• Super Everdrive

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #564784  by gg3gg3
 
Tänkte skapa en tråd som rör super everdrive endast. Har precis skaffat mig en sådan och har redan stött på problem....

Den största enskilda anledningen till att jag skaffade det var att jag skulle lira Super Metroid Redesign. Men det verkar tamejfan helt omöjligt att komma runt regionsskyddet på fanskapet! jag har en converter samt en moddad pal konsoll. jag har provat alla kombinationer jag kan komma på och nu står jag handfallen. Kasetten i fråga är dessutom PAL version så att inhandla en amerikansk konsoll är inte heller någon idé. Kom gärna med förslag men allra helst med en lösning:) :koopa:
 #564794  by gg3gg3
 
om du menar att jag ska ordna romen i palversion så verkar det omöjligt att få tag på. Alla andra lir med samma regionskod klarar enheten av men inte detta. jag kan fan inte förstå varför
 #565073  by gg3gg3
 
För övrigt en jävligt bra produkt måste jag säga:) fick de att funka till slut!
 #565167  by instinqt
 
Det jag menade var att den inte har regionslås, det finns ingen PAL-version av SE dvs.

Funkar riktigt bra, spelar mest Nightmare Busters på den faktiskt. Bra spel, rekommenderar att du testar det :)
 #565214  by FerretX
 
Vart köpte ni eran super everdrive?

Vet att de finns att köpa på stoneagegamer men dom har inte i lager.
 #565266  by gg3gg3
 
Jag gjorde en post i powerpaktråden med adress dit dom har. I alla fall 15 st förra veckan fanns det! Jaså nightmare busters? Är det en hack på nån känd titel eller?? Låter helt obekant faktiskt:)
 #565272  by instinqt
 
Det är typ 100% klart men släpptes aldrig. Unräläsed run n' gun awesomeness.
 #565314  by FerretX
 
Super everdrive verkar bra men de lutar åt en SD2SNES för mig då den verkar ta allt..

Super everdriven tar ju bara filer upp till 48 mb medans sd2snes tar 128 mb ..

Sen klarar SD2SNES alla olika chip också

Fast den är ungefär dubbelt så dyr också
 #565321  by Lindholm
 
nja SD2SNES klarar väl inte av alla chip? t.ex SuperFX? http://sd2snes.de/blog/status/compatibility
 #565340  by gg3gg3
 
Det ska testas instinqt:) ja sd2snes kan nog vara strået vassare det. Det enda jag saknar som inte funkar på min ED är star ocean. Nå gamla skräpspel i ngt försök till 3D grafik kan jag vara utan:)
 #565811  by segis
 
superufo har sin "egna" superdrive http://www.superufo.com/products/COOL/C ... drive.html och den blir ganska billig med frakt :) ca 600kr men är ganska säker på att den inte tar allt
 #740585  by MilleN
 
Det verkar som att super everdrive inte klarar av super mario kart och det är ju tamejtusan det viktigaste spelet så sd2snes får vara värt pengarna ;)

Jag antar att det är precis som everdrive n8 att om man kör ntsc-roms kommer spelen gå i fel hastighet på en omoddad konsoll?
 #740610  by Lindholm
 
MilleN: Den klarar super mario kart om du löder in ett DSP-chip från en slaktad kasett (eller köper med det inlött från början)
 #753662  by MilleN
 
Nej och av respekt till krikzz rekommenderar jag att köpa the real deal :)

Köpte för övrigt en super everdrive v2 själv med inlött dsp-1 chip och är supernöjd även om man inte hinner spela så mycket :)
 #753668  by erpetters
 
köp en japansk och lira i 60hz?

Förstår faktiskt inte charmen med att lira på 50hz...
 #799735  by gg3gg3
 
Fan va intressant.. såhär några år senare sitter jag med samma problem med en annan ROM. Nu är det Hyper metroid som inte finns att få tag på i PAL version. Vilket innebär att jag inte kan spela denna hyllade version på min everdrive pga regionslåsningen. Är det någon som vet hur man kan konvertera en befintlig rom alt. få tag på en PAL version av spelet`?
 #799738  by segasonic
 
Att konvertera en ROM-fil är inte det lättaste. Har du en jäkla tur kanske du hittar en Patch där någon annan redan gjort skitjobbet, men det är inte troligt.
 #800158  by gg3gg3
 
Jag har försökt konvertera via instruktioner utan framgång.. snestool har jag inte nån dator jag kan köra på.. jag tar gladeligen emot hjälp om någon tror sig ha kunskapen och möjlighet till det:)
 #816321  by Lirod
 
 #816328  by MilleN
 
Webbläsaren i mobilen har slutat stödja Youtube på detta forumet av någon anledning.. Länk till klippet? :)
 #816335  by segasonic
 
https://www.youtube.com/watch?v=kRQAz7uOafk" onclick="window.open(this.href);return false;

Instagram #sndb.se