• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #728312  by Tomp
 
Det låter som att man ska söka sig till en GBA SP (ags?) 101 alltså. De verkar ju vara ganska billiga också. på ebay verkar de ligga runt 500lappen.
Det här ska bli spännande. Tackar för hjälpen!
 #728317  by Tomp
 
Det verkar som att majoriteten som säljer på Tradera inte känner till det här med att det det skiljer sig mellan 001 och 101 :p. Nåja!

Man kanske får hålla sig ändå lite. Tills man får läge att hålla i och känna på skillnaden. Förhoppningsvis dröjer det inte hela vägen till RSM15 ^^
 #728864  by Ludu
 
Den såldes här :yes: jag vet då att jag såg Surf Blue i butiker och den färgen är exklusiv för 101 till skillnad från Pink och Tribal.

Skillnaden mellan original och 101 på de två sistnämnda ser man om konsolen syns på framsidan eller inte:
Image
Image
 #729060  by Ludu
 
GBA-relaterad fråga: finns det ens en svenskspråkig manual till Mario Party Advance? Har letat så länge nu och det har dykt upp en "svensksåld" på tradera men utan svenska i instruktionerna. Ni som har det här spelet komplett, kan ni vara jättesnälla och kika vilka språk ni har i manualen? Tack på förhand!

Edit: efter lite luskande gick det att hitta bildbevis på en NUK4-manual! Engelska, svenska, danska och finska. Jakten går vidare, hjälp mottages väldigt tacksamt ;)
 #729730  by Vikeskar
 
Finns det någon lista med vilka spel som fungerar och inte fungerar på Super Gameboy?
hittade en på wiki, men den listar t.ex inte ens turtles.

t.ex mitt Turtles footclan fungerar inte på SGB, men fungerar felfritt på vanlgit gameboy iaf.
 #729731  by JBH
 
Alla GB spel jag testat på min Super Game Boy funkar fint.
Inklusive Turtles och japanska/amerikanska spel. Inget regionslås. Precis som Game Boy konsolen.


GBC fungerar ej. Överhuvudtaget. Alla klassiska GB ska fungera.
 #729732  by Vikeskar
 
hmm knepisch.

kör jag i paddorna, så blir nintendo loggan pixlad och ett kryss över "kassett" loggan.
men pluggar jag in i vanliga gameboyet så inga problem och starta.

testade och rengöra då det var lite skit på ytorna i kassetten, samma fel.
ska öppna SGB imorgon och lägga ett öga i den.
 #729733  by JBH
 
Gör så. Ibland krävs det att man stänger av, tar ut kassetten och sätter i den på nytt för att den ska fungera för mig.

Så kan tänka mig att en rengöring kan lösa problemet.
 #734641  by Mega Mania
 
Hej. Game & Watch Gallery (GBA) box öppnade (dåligt limmade?). Jag märkte: den att läsa för Weck, nummerserie och turkosfärgade området.

Vad är Weck? Tryckeriföretaget namn? :-k


BILD:
Image
 #742785  by Glowsole
 
Missade helt GBA när det begav sig och har nu blivit smått förälskad i en del GBA-spel. Är det någon mening att köpa en GBA om man har en DS? Vad är fördelarna?
 #742793  by Ludu
 
DS lite har inget vidare styrkors så diagonalerna har en tendens att försvinna, jag vet inte hur det är på DS phat dock. DSi och DSi XL har inte bakåtkompabiliteten.

Själv föredrar jag GB micro men många tycker att skärmen och konsolen i sig är för liten, därför brukar GBA SP vara populär. Den lite mer svårfunna bakbelysta AGS-101 funkar nog allra bäst skulle jag tro då den överträffar DS phats skärm och DS lites kontroller. Den vanligare AGS-001 har ingen vidare skärmbelysning även om den finns där.
 #742850  by Aynez
 
Game Boy Micro kan inte spela annat än GBA-spel, men samtliga varianter av GBA och GBA SP tar alla game boy-spel.
 #746236  by Speedmouse
 
Halloj!

Någon som vet om det går att få tag på sådana här stativ på nåt smidigt sätt?

Image
 #746414  by Speedmouse
 
blaobear: Det har du ju faktiskt rätt i, ibland tänker man inte tillräckligt långt bara. :good:

AppleOfAdam: Ursäkta min okunskap, men vad är coburn? Googlade på det och hittade inget spelrelaterat. :)
 #746415  by segasonic
 
Det är ett användarnamn här på sidan.
Här är hans tråd: viewtopic.php?f=14&t=18597
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19

Instagram #sndb.se