• En ny svensk highscore/tävlingscommunity (Edit: smygpremiär)

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #311110  by Frezy_man
 
Okej. Blir smygpremiär nu ändå.

http://highscoreheaven.webs.com/

En hel del kvar att fixa men det vore kul om det kan komma in lite personer och titta. Regga er på forumet :yes:
39 titlar finns i rekord data basen redan.

en nya adress kommer senare.
 #311237  by Gippan
 
Den heter ju ScoreTop. Sidan ser iallafall bra ut, har skrivit i ditt forum och gillar upplägget. Blir att besöka denna sida kontinuerligt!

Även fast jag tyckte Scorecords lät bättre 8-[ 8-[
 #311332  by Frezy_man
 
Nu får den heta Scoretop.se tills vidare. Har ju redan köpt den adressen. Men det kan hända vi byter så småningom. Men det finns en del viktigare saker än så länge.
 #311632  by snigel1
 
Kul idé!

Om du har tänkt på detta i ett par år, vill bli en stor spelare i stil med twin galaxies och bygga upp något stort så...

1) Sy ihop en riktig databas från början... inte bara hasta ihop något hos ett inlåst system som freewebs. Du kommer garanterat (i bästa fall) få mata in allt igen på nästa ställa.

2) Hoppa inte på första bästa namnförslag som dyker upp här och regga den adressen ;)
 #311762  by SuperGamer
 
Numera nerlagda fzerocentral.com hade normalt inga beviskrav över huvud taget när man skickade in sina rekordtider till dem. Resultaten matades in i statistiken manuellt och om det fanns skäl att misstänka oegentligheter kunde de fråga efter en bild på rekordet. Det som gjorde att i synnerhet de allra bästa prestationerna ändå var trovärdiga utom varje rimligt tvivel var att de skickligaste spelarna var väldigt aktiva på sidans forum och att de beskrev sina tekniker och körsätt i detalj. Enstaka filmklipp fanns, men det var före Youtubes tid. Filmer på hela lopp var undantag. Men nu är det mycket lättare att sprida filmer och då är det så klart en stor fördel, rekord gör sig mycket bättre på film än som bara siffror.
 #311880  by Kreese
 
snigel1 wrote:Kul idé!

Om du har tänkt på detta i ett par år, vill bli en stor spelare i stil med twin galaxies och bygga upp något stort så...

1) Sy ihop en riktig databas från början... inte bara hasta ihop något hos ett inlåst system som freewebs. Du kommer garanterat (i bästa fall) få mata in allt igen på nästa ställa.

2) Hoppa inte på första bästa namnförslag som dyker upp här och regga den adressen ;)
Håller med helt där! Namnet är iofs helt ok...

Ska bli kul att följa detta framöver! Bra initiativ!
 #311897  by Frezy_man
 
snigel1 wrote:Kul idé!

Om du har tänkt på detta i ett par år, vill bli en stor spelare i stil med twin galaxies och bygga upp något stort så...

1) Sy ihop en riktig databas från början... inte bara hasta ihop något hos ett inlåst system som freewebs. Du kommer garanterat (i bästa fall) få mata in allt igen på nästa ställa.

2) Hoppa inte på första bästa namnförslag som dyker upp här och regga den adressen ;)
1)Jag har noll erfarenhet angående webdesign så jag tänkte jag drar igång en snabb freewebsite så länge. Databasen blir ju ganska okej ändå som visar lite potential. Tanken var att jag eventuellt kommer hitta samarbetspartners, medhjälpare och tips och ideér under vägen. Och det har faktiskt fungerat ganska bra. Genom att annonsera ut sidan på NESDB och Cowabunga så har jag kommit i kontakt med mycket människor som jag inte haft kontakt med tidigare. Så det blir väl till att organisera ihop ett 2.0 eller något senare. Som tur är är inte Databasen så väldigt stor än så länge.

2) Ah. Det ångrar jag ju nu att jag inte var lite mer tålmodig. med adressen scoretop.se kostade 95 kr. för ett år men nu visade det sig att jag inte kan använda .se adresser för min webs.com sajt i alla fall (Knasigt). Så får se vad det blir senare ändå, hehe. De där 95 kronorna har jag inte ens betalat än visade det sig :P

Grymmt kul med all respons ändå, kommer väl komma upp lite mer ideér och information under helgen.
 #313882  by Frezy_man
 
Sådär. Nu tror jag att jag skickat ut information till spelarna vars rekord jag hittat i det här forumet. Jag behöver allas godkännande för att kunna posta deras rekord. Så om jag inte PMat just dig så har jag nog helt enkelt missat ditt rekord. Det finns nu hela 50 NES titlar i Databasen och säkert närmare 70 rekord! Fler på ingång.

