• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #793104  by segasonic
 
Det blir inte som efter de två första varven.
 #793106  by Ufouria
 
Du har verkligen tre kanonbra spel framför dig. Mycket nöje!
Ska du ta de från lättast till svårast så är det Powerblade --> Blue Shadow --> Shatterhand
 #793116  by Ashaman
 
Gun.Smoke ger samma slut. Enda skillnaden är att drt står game over och du får inte behålla poäng å vapen om du börjar om.

Stabilt med operation wolf. :good: är det värt att köpa å spela?

Edit: såg segas svar nu. Kanske skulle jag inget skriva utan låta dig köra alla tre... :badgrin:
 #793897  by Jedvard
 
Klarade precis Samurai Pizza Cats :D inte särskilt svårt men trevligt plattformslir med katternas olika egenskaper.
 #793909  by Ufouria
 
Najs! Aldrig hört talas om det, fast nu blev jag ju nyfiken på vad det är för ett spel. Älskar ju katter så känns som ett spel jag borde testa.
 #793912  by Jedvard
 
Ett japanskt spel som översatts till engelska http://www.hardcoregaming101.net/samura ... amcats.htm
 #794248  by toffe-86
 
inte avklarat än men nu är jag på det klara med vilket nes-spel av de 210 som kräver mest nerlagda timmar för att klara av. Är hittills uppe i ca 24 timmar och enligt manualen är det hälften av nivåerna kvar.
Gissa vilket.... :D
 #794382  by toffe-86
 
Swords and sepents!
Helt sjukt drygt spel, men det måste klaras ut, utan fusk självklart men håller på att driva en till vansinne. :badgrin:
Ritat kartor så det står härliga till.
Någon som klarat ut detta?
 #794384  by segasonic
 
Jag har spelat det i några timmar en gång och tyckte verkligen om det!
Har inte klarat det.
 #794385  by Ufouria
 
Jag skulle gärna spela det. Tror jag skulle kunna tycka om det då det påminner lite om Dungeons and Dragons II till Intellivision (som ju var grymt på 80-90-talet). Har dock bara ett nytt oöppnat exemplar så måste ta och skaffa mig en spelkassett. Har aldrig hört någon som spelat ut det spelet. Så du kommer att bli "rare" toffe om du lyckas med den bedriften ;) Bildbevis krävs dock ;)
 #794426  by toffe-86
 
Du får en bild på mina kartor sen, kompisen var här å skratta åt mina handritade kartor.
Låg på hela bordet med post IT lappar och tumstockar.
Jag stenfastna också i början, 13 timmar i sträck men nu är det segt. Random encounters som tar tid att döda.
Helt plötsligt kan man också gå på en teleport som skickar en tillbaka till bana 1 igen. Så är det vara att vandra genom alla jävla labyrinter igen. ](*,)
Men är ju det jag älskar med nesspel när jag tänker efter :good:
 #794497  by Jedvard
 
Klarade precis Conquest of the Crystal Palace :D Riktigt trevligt spel med underbar musik :-w
 #794887  by Andreas No 1
 
Kahn: Galet att du klarat Wrecking Crew! Jag kommer till kanske sjunde-åttonde banan sedan tar mitt logiska tänkande slut. Är mer en verbal person. :)
Power Blade, Shatterhands och Blue Shadow är nog tre av de absolut bästa, och mest prisvärda "hidden gems"-spelen imo.
Kung Fu är för lätt och kort, tar nog inte ens fem minuter va? Kanske en min per bana max och bara fem banor. Å andra sidan kan man ju köra 99 varv eller nåt om man vill... :lol:

Sanna: Antar att du klarat alla tre? Vilket gillar du mest? Har för mig att fantastiska Natsume har gjort alla tre men att Taito har släppt dem?

Edit: Ashaman: Ja, Operation Wolf är definitivt värt att ha i samlingen. Är ett billigt och bra spel både i Pal-B och Rev-A. Har en NTSC-cart över som du kan få köpa billigt om du vill.
 #794906  by Ufouria
 
Wrecking Crew hade jag heller aldrig klarat. Är varken verbal (lååångt ifrån) eller perfekt klurig av mig. Klarar inte heller Lolo spelen förutom det första som är doable.

ANo1: Skulle ranka dem Shatterhand = Power Blade (dessa är exakt lika bra, Power Blade är dock lättsammare; båda med grym musik) > Blue Shadow
 #794931  by WERY
 
Kahn wrote:Vilka spel ni lirar :)
Kul med mer ovanliga spel att lira än de flesta andra spel som spelar om och om igen!
Om man kan tänka sig att beta av/pröva på NTSC-listorna, så finns det väldigt mycket att hämta. :yes:
 #795043  by Jedvard
 
Klarade precis Power Blade :good: Riktigt fin ending music.... :-w
Håller med Wery finns mycket fina NTSC spel att lira...
Ska sova gott och ta mig an nått nytt imorgon :D
 #795169  by Ashaman
 
Snyggt! Körde igenom några spel i helgen på Gås. Inget nytt å kul, utan mest sånt jag kört förr, Bucky, Gun.Smoke, Journey to Silius och Smb3. Nåväl. Lite spelande iaf :) dock i lä för Pinge som köttade över 20 spel :o
 #795175  by WERY
 
Ja det blev en hel del på GÅS/NES30 i helgen

Contra
Super C
Contra Force
Double Dragon
Double Dragon 2: The Revenge
Double Dragon 3: The Sacred Stones
Metal Storm
Batman 2: Return of the Joker
Gyromite
Rygar / Argos No Senshi
Astyanax
Street Fighter 2010: The Final Fight
Super Mario Bros 2: The Lost Levels
Abadox
S.C.A.T.
Roller Games

Jag hann knappt nöjesspela något för jag var så fast besluten att varva många spel. Sånt är livet. :)
Last edited by WERY on 06 Sep 2016, 14:08, edited 1 time in total.
 #795188  by Jedvard
 
Har inte klarat något av dessa sjukt imponerad :good:
Last edited by segasonic on 04 Sep 2016, 21:34, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 227

Instagram #sndb.se