla kolla tradera ändå. Är det så här enkelt kan jag lika gärna fortsätta skippa Facebook.

Bra tips angående packpapper, så slipper jag se ut som en ligist när jag plockar 50 metro från tunnelbanan. Får sticka till biltema under dagen och plocka på mig lite sådant. Halva vardagsrummet hemma är bara spel, lådor och mög... Kommer bli ännu värre när 300 lådor och bubbelkuvert kommer fram. Ska bli skönt när detta är över.
 #877648  by Speedmouse
 
@Lirod Finner det väldigt intressant att du tar varje tillfälle du får att slänga skit på Facebook samtidigt som du uppmanar varje ny medlem att gå in på Facebook och följa SNDB där. Otroligt fånigt.
 #877649  by Lirod
 
Tror mig, jag gör det långt ifrån vid varje tillfälle! :lol:
Har man redan tatuerat sig så kan man lika gärna skaffa sig en SNDB-tatuering också, så enkelt är det!

:good:
 #877651  by Ufouria
 
Riktigt riktigt jobbigt att sälja något på FB. Det skulle jag inte uppmana ens min värsta fiende att göra. Tradera är helt klart smidigast. Kostar lite extra men värt varenda öre i mitt tycke (även om jag hade tyckt att kostnaden hade kunnat vara lägre förstås).
 #877680  by Sonefors
 
Jag anser också att Tradera är bättre än Facebook att sälja på, åtminstone när det gäller spel. Gamla utemöbler säljer man dock bäst i den lokala Facebook-gruppen.

För att återgå till paketering; självklart ska bubbelplast användas runt varan, tomrummet i kartongen fylls ut med packpapper. En bra tejp är att föredra också.

Instagram #sndb.se