Jag tänkte höra vad för typ av intresse det finns för samarbete mellan den här sajten och NESDB.se. Jag skulle vilja att alla rekord som postas här på forumet automatiskt kan läggas upp på scoretop. Likaså tvärt om. Ett förslag är att NNN1 får tillgång till scoretop och kan gå in och uppdatera där när han vill. Det är enkelt. Och då kanske det är en bättre idé att länka till rekorden på min sajt där det är lättare att lägga upp info. Nästa steg kommer bli att utforma regler för varje rekord.

Jag tänkte jag skulle länka till NESDB så ofta som möjligt och sedan tänkte jag försöka lägga in en NESDB länk på sidan för alla NES rekord och på sidan för respektive NES titel. Jag tror det kommer bli ganska bra.

Här är en länk till NES listan:
http://highscoreheaven.webs.com/nes.htm
 #314036  by Frezy_man
 
Har inte gått igenom tävlingsforumet än men jag misstänker att det finns en del finna rekord där som är värt att ta vara på också.
Jag köpte ju en adress: Scoretop.se Jag skulle vilja använda den till den webs.com baserade siten. Men webs.com tar inte imot .se adresser. Jag tänkte använda adressen ändå, så länge. Genom att bara länka från den vidare till highscoreheaven.webs.com
Men jag är så okunnig att jag inte ens vet hur jag ska skapa en hemsida med en länk på scoretop.se - Jag har i alla fall authorization nyckeln. Om någon kunde göra en tjänst och göra en enkel sida med en länk som jag sedan bara kan aktivera med adressen?

Det kommer nog ta ett tag innan jag listar ut på egen hand hur jag ska bära mig åt :P Tänkte försöka skapa ett program på joomla.com men jag har inte kommit så långt med hur programmet fungerar där än... Fast det har varit andra hands prio ett tag nu. Att få upp alla rekord och skriva regler är nog första prio.

Om ni ser att något av era rekord saknas på sidan, om ni kanske har en bild som inte postats eller något annat. Var god säg till. Men jag jobbar fortfarande på att lägga till en del grejjer. Har heller inte lagt upp bilder där rekord är spelade på emulator. Jag vet inte om det ska vara godkänt än eller inte. ( Antagligen inte )
 #314074  by Frezy_man
 
Har du några förslag på sådana hemsidor?
Den jag använder nu. Webs.com kanske fungerar fint?

Eller har du något annat förslag än Joomla?
 #315696  by Frezy_man
 
Missade Ice hockey rekordet, ska ta och lägga upp det. Kan vara fler jag missat. Tack för tipset Belfegor. Ska pröva den där.
 #315705  by Frezy_man
 
Nice, skynda dig och skicka mig tiderna och bilderna =) Har du postad några tider någonstans någon gång? T ex. Mariokart64.com?

Jag får ta och finslipa mina tider någon dag :)

Postade ice hockey rekordet. Lite nya bilder och highscores. Tänkte jag skulle börja gräva lite i tävlingsforumet och ta resultat därifrån. Det är många fina rekord och bilder som postats där genom åren. De är absolut värt att lägga upp alla rekord i samma register. Fast jag hoppar nog över de sämsta rekorden av användare som för mig är något okända. Hittade t ex. Pinges fina Mario Bros rekord på 606 000 poäng eller vad det var med bild och allt.
Så det finns att göra. Men jag fortsätter i måttlig takt. Det är kul att hela tiden ha någonting att posta också.
 #316266  by Pinge
 
:)
ja det var en pärs att spela det så länge...e ju inget supebra spel! :P
mitt ice climber fick du med eller? det e ju mer än det officiella världsrekordet...
 #316732  by Frezy_man
 
Du verkar vara duktig på Ice Climber, vad sägs om att spela in ett nytt highscore rekord. HAde varit grymmt kul att lägga upp på sajten. Hur lång tid tar det att sammla 1,429,630 poäng?

Silvervirvelillusion: Nice. HAr du inte tiderna sparade på minneskortet då? Det är bara fota dom. Det är så jag har gjort. Risken finns ju att minneskortet inte är så dugligt längre dock. Har du postat dina tider på t ex Mariokart64.com någon gång?
Glömmde skriva att de rekord tider jag lade upp är på NTSC utgåvan... Så det betyder väl att tiderna är mindre imponerande än de först såg ut att vara :DOG
Ser inte vart du menar att det är felstavning dock. Kan du säga vart så ska jag ändra.
 #316774  by Pinge
 
jag har köpt en ntsc IC cart för längesen för att spela det... men inte blivit av... kanske imorgon... inget o spela in med dock :/

Instagram #sndb.se