• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #802031  by Ufouria
 
Vackrare spel får man leta efter. Måste vara spelet med härligast atmosfär. Ganska svårt som sagt. Hade det varit en boss på slutet av varje bana så hade spelet varit fulländat. Man hade verkligen kunnat hitta på grymma bossar i det spelet. Tänk er bossen på första banan. Skulle kunna vara Mushroom Man :)
 #802063  by mickednk
 
Det är ju lite vrickat spel, Nemo drogar djuren med godis så dom blir loja och han kan antingen rida på dom eller krypa in i deras skinn. Men det utspelar sig ju trots allt i en drömvärld. :)
 #802065  by Ludu
 
Det är verkligen helt magiskt! :birdo: Jag ska nog slå igång soundtracket i lurarna och drömma mig bort från kontoret. Inte till nån svampskog eller stort leksakståg, nej bara drömma om att sitta hemma och spela Little Nemo :lol:
 #802261  by Solmjuk
 
Image

Blev ett varv till. Lika bra medans kontrollen är het :DOG Alltid gött när den "hemliga" banan dyker upp, och inte "black hole".
 #802314  by Ampullah
 
IMG_1681.JPG
IMG_1681.JPG (1.23 MiB) Viewed 18494 times
Äntligen!
Jag klarade aldrig andra varvet som barn men nu besitter man tydligen mer "Wisdom and Power"
\:D/
 #802501  by Ampullah
 
Outlands blir det till våren, och givetvis ska andra varvet köras igenom då, är det så väldigt svårt som jag läste nånstans?

Närmst på tur är nog the Guardian Legend.
Alternativt Faxanadu, men det har jag redan varvat.

Jag tänkte även plocka upp MGS V till ps4an igen. Blev aldrig klar med det.
Även the Evil Within ligger halvklart...
 #802623  by Storeriknr1
 
Efter några försök fick Dr.Wily be om nåd. 1:an är riktigt kul.
Attachments:
IMG_0721.JPG
IMG_0721.JPG (994.88 KiB) Viewed 18448 times
 #802853  by Ampullah
 
IMG_1758.JPG
IMG_1758.JPG (768.62 KiB) Viewed 18408 times
The Guardian Legend blev det efter Zelda.
Nu läggs även det till handlingarna.
Riktigt bra spel, rekommenderas!

Tack till Ashaman för support i början av spelet :)
 #804573  by Ufouria
 
Kunde inte låta bli ett spela en gång till och då gick det hela vägen :D

Blev oxå trött i tummen (typ skavsår) :lol:

Skönt med revansch på detta spel. När jag spelade det för första gången för flera år sedan tyckte jag det var apsvårt, stelt, och drygt att man var tvungen att lära sig de omöjliga dubbelhoppen (vilket man inte behöver kunna) för att kunna komma förbi bana fyra.
SwordMaster.JPG
SwordMaster.JPG (551.85 KiB) Viewed 11547 times
Nu ska jag spela ett par varv till innan jag beger mig på något nytt spel.
 #804577  by Ufouria
 
Tack!
Ja, synd med tummen. Det är inte i så många andra spel som tummen tar stryk. T&FII är det jag kommer på nu på rak arm men det är nog något mer spel (förutom dessa två) :-k
 #804585  by Ufouria
 
Ja Track & Field. Tummarna tar nog inte stryk. Däremot fick jag vattenblåsor på fingerspetsarna (måste främst varit pekfingret) när jag spelade det som barn :P
 #804594  by Ludu
 
Snyggt jobbat, Ufouria!

Retromask: Det är ju två av grenarna där man kan ta det lite lugnt med turbotummen :lol: :birdo: Fast jag antar att du menar Hammer Throw och inte Peter Gabriel-låten.

Däremot håller jag med om att tummen inte tar stryk där. Om jag ska ha nån chans att nå kvalgränserna kör jag plektrumstyle med naglarna och spänningsvibrationer. Armen mådde inte bra efter en dags trackande och fieldande vill jag lova..
 #808130  by Ufouria
 
:DOG
Mindre bra troligen. Själv har jag gett Die Hard två chanser. Senaste gången fick spelet en ärlig chans men det var verkligen inte min cup of coffee.

Ett spel som jag är nyfiken på är Mission Impossible. Jag får för mig att jag kommer att ogilla det precis som Die Hard då man ser personen uppifrån, men musiken verkar bra och det kan bli ett spel som är bättre än förväntat. Måste bara ta och skaffa mig en lös kassett.
 #808169  by Storeriknr1
 
Har inte spelat mission impossible sedan jag hyrde det som barn. Spelade och nötte rätt mycket och kom till sista banan just när det var middag. Kastade i mig maten och hade bara en timme kvar innan spelet skulle lämnas tillbaka. Då tappar min lillasyster en tung boll som rullar rätt på resetknsppen...
 #808176  by Speedmouse
 
Ouch!

Hyrde det också vid nåt tillfälle utan att ha några starkare minnen till det, så känns för min del som ett dussinspel. Star Tropics som nämndes ovan är dock fantastiskt bra (om vi inte låtsas om spelkontrollen för en stund). Det hyrde jag för att sedan köpa och spela igenom flertalet gånger. :)
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 227

Instagram #sndb.